ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 مرداد 1388     |     کد : 4338

بر اساس پیش بینی كارشناسان هلال ماه مبارك رمضان جمعه رویت می‌شود

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: 120 گروه کارشناس از بعد ظهر روز جمعه استهلال ماه مبارک رمضان را آغاز می کنند...

 

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: 120 گروه کارشناس از بعد ظهر روز جمعه استهلال ماه مبارک رمضان را آغاز می کنند.

حجت الاسلام علیرضا موحدن‍ژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: رؤیت هلال گرچه قابل پیش بینی است اما در مواقعی بسیار دشوار است، هرچند پیش بینی می شود مشکلی برای رؤیت هلال ماه رمضان امسال وجود نداشته باشد.

وی افزود: در ماه های دیگر 40 گروه کارشناسی از مکان های مختلف رویت ماه را گزارش می دهند اما در ماه رمضان به دلیل حساسیت‌های موجود، 120 گروه، استهلال ماه را انجام می دهند.

حجت الاسلام موحدنژاد بیان داشت: هم اكنون بهترین کارشناسان رویت هلال در ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری حاضر هستند كه با تشكیل گروه‌های استهلال، دوره‌های مختلف آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند و زیر نظر ائمه جمعه استان‌ها استهلال ماه مبارك رمضان را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که نظر کارشناسان به لحاظ ضخامت، ارتفاع افق و دیگر مشخصات برای ما مهم است،‌ تاکید کرد: تا نسبت به رویت هلال اطمینان پیدا نکنیم حلول ماه مبارک رمضان اعلام نمی شود.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در ادامه افزود: تمامی گزارشات ارسال شده از سراسر كشور به ستاد استهلال جمع آوری می شود و در مورد جزئیات با هم تطابق داده می شود و گزارش آن به همراه ایرادات به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود که در صورت تحصیل اطمینان از سوی ایشان، ‌ماه رمضان از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی کارشناسان مبنی بر رویت هلال ماه رمضان در غروب روز جمعه ‌اظهار داشت: به احتمال زیاد روز شنبه، اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

   

خبرگزاری رسا

 


نوشته شده در   پنجشنبه 29 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode