ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 مهر 1391     |     کد : 44140

خانه دوست جلوي دوربين

قرآن كريم آيينه تمام‌نماي حج است. در اين كتاب آسماني، بند گان به انجام يكي از واجبات الهي با فراخواني منادي بزرگ توحيدي، يعني ابراهيم خليل(ع) مامور شده‌اند: «وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالا وَعَلَي كُلِّ ضَامِر يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيق.»

استقبال رسانه ملي از حج
خانه دوست جلوي دوربين
جام جم آنلاين: قرآن كريم آيينه تمام‌نماي حج است. در اين كتاب آسماني، بند گان به انجام يكي از واجبات الهي با فراخواني منادي بزرگ توحيدي، يعني ابراهيم خليل(ع) مامور شده‌اند: «وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالا وَعَلَي كُلِّ ضَامِر يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيق.»

فريضه معنوي و شكوهمند حج، جايگاه ويژه‌اي در دين اسلام دارد و يكي از نشانه‌هاي تعالي روحي و اخلاقي مسلمانان است.

حج عبادتي جامع، كامل، تاثيرگذار و حيات‌بخش است و به همين دليل حكمت‌ها و اسرار فراوان و درخور توجهي دارد .

آيات قرآن ضمن بيان ارجمند ي و بايستگي اين فريضه مهم، به ابعاد و زواياي مختلف آن پرد اخته و فلسفه و رازهاي آن را به شكل‌هاي گوناگون مطرح كرد ه است.

اين انگاره، مورد توجه جدي تفاسير قرآني ـ بخصوص تفاسير عرفاني ـ قرار گرفته و نگاه معرفت‌گرايانه و باطن‌شناسانه آنها را جلب كرد ه است.

از ديدگاه صاحبان اين تفاسير، آيات مربوط به حج، اقيانوس بيكراني از معارف و مباحث عرفاني و اخلاقي است كه با ژرف‌نگري مي‌توان آنها را به دست آورد و به زيبايي‌ها و حكمت‌هاي خيره‌كننده حج پي برد .

با نزديك‌تر شدن به ايام حج تمتع، رسانه ملي همچون گذشته فضاي كشور را به سمت استشمام همگاني عطر خوش حج و معرفت آن سوق مي‌دهد تا در اين خوان گسترده و در اين ميدان عظيم و حساس علاوه بر حظ و بهره‌اي كه حاجيان مي‌برند، بهره و نصيبي هم دستگير مردم مسلمان كشورمان شود .

بي‌شك حضور در هر ميدان حساسي و بخصوص ميدان‌هاي معرفتي و الهي، مستلزم آمادگي‌هاي كامل روحي و معنوي است و اگر بدون اين آمادگي و درك عميق روحي پاي در اين عرصه نهاده شود نه دركي از مقام و جايگاه مكاني و زماني برده مي‌شود  و نه معرفت و محصولي خواهد داشت.

لذا آماده كردن هزاران حاجي از نظر روحي و رواني و جامعه‌اي كه آنها در آن زند گي مي‌كنند از رسالت‌ها و وظايف مهم رسانه ملي است كه به نوعي تلاش براي تعالي و ارتقاي معنويت، معرفت و اخلاق در جامعه هم محسوب مي‌شود .

رسانه ملي بايد  نشان د هد  حج نه تنها عبادتي است به گسترد گي همه عبادت‌ها، كه سري است به ژرفاي همه اسرار؛ يعني از اسرار و راز‌هاي عميق حج بگويد و اين واقعيت كه حج نه تنها فريضه‌اي است به زيبايي همه فريضه‌ها كه رازي است از رازهاي سترگ آسماني.

رسانه ملي مي‌تواند تجلي‌گاه اين نكته مهم باشد  كه حج نه تنها محفل انس و دلدادگي است كه مجلس عروج و شعور و شهود  است.

برنامه‌هايي كه در اين خصوص تهيه مي‌شوند  همگي در راستاي به تصوير كشيدن انس و دلدادگي بنده با معبود  باشد تا زيبايي‌هاي حج حداقل به صورت قطره‌اي از اقيانوس نمايان‌تر شود .

برنامه‌هاي سيما بايد به سمتي پيش برود كه در ايام حج، كام تشنگان معنويت با نور رحماني سيراب و جان شيدايان دوست با آب حيات يزداني سرمست شود .

البته همه ساله رسانه ملي با ويژه‌برنامه‌هاي مختلف و متنوعي به استقبال موسم حج رفته و عموما، هم به لحاظ كمي و هم از نظر كيفي توفيقات زيادي به همراه داشته است ولي توقع و انتظار اهالي معرفت و تشنگان حقيقت و عرفان و معنويت اين است كه امسال شاهد ترقي و پيشرفت‌هاي ملموس در اين ويژه‌برنامه‌ها باشند و بعد تاثيرپذيري و هد ايت اجتماعي اين فريضه مهم و رفيع از سوي رسانه ملي تقويت شود . (جام جم - ضميمه قاب كوچك)

ابوذر خوش‌بيان


نوشته شده در   يکشنبه 23 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode