ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 مهر 1391     |     کد : 43540

«نيم‌نگاه» تلويزيون به كارهاي فرهنگي بر زمين‌مانده

«نيم‌نگاه»‌ عنوان برنامه‌اي است از شبكه قرآن و معارف سيما كه مي‌خواهد مطالبات رهبر معظم انقلاب را در حوزه معارف با حضور مسئولان مربوط پيگيري و بررسي كند.

اين برنامه هر هفته مطالبات رهبري را در حوزه‌هاي فرهنگ، معارف و قرآن پيگيري مي‌كند
«نيم‌نگاه» تلويزيون به كارهاي فرهنگي بر زمين‌مانده
«نيم‌نگاه»‌ عنوان برنامه‌اي است از شبكه قرآن و معارف سيما كه مي‌خواهد مطالبات رهبر معظم انقلاب را در حوزه معارف با حضور مسئولان مربوط پيگيري و بررسي كند.
هم‌اكنون برنامه‌هاي پايش و راه سوم هر هفته از شبكه‌هاي اول و دوم سيما با محوريت نقد مسائل اقتصادي كشور روانه آنتن مي‌شود. نيم‌نگاه كه مراحل پيش توليد را مي‌گذراند و بزودي پخش آن آغاز مي‌شود، هر هفته مطالبات رهبري را در حوزه فرهنگ، معارف و قرآن بيان مي‌كند و از مسئولان فرهنگي مي‌پرسد كه چه كارهايي در اين باره انجام داده‌اند.

حسن گروسي، مدير شبكه قرآن و معارف سيما با اعلام اين خبر كه پخش نيم‌نگاه بزودي آغاز مي‌شود، به جام‌جم گفت: هدف اين برنامه پيشبرد اهداف فرهنگي است. خيلي كارهاي فرهنگي روي زمين مانده كه مسئولان بايد بيايند و درباره آن به مردم پاسخ بدهند.

وي به برخي محورهاي موضوعي نيم‌نگاه اشاره كرد و توضيح داد: روي اين برنامه، مدت‌ها كار پژوهشي انجام شد و اتاق فكر برنامه يك سري موضوعات را تعيين كرده است. به عنوان مثال نماز از اركان دين است و اولين چيزي است كه در قيامت درباره‌اش سوال مي‌شود. در نيم‌نگاه اين سوال را مطرح مي‌كنيم كه چرا در شهرهاي بزرگ در هنگام اذان صبح در برخي از مساجد بسته است و نماز جماعت برگزار نمي‌شود؟‌ چرا از مساجد اذان به صورت زنده پخش نمي‌شود و.... رهبر معظم انقلاب تاكيد كرده‌اند كه در بحث حفظ قرآن بايد براي تربيت ده ميليون حافظ قرآن برنامه‌ريزي شود. نيم‌نگاه اين سوال را مطرح مي‌كند كه در اين مسير تا به حال چه كارهايي انجام شده است؟‌

گروسي افزود:‌ تا الان موضوعات حج، كتاب‌هاي قرآني، نماز و مساجد استخراج شده است. در هر يك از اين موضوعات، يكي از مسئولان طراز اول يك نهاد فرهنگي را به برنامه دعوت مي‌كنيم و از او توضيح مي‌خواهيم.

نمي‌خواهيم كسي را فتيله‌پيچ كنيم

مهدي حسين‌زاده، تهيه‌كننده نيم‌نگاه با بيان اين كه هر برنامه چهار مرحله را شامل مي‌شود، اظهار كرد: در مرحله اول اهداف و وظايف آن سازمان را تشريح مي‌كنيم، يعني توضيح مي‌دهيم كه آن سازمان يا وزارتخانه با چه هدفي تاسيس شده و آغاز به كار كرده است. در اين مرحله به منظور تنوير افكار عمومي شرح وظايف آن نهاد را مرور مي‌كنيم. سپس شرح مي‌دهيم كه آن نهاد در راستاي وظايفش چه كارهايي انجام داده و چه كارهايي بر زمين مانده است. انعكاس نظرات مردمي درباره عملكرد آن نهاد از ديگر بخش‌هاي برنامه است. در اين گزارش مشخص مي‌شود كه مردم از عملكرد آن سازمان يا وزارتخانه فرهنگي رضايت دارند يا خير. البته همه اينها در فضايي نرم بيان مي‌شود؛ چون ما دنبال اين نيستيم كه كسي را فتيله‌پيچ كنيم.

به گفته حسين‌زاده، مسئولاني كه مهمان برنامه مي‌شوند، بايد به برخي پرسش‌هاي مشخص پاسخ بدهند. مثلا پيام رهبري به كنگره عظيم حج مرور و بيان مي‌شود، ايشان چه انتظارات و توقعاتي داشته‌اند. سپس در دو برنامه به كارهاي انجام شده و كارهاي بر زمين مانده اشاره مي‌شود.

وي افزود: ‌ما نمي‌خواهيم كسي را زير سوال ببريم. دنبال اين هستيم كه گره‌اي باز بشود. در ادارات ما برخي چيزها فراموش مي‌شود و راكد مي‌ماند كه با يك يادآوري پرونده‌اش دوباره باز مي‌شود.

اين تهيه‌كننده توضيح داد: بسياري از تصاوير ما ضبط شده و همه اكنون مشغول انجام مرحله تدوين هستيم. پيش‌بيني خود ما اين است كه نيم‌نگاه تا دو هفته ديگر روانه آنتن مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 10 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode