ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1391     |     کد : 45155

دانشمندان هسته‌اي در قاب تلويزيون

شبكه يك سيما براي ايام محرم و دهه فجر چند تله‌فيلم با نام سايه‌ها، اي اشك‌ها بريزيد، حبيب بن مظاهر، سايه‌هاي بلند، پرونده سفيد، فرار و نقطه عطف را توليد مي‌كند. اين شبكه براي ديگر مناسبت‌ها از جمله نوروز آثار مفرحي براي پخش در نظر گرفته است. دو فيلم هم درباره دانشمندان هسته‌اي در اين شبكه توليد خواهد شد.

 
جام جم آنلاين: شبكه يك سيما براي ايام محرم و دهه فجر چند تله‌فيلم با نام سايه‌ها، اي اشك‌ها بريزيد، حبيب بن مظاهر، سايه‌هاي بلند، پرونده سفيد، فرار و نقطه عطف را توليد مي‌كند. اين شبكه براي ديگر مناسبت‌ها از جمله نوروز آثار مفرحي براي پخش در نظر گرفته است. دو فيلم هم درباره دانشمندان هسته‌اي در اين شبكه توليد خواهد شد.

محمدكاظم كاظمي، مدير گروه فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه يك درباره تله‌فيلم‌هاي مناسبتي ايام محرم به جام‌جم گفت: يكي از اولويت‌هاي اصلي ما ساخت آثار مناسب براي محرم است. با توليد چنين آثاري به شكل مستقيم و غيرمستقيم به شخصيت‌هاي تاريخي و فضاي محرم مي‌پردازيم. برخي از قصه‌ها در دوران گذشته و بعضي از داستان‌ها در زمان حال مي‌گذرد، اما به نوعي با فضاي محرم مرتبط است.

وي با اشاره به توليد چهار تله‌فيلم براي محرم افزود: تله‌فيلم «سايه‌ها» به تهيه‌كنندگي قربان‌زاده و «سايه‌هاي بلند» به تهيه‌كنندگي آقاهرندي به ترتيب در مرحله تحقيق و نگارش و پيش‌توليد هستند. موضوع اين دو فيلم اجتماعي و در فضاي امروزي به مسائل مرتبط با محرم مي‌پردازد.

مدير گروه فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه يك ادامه داد: فيلم‌هاي تلويزيوني «حبيب بن مظاهر» و «اي اشك‌ها بريزيد» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني مجتبي ياسيني نيز در مرحله تحقيق، نگارش و شروع پيش‌توليد است. اين دو فيلم تلويزيوني به شكل مستقيم به محرم مي‌پردازد.

10 تله‌فيلم براي نوروز

كاظمي با اشاره به توليدات اين گروه براي دهه فجر گفت: براي اين ايام هم چهار تله‌فيلم در دست توليد داريم. فيلم «پرونده سفيد» به تهيه‌كنندگي عباس رافعي در مرحله پيش‌توليد است. داستان اين فيلم درباره يك خبرنگار آمريكايي است كه براي انجام كاري وارد ايران مي‌شود.

وي ادامه داد: فيلمنامه‌هاي فيلم‌هاي «فرار» و «نقطه عطف» هم در مرحله نگارش است. يك فيلم هم قرار است به مناسبت روز نيروي هوايي توليد ‌كنيم.

مدير گروه فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه يك با اشاره به توليد دو تله‌فيلم با موضوع دانشمندان هسته‌‌اي گفت: فيلمنامه‌هاي «ذهن خاموش» به تهيه‌كنندگي ابراهيمي و «هكر جوان» به تهيه‌كنندگي فراهاني در مرحله نگارش است.

كاظمي درباره توليدات اين گروه در ايام نوروز افزود: براي اين ايام سعي مي‌كنيم 10 تله‌فيلم‌ با مضامين اجتماعي و شاد توليد كنيم تا مورد توجه خانواده‌ها قرار بگيرد.

وي با ذكر نام تله‌فيلم‌هاي نوروزي شبكه يك گفت: فيلم‌هاي «خورشت آلو» به نويسندگي احمد رفيع‌زاده، «مهريه شيرين» به نويسندگي علي خودسياني، «غاز» به نويسندگي بهنام عليزاده، «نيش» به نويسندگي سعيد آقاخاني، كارگرداني مجيد صالحي و تهيه‌كنندگي محمدرضا تخت‌كشيان، «مردم خوب» به نويسندگي سروش صحت، «چوپان و انگشتري» به نويسندگي نداف، «آقاي مدير» به‌نويسندگي سيدوحيد حسيني، «ذهن اجاره‌اي» به نويسندگي مينايي و در «مسير آفتاب» به نويسندگي فريدون فرهودي براي نوروز توليد مي‌شود.

وي افزود: تله‌فيلم «اشيا از آنچه فكر مي‌كنيد به شما نزديك‌ترند» به كارگرداني و نويسندگي نرگس آبيار و تهيه‌كنندگي محمد قاسمي‌ و ابوذر پورمحمدي، مرحله موسيقي و صداگذاري را سپري مي‌كند. اين فيلم داستان زني است كه همراه خانواده و دو همسايه‌اش در خانه‌اي قديمي ‌زندگي مي‌كنند. او براي پذيرايي از مهمانانش، يك دست بشقاب از همسايه‌اش به امانت مي‌گيرد، اما يكي از بشقاب‌ها مي‌شكند و...

در اين فيلم گلاره عباسي، حسام بيگدلو، گيتي معيني، فاطمه شكري، مهران رجبي، رامسين كبريتي و امير غفارمنش بازي مي‌كنند. مدير گروه فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه يك با اشاره به توليد دو فيلم به مناسبت نهم دي ماه، روز ميثاق امت با ولايت گفت: طرح يكي از اين فيلم‌ها را مهدي سجاده‌چي نوشته است، اما هنوز نام آن مشخص نشده است. فيلم «روشني» هم به نويسندگي عليرضا اسحاقي به مناسبت نهم دي توليد خواهد ‌شد.

كاظمي درباره تله‌فيلم‌هايي كه قرار است محمدعلي طالبي براي شبكه يك كارگرداني كند، گفت: قرار است اين كارگردان فيلم‌هاي «خداحافظ پليكان پاخاكستري»، «ترانه مردي كه لب نداشت» و «زلزله» را براي شبكه يك سيما كارگرداني كند.

فاطمه عودباشي/ گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode