ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 مهر 1391     |     کد : 44348

الگوي زندگاني بايد بر اساس قرآن، مدنيت نبوي و آموزه‌هاي اولياء باشد

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: کساني که گمان مي کنند تجدد و تمدن تبعيت محض از غربي هاست در اشتباه به سر مي برند و الگوي زندگاني ما بايد بر اساس نص صريح قرآن، مدنيت نبوي و آموزه هاي اولياء باشد.

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: کساني که گمان مي کنند تجدد و تمدن تبعيت محض از غربي هاست در اشتباه به سر مي برند و الگوي زندگاني ما بايد بر اساس نص صريح قرآن، مدنيت نبوي و آموزه هاي اولياء باشد.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت‌الاسلام حميد عظيمي امروز در خصوص سبک زندگي ايرانيان با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالي اظهار داشت: تأکيدات ايشان تأکيد بر ضرورت هاي يک جامعه اسلامي است که غفلت از آنها انحراف از معيارهاي اسلامي را به همراه خواهد داشت.


وي ابراز داشت: بايد توجه داشته باشيم وقتي فرهنگ آپارتمان نشيني هنوز در جامعه ما جا نيفتاده اجراي طرح هاي بزرگي چون مسکن مهر تبعات فرهنگي و اجتماعي جبران ناپذيري براي کشور دارد و از اين رو بايد کوشيد تا هر چه سريع‌تر از بروز مشکل در اين مجتمع ها جلوگيري شود، موضوعي که رهبر انقلاب نيز به آن اشاره اي گذرا داشتند.


عظيمي افزود: رفتار روزانه مردم ما نشان از بروز نوعي خشونت و پرخاش پنهان دارد که در تعاملات روزانه ظهور و بروز پيدا مي کند و متاسفانه غفلت از آموزه هاي ديني مبني بر کظم غيض و حسن معاشرت با مومنان مغفول مانده است.


مديرکل تبليغات اسلامي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب در خصوص رعايت الگوهاي اسلامي در معماري شهري گفت: خانه هاي شهروندان ايراني هم اکنون داراي آشپزخانه اُپن است و حريم کار بانوان در خانه در معرض ديد نامحرمان قرار گرفته و اگر خانه اي اين طرح را نداشته باشد نوعي ضد ارزش براي خريدار تلقي مي شود اما غافل از اينکه عفاف و حجاب خانه ها با طرح هاي مهندسي غربي تهديد شده است.


عظيمي با تأکيد بر همت شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ساير دستگاه‌أهاي فرهنگي کشور براي تبيين اصول فرهنگ زندگاني ايراني گفت: در اين بين وظيفه تبليغات اسلامي به عنوان سازماني که مستقيماً متولي اشاعه فرهنگ اسلامي در جامعه بوده بيش از همه است و منابر و سخنراني ها بايد مملو از نکات ظريف ارائه الگوهاي زندگاني اسلامي براي مردم باشند.


وي با اشاره به برخي از تعاريف روشنفکرانه از بحث تمدن و تجدد در کشورمان گفت: تمدن و تجدد کلماتي هستند که بر خلاف معاني واقعي شان در جامعه ما مصرف مي‌شوند، مردم بايد بدانند تمدن امري ذهني است نه عيني چرا که تعريف عيني از آن تنها مترادف با لباس خوب، ثروت، توليد و مصرف مي شود و اين فساد کلمات و بيماري هاي زباني، نتيجه اي جز بيماري هاي اخلاقي در پي ندارد.


عظيمي تصريح کرد: در تعريف تمدن بايد حالت روحي و معنوي انسان ها مد نظر باشد نه اينکه با خلط فرهنگ و تمدن و تجدد به اين نقطه از زندگاني برسيم که ميوه اي با پوسته خارجي تمدن داشته باشيم اما مغز آن تهي از فرهنگ براي غنا بخشيدن به کرامت و شخصيت انسان باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode