ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1391     |     کد : 44749

حافظه تاریخی تبریز بار دیگر زنده می شود/ بازسازی درهای قدیمی شهر

درهای تاریخی شهر، همانجا که مارکوپولو و دیگر مسافران کهن شهر تبریز هم از آن خاطره داشته و از آن تردد کرده اند بار دیگر احیا می شوند.

 خبرگزاری مهر: درهای تاریخی شهر، همانجا که مارکوپولو و دیگر مسافران کهن شهر تبریز هم از آن خاطره داشته و از آن تردد کرده اند بار دیگر احیا می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، دو هزار و 400 سال پیش تبریز با حصار و باروهایی حفاظت می شد که هشت در به روی همسایگان خارجی باز شده و تاجران و مسافران از این راه ها رفت و آمد می کردند و اینک بار دیگر با مرمت و بازسازی آنها خاطره روزگاران گذشته تبریز زنده می شود.

عضو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر از بازسازی و احیای درهای هشتگانه تبریز در سال جاری خبر داد.

اصغر عابدزاده افزود: بر اساس تحقق بودجه سال 91 پروژه بازسازی درهای قدیمی تبریز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه 8 تبریز موظف به اجرای طرح بازسازی و مرمت درهای هشتگانه تبریز است که در این راستا بازسازی در باغمیشه آغاز شده است.

عضو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای تبریز هدف از اجرای این پروژه را تعیین حاشیه قدیمی شهر تبریز و باروهای تاریخی شهر در راستای توسعه گردشگری در این شهر عنوان کرد.

وی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای جهان تاریخ و هویت شهرها با مرمت و بازسازی میراث تاریخی آنها حفظ شده و محلی برای معرفی تاریخ و جذب گردشگر است که شهرداری تبریز و سازمان گردشگری آذربایجان شرقی نیز با اجرای این طرح در صدد مشخص کردن باروی قدیمی این شهر برای احیای تاریخ دو هزار و 400 ساله تبریز هستند.

از آنجایی که تبریز این کهن شهر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد همواره نیاز به تامین امنیت داشت که در سه دوره تاریخی در و باروهایی در این راستا ساخته شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode