ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آبان 1391     |     کد : 44708

دانشگاه تبریز میزبان کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سید علی آقا قاضی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سید علی آقا قاضی را 15و 16 آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: این مراسم در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سید علی آقا قاضی را 15و 16 آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: این مراسم در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر ، علی داننده امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مفاخر استان در غنای فرهنگ اسلامی کشور افزود: مفاخر آذربایجان شرقی به عنوان نمادهای عینی تربیت شده در دامن فرهنگ ایرانی، اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده زندگی نامه و تفکرات الگوهای تربیتی در جوامع اسلامی در سه بخش علما، عرفا و شعرا در پنج زبان زنده دنیا در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

علی داننده اضافه کرد: ایجاد یک موزه مجازی و سه موزه دائمی با هدف حفظ آثار و ظرفیت های استانی و کشوری و ترسیم سیمای فرزانگان ،فرهیختگان ،معالی علمای اسلامی و معاریف عرفای اسلامی به شمار می آید.

داننده هدف از برگزاری کنگره بزرگداشت مفاخری مانند حضرت آیت الله حاج سیدعلی آقا قاضی (ره)را شناخت معرفت و مسیر سعادت آفرین زندگی جامعه اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تولید محصولاتی در حوزه نقاشی ،فیلم سازی وآثارنگاری گویای وضعیت امروز در حوزه های مختلف با افق 20ساله است.

داننده با اشاره به نقش آذربایجان در طول تاریخ اسلامی گفت: ثبت و نامگذاری خیابان ها با استفاده از اسامی شعرا، علما و عرفا یکی دیگر از روش های آشنایی نسل امروز با مفاخر معاصر ایران اسلامی به ویژه منطقه آذربایجان است که همواره تعیین کننده و غرور انگیز بوده است.



نوشته شده در   چهارشنبه 3 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode