ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آبان 1391     |     کد : 45366

سينما به مدرسه می رود

در این روزگار وانفسا که قهر و دوری میان سینما و خانواده ها پیش آمده و سالن سینماهای آذربایجان شرقی در کسالت و رخوت، خاک فراموشی بر آنها نشسته است ، سینما می خواهد به مدرسه رفته و با کودکان این دیار آشتی کند.

 خبرگزاری مهر: در این روزگار وانفسا که قهر و دوری میان سینما و خانواده ها پیش آمده و سالن سینماهای آذربایجان شرقی در کسالت و رخوت، خاک فراموشی بر آنها نشسته است ، سینما می خواهد به مدرسه رفته و با کودکان این دیار آشتی کند.
به گزارش خبرنگار مهر، سینما مدرسه طرحی است که از سال گذشته در استان آذربایجان شرقی کلید خورد و با آزمون و خطا و ارائه طرح های مختلف اینک آماده است تا در این روزهایی که رو به فراموشی است بار دیگر در میان کودکان و جوانان خود را یاد آور شده و به روزهای اوج باز گردد.

تبریز که روزگاری دروازه ورود سینما به کشور بود اینک تنها چهار سینمای فعال داشته و بعضی از آنها در اثر فرسودگی تخریب شده و یا برخی دیگر تغییر کاربری داده اند اما اینک سینما با اجرایی شدن طرح سینما مدرسه در مدارس و دانشگاه ها و با کمک دوستداران و متولیانش عزم خود را جزم کرده تا بار دیگر به میان مردم باز گردد.

نماینده طرح سینما مدرسه در شمالغرب کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر گفت: این طرح در تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی اجرا می شود و با اجرایی شدن طرح سینما مدرسه، سینما را از رخوت و تنهایی خارج کرده و بار دیگر به آغوش مردم می بریم.

شهرام خزرایی ادامه داد: در فضای مدارس محیطی برای دیدن فیلم به صورت جمعی فراهم می شود تا کودکان و نوجوانان فرصتی پیدا کنند بار دیگر با این فرهنگ پیوند برقرار کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را یادآوری فرهنگ سینما به خانواده ها دانست که با نفوذ سینما در میان کودکان راهی برای توسعه و گسترش آن در میان تمامی خانواده ها بار دیگر فراهم می شود.

خزاریی اعلام کرد: طرح سینما مدرسه در شهرهای جلفا، هادی شهر، مراغه، مرند به عنوان فاز اول در حال پیگیری است و از هفته آینده این طرح آغاز می شود.

نماینده طرح سینما مدرسه در شمالغرب کشور همچنین از اجرای این طرح در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در نظر گرفته شده که این طرح در مدارس از مقطع دبستان تا دبیرستان، دانشگاه و برخی از کارخانه ها اجرا شود تا سینما را به جمع خانواده ها برده و آنها را با این فرهنگ دیرینه آشتی دهیم.

وی افزود: در سالن های مرتبط با آموزش و پرورش، سالن مدارس و مجموعه های ارشاد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

خزرایی همچنین به هزینه دیدن فیلم اشاره کرد و گفت: فیلم هایی که در مدارس پخش می شود نیز همچون فیلم های سینما بلیط داشته که با توجه به وضعیت اقتصادی هر منطقه تخفیف داده می شود.

نماینده طرح سینما مدرسه در شمالغرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود روزگار پر فروغ سینمای تبریز را یادآور شده و اظهار داشت: در تبریز قدیم با جمعیت 36 میلیونی 11 سینما وجود داشت و این درحالیست که در حال حاضر با جمعیتی دو برابر تنها چهار سینما در تبریز برای شهروندان وجود دارد که آنها هم وضعیت مناسبی ندارند.

وی علت رکود سینمای آذربایجان شرقی را در عوامل مختلفی همچون عدم تطابق ذائقه بینندگان، وضعیت اقتصادی و وضعیت اکران فیلم ها عنوان کرد.



نوشته شده در   يکشنبه 14 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode