ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1391     |     کد : 44293

الگوی زندگانی باید بر اساس قرآن، مدنیت نبوی و آموزه‌های اولیاء باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کسانی که گمان می کنند تجدد و تمدن تبعیت محض از غربی هاست در اشتباه به سر می برند و الگوی زندگانی ما باید بر اساس نص صریح قرآن، مدنیت نبوی و آموزه های اولیاء باشد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کسانی که گمان می کنند تجدد و تمدن تبعیت محض از غربی هاست در اشتباه به سر می برند و الگوی زندگانی ما باید بر اساس نص صریح قرآن، مدنیت نبوی و آموزه های اولیاء باشد.
حجت الاسلام حمید عظیمی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص سبک زندگی ایرانیان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی اظهار داشت: تاکیدات ایشان تاکید بر ضرورت های یک جامعه اسلامی است که غفلت از آنها توام با انحراف از معیارهای اسلامی است.

وی ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم وقتی فرهنگ آپارتمان نشینی هنوز در جامعه ما جا نیفتاده اجرای طرح های بزرگی چون مسکن مهر تبعات فرهنگی و اجتماعی جبران ناپذیری برای کشور دارد و از این رو باید کوشید تا هر چه سریعتر از بروز مشکل در این مجتمع ها جلوگیری شود، چیزی که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره ای گذرا داشتند.

عظیمی افزود: رفتار روزانه مردم ما نشان از بروز نوعی خشونت و پرخاش پنهان دارد که در تعاملات روزانه ظهور و بروز پیدا می کند و متاسفانه غفلت از آموزه های دینی مبنی بر کظم غیض و حسن معاشرت با مومنان مغفول مانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت الگوهای اسلامی در معماری شهری گفت: خانه های شهروندان ایرانی هم اکنون دارای آشپزخانه اُپن است و حریم کار بانوان در خانه در معرض دید نامحرمان قرار گرفته و اگر خانه ای این طرح را نداشته باشد نوعی ضد ارزش برای خریدار تلقی می شود اما غافل از اینکه عفاف و حجاب خانه ها با طرح های مهندسی غربی تهدید شده است.

عظیمی با تاکید بر همت شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه های فرهنگی کشور برای تبیین اصول فرهنگ زندگانی ایرانی گفت: در این بین وظیفه تبلیغات اسلامی به عنوان سازمانی که مستقیما متولی اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه است بیش از همه است و منابر و سخنرانی ها باید مملو از نکات ظریف ارائه الگوهای زندگانی اسلامی برای مردم باشند.

وی با اشاره به برخی از تعاریف روشنفکرانه از بحث تمدن و تجدد در کشورمان گفت: تمدن و تجدد کلماتی هستند که بر خلاف معانی واقعی شان در جامعه ما مصرف می شوند، مردم باید بدانند تمدن امری ذهنی است نه عینی چرا که تعریف عینی از آن تنها مترادف با لباس خوب، ثروت، تولید و مصرف می شود و این فساد کلمات و بیماری های زبانی، نتیجه ای جز بیماری های اخلاقی در پی ندارد.

عظیمی تصریح کرد: در تعریف تمدن باید حالت روحی و معنوی انسان ها مد نظر باشد نه اینکه با خلط فرهنگ و تمدن و تجدد به این نقطه از زندگانی برسیم که میوه ای با پوسته خارجی تمدن داشته باشیم اما مغز آن تهی از فرهنگ برای غنا بخشیدن به کرامت و شخصیت انسان باشد.


نوشته شده در   سه شنبه 25 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode