ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مهر 1391     |     کد : 43852

خرداد 92 سوت قطار شهری تبریز به صدا در می‌آید

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان اینکه واگن‌های قطار شهری بهمن ماه امسال از چین تحویل گرفته می‌شود گفت: فاز نخست خط یک قطار شهری تبریز زودتر از اصفهان و شیراز و تا خرداد ماه سال 92 بهره‌برداری می‌شود.

 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان اینکه واگن‌های قطار شهری بهمن ماه امسال از چین تحویل گرفته می‌شود گفت: فاز نخست خط یک قطار شهری تبریز زودتر از اصفهان و شیراز و تا خرداد ماه سال 92 بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد انصاری ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه 100 واگن از 305 واگن مورد نیاز مترو سه شهر تبریز، شیراز و اصفهان از چین وارد و بقیه داخل کشور تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: تامین واگن‌ها به عهده شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور است.

وی تاکید کرد: با توجه به پرداخت 30 میلیارد تومان در سال 87 باید سهم تبریز در واگن از دو شهر اصفهان و شیراز بیشتر باشد.

انصاری اظهار کرد: حداقل 60 واگن از 100 واگن موجود باید به تبریز اختصاص داده شود زیرا چهار سال قبل تبریز 30 میلیارد پرداخت کرده در حالی که اصفهان و شیراز پرداختی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا اواخر خرداد ماه سال 92 استفاده از شش کیلومتر اول خط یک قطار شهری تبریز ممکن می‌شود، گفت: هر دو ماه سه رام قطار تحویل خواهیم گرفت و رام‌های بعدی در مدت 10 روز تست و راه‌اندازی خواهند شد.

انصاری ادامه داد: برای بهره‌برداری از خط یک قطار شهری تبریز 12 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای آماده‌سازی، ساخت و خرید واگن تاکنون چهار هزار و 590 میلیارد ریال اعتبار از طرف دولت و یکهزار و 620 میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز هزینه شده است.

مطالعات طرح قطار شهری تبریز در سال 1380 آغاز و عملیات اجرایی این پروژه که در پنج مسیر به طول 80 کیلومتر طراحی شده از سال 1384 آغاز شده است؛ شبکه خطوط متروی تبریز شامل پنج خط مصوب است که چهار خط آن درون‌شهری و یک خط آن خارج از حومه است.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode