ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 مهر 1391     |     کد : 44056

روستای کندوان نامزد ایران در سال 2014 برای ثبت در یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: روستای تاریخی و صخره‌ای کندوان به عنوان یکی از نامزدهای ایران در سال 2014 برای ثبت در فهرست آثار جهان یونسکو معرفی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد
روستای کندوان نامزد ایران در سال 2014 برای ثبت در یونسکو 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: روستای تاریخی و صخره‌ای کندوان به عنوان یکی از نامزدهای ایران در سال 2014 برای ثبت در فهرست آثار جهان یونسکو معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در آیین افتتاح اولین کارگاه بین‌المللی بازاریابی گردشگری و هتل‌داری اظهار کرد: با وجود پیشرفت‌های قابل توجه امکانات و تاسیسات زیرساختی و گردشگری در زمینه بازاریابی و آموزش گردشگری نواقصی داریم که این کارگاه‌ها می‌تواند در جبران آنها بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی منطقه‌ای چهار فصل با انواع ظرفیت‌های گردشگری است که برای هرچه خوب‌تر عرضه شدن آنها به دنیا باید آموزش‌های لازم به هتل‌ها و اصناف گردشگری استان داده شود.

محمدی با اشاره به حضور روزانه ده‌ها گردشگر خارجی در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: نیروهای خدماتی هتل‌ها، مراکز اقامتی، رفاهی و تفریحی در استان باید در عرصه رقابتی گردشگری جهان با نحوه صحیح ارائه خدمات و میزبانی آشنا باشند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای اصناف مرتبط با گردشگری استان طی چند سال اخیر خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده به کارکنان پذیرش هتل‌ها، بلدچی‌های محلی و آژانس‌داران و همچنین تاسیس رشته‌های مختلف مرتبط با گردشگری در دانشگاه‌ها این صنعت را در آذربایجان‌شرقی به سوی علمی شدن پیش برده است.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در طول چهار سال توانسته راه 20 ساله را در صنعت گردشگری طی کند، افزود: با وجود کارهای انجام شده و آبادانی و رونق چشمگیری که در مظاهر و زیرساخت‌های گردشگری استان صورت گرفته، معتقدیم هنوز در ابتدای راه قرار گرفته‌ایم و باید بیش از این تلاش کنیم.

محمدی با تاکید بر لزوم کاربردی شدن نتایج و دستاوردهای این جلسات آموزشی در استان خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی طی چهار سال گذشته توانسته جایگاه خود را نه تنها در صنعت گردشگری ایران بلکه در جهان نیز بیابد و به مقصدی پر جاذبه توریستی در دنیا بدل شود.

وی با اشاره به وجود دو اثر تاریخی ثبت جهانی شده آذربایجان‌شرقی، آثار تاریخی را مقصد و دلیلی عمده برای انتخاب یک منطقه برای سفر در جهان دانست و گفت: روستای تاریخی و صخره‌ای کندوان به عنوان یکی از نامزدهای ایران در سال 2014 برای ثبت در فهرست آثار جهان یونسکو معرفی خواهد شد تا مؤلفه دیگری بر جاذبه‌های بین‌المللی آذربایجان‌شرقی افزوده شود.

محمدی همچنین نقش تبلیغات را در جذب گردشگر بسیار کلیدی و مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تجربه خوب تبلیغات موثر داخلی اکنون در بعد تبلیغات بین‌المللی گردشگری نیز بسیار جدی ورود پیدا کرده است.

نخستین کارگاه بین‌المللی بازاریابی گردشگری و هتل‌داری با مشارکت دانشگاه تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در هتل پارس تبریز برگزار شد.

در این همایش علمی یک روزه سخنرانان و متخصصان حوزه‌های گردشگری کشورمان به ارائه مقالاتی در موضوعات و چالش‌های مرتبط با بازاریابی گردشگری و صنعت هتل‌داری پرداختند.


نوشته شده در   جمعه 21 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode