ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مهر 1391     |     کد : 43137

برنامه‌هاي سيما در ماه رمضان ارزنده بود

مراسم تقدير از برگزيدگان برنامه‌هاي تلويزيوني ماه مبارك رمضان، شب گذشته با حضور تعداد زيادي از مديران و هنرمندان تلويزيون و همچنين حجت‌الاسلام محمدي‌گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مراسم تجليل از برنامه‌سازان رمضان:
برنامه‌هاي سيما در ماه رمضان ارزنده بود
مراسم تقدير از برگزيدگان برنامه‌هاي تلويزيوني ماه مبارك رمضان، شب گذشته با حضور تعداد زيادي از مديران و هنرمندان تلويزيون و همچنين حجت‌الاسلام محمدي‌گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مراسم ويژه تقدير از برگزيدگان برنامه‌هاي تلويزيون در ماه رمضان گفت: برنامه‌هاي صدا و سيما در ماه مبارك رمضان برنامه‌هاي ارزنده‌اي بود.

حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، ضمن بزرگداشت هفته كرامت و اشاره به جايگاه معنوي حضرت امام رضا(ع) به بيان وظيفه رسانه ملي در ترويج فرهنگ دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر چه بتوانيد خاطرات جنگ را در رسانه بزرگ و فخيم ملي بيان كنيد شايسته است. تاريخ جنگ هويت و شناسنامه ماست و بايد براي آن سرمايه‌گذاري شود. نسل آينده بايد از ارزش‌ها و فداكاري‌هاي دفاع مقدس مطلع شود و موثرترين وسيله براي بيان ارزش‌هاي دفاع مقدس رسانه ملي است.

وي تصريح كرد: دشمنان انقلاب و نظام اگر متعرض ايران اسلامي شوند، جوانان ما جواب دندانشكني به آنان مي‌دهند.

حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضاييه نيز در اين مراسم گفت: مجموعه صدا و سيما پيام‌رسان انقلاب اسلامي است و صيانت از فكر و اخلاق از رسالت‌هاي جدي صدا و سيماست.

رئيسي با اشاره به شرايط جهان اسلام گفت: صدا‌و‌سيما سهم مهمي در بيداري اسلامي داشته است.

وي با اشاره به هفته كرامت بزرگ‌ترين رسالت صدا و سيما را ترويج كرامت انساني در جامعه دانست و افزود: به خاطر داشته باشيد، تربيت كرامت انساني تنها و تنها در كنار كريمان امكان‌پذير خواهد بود؛ بنابراين به شما برنامه‌سازان عزيز توصيه مي‌كنم در دهه كرامت مردم جامعه را با كريمان امروز آشنا سازيد.

رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما اضافه كرد: در عرصه رفتارهاي اجتماعي رسانه بايد آسيب‌شناسي و آسيب‌زدايي را همزمان و هماهنگ با يكديگر انجام دهد و بهترين زمان براي هدايت افكار عمومي در كشور ما ماه‌هاي رمضان و محرم است.

وي افزود: ايجاد باور جدي براي كارآمدي نظام در بين جامعه از وظايف صدا و سيماست.

تقدير از برنامه كودك شبكه قرآن

در ادامه اين مراسم برترين‌هاي هر برنامه در رشته‌هايي چون كارهاي نمايشي، مستند، گفت‌وگومحور، كودك و نوجوان و... معرفي شدند و برگزيدگان لوح تقدير دريافت كردند.

علي درستكار، داريوش فرضيايي، منوچهر هادي، نجم‌الدين شريعتي، فرزاد جمشيدي و فلورا سام از جمله چهره‌هايي بودند كه شب گذشته مورد تقدير و تجليل قرار گرفتند. مهمان ويژه‌برنامه نيز علي نصيريان بود كه به خاطر بازي تاثيرگذار در فيلم شكارچي شنبه از او تقدير شد.

بر اساس راي هيات داوران، انتخاب آثار برگزيده ماه مبارك رمضان 91، از مجموع برنامه‌هاي كودك و نوجوان، با تقدير از برنامه «صبح بخير كوچولو (شبكه قرآن)» برنامه هزار و شصت و شانزده به دليل رنگ‌آميزي، تنوع، شاد بودن و گنجاندن پيام‌هاي آموزشي مناسب برگزيده شد و داريوش فرضيايي و امير محمد (مجريان برنامه) تقدير شدند.

خداحافظ بچه بهترين سريال ماه رمضان

در بخش مجموعه‌هاي تلويزيوني سريال «خداحافظ بچه» رتبه اول را از آن خود كرد.

پرداختن به موضوع روز و ايجاد علاقه براي فرزنددار شدن، بازي خوب، نمابندي متناسب، ايجاد تعليق و انتظار مناسب، ايجاد آرامش در روحيه مخاطب و تحكيم روابط خانواده‌هاي جوان، تقبيح دروغگويي و پنهان‌كاري، آدم‌ربايي، جعل و...؛ كارگرداني و ساخت خوب و ايجاد فضاي همذات‌پنداري براي مخاطب از دلايل برگزيده شدن اين سريال بود.

محمدرضا تخشيد (مدير گروه مجموعه‌هاي نمايشي شبكه سه سيما)، داوود هاشمي (تهيه‌كننده)، منوچهر هادي (كارگردان)، سجاد ابوالحسني و عليرضا افخمي (نويسندگان) سريال «خداحافظ بچه» تقدير شدند. جوايز رتبه دوم سريال ماه مبارك رمضان نيز به دليل انتخاب مضامين مناسب با ماه مبارك رمضان و جذابيت محتوايي به طور مشترك به مجموعه «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» شبكه تهران و سريال «راز‌پنهان» شبكه يك اهدا شد.

مجموعه تلويزيوني «مثل من، مثل تو» ساخته شاهين باباپور نيز رتبه سوم سريال‌هاي امسال را كسب كرد. هيات داوران از جمع برنامه‌هاي گفت‌وگومحور به ترتيب برنامه‌هاي «اين شب‌ها» شبكه يك، «آبي آسمان» شبكه تهران و «سمت خدا» شبكه سه را به‌دليل دارا بودن ساختار مناسب، اجراي خوب و دعوت از مهمانان متنوع، حائز رتبه‌هاي اول تا سوم دانست. جايزه ويژه‌برنامه شب‌هاي قدر نيز به شبكه سه اختصاص يافت. جايزه جمع‌خواني قرآن كريم به دليل جريان‌سازي و مناسك‌سازي نهضت همخواني قرآن كريم در راستاي اجراي منويات رهبر معظم انقلاب به برنامه‌هاي جمع‌خواني قرآن كريم در شبكه‌هاي يك، سه و قرآن اهدا شد.

توجه به پخش برنامه‌ها در ساعات طلايي، نظم و انضباط در چيدمان و پخش برنامه‌ها، نيز سبب شد كامبيز اخوان (از شبكه يك) رتبه اول را در مديريت كنداكتور از آن خود كند و هاشم رضايت (از شبكه سه) رتبه دوم را به‌دست آورد.

جايزه ويژه «ويژه‌برنامه روز قدس» به صورت مشترك به شبكه يك و دو سيما اهدا شد.

جايزه ويژه‌برنامه‌هاي عيد فطر، به دليل شاد، متنوع و عيدانه بودن برنامه به شبكه يك رسيد و در بخش برنامه‌هاي ابداعي و خلاقانه «ايستگاه نهج‌البلاغه» رتبه اول را از آن خود كرد.

هيات داوران از مجموع ويژه‌برنامه‌هاي افطار، جوايز اين بخش را به‌دليل انتخاب هوشمندانه مهمانان برنامه به برنامه «ماه عسل» از شبكه سه سيما اهدا كرد. در بخش ويژه‌برنامه سحر نيز به ترتيب رتبه نخست به ويژه‌برنامه سحر شبكه قرآن و معارف سيما (نسيم اجابت) و رتبه دوم به ويژه‌برنامه سحر شبكه يك (ماه خدا) اختصاص يافت.

هيات داوران جوايز بخش ميان‌برنامه را نيز به برنامه‌هاي «ارمغان» و «وصال» توليد شده در دبيرخانه شوراي معارف سيما و «دكتر سلام» شبكه آموزش، اهداء كرد. جوايز برنامه‌هاي تركيبي نيز به برنامه «چكامه» (مشاعره رمضاني شبكه آموزش) اهدا شد.

تقدير از «شكارچي شنبه»

جدول پخش سيما امسال شاهد حضور تله‌فيلم‌هاي ارزنده متعددي از آثار ايراني بود. جايزه اين بخش به دليل انتخاب خوب موضوع و فيلمنامه مناسب و بازيگري بسيار خوب علي نصيريان، نمايش چهره خباثت‌آلود رژيم صهيونيستي و پرداختن به زواياي پنهان صهيونيسم و جعل آيين يهود، به فيلم «شكارچي شنبه» مركز سيما فيلم اهدا شد و از سيدجمال نحوي (مدير گروه فرهنگي اجتماعي مركز سيما فيلم)، پرويز شيخ‌طادي (نويسنده و كارگردان)، علي نصيريان (بازيگر پيشكسوت تلويزيون، تئاتر و سينما) تقدير به عمل آمد. نصيريان درباره حضورش در فيلم شکارچي شنبه گفت: در اين فيلم از ته دل بازي کردم، چون افراطي گري را زير سوال مي برد و براي بازي در اين فيلم انگيزه مادي نداشتم.

هيات داوران در بخش مسابقه نيز با توجه به اين كه اثر قابل‌توجهي كه متناسب با حال و هوا و فضاي ماه مبارك رمضان باشد وجود نداشت، تاكيد كرد از هم اكنون براي سال آينده با توجه به اهميت اين نوع ساختار در برنامه‌هاي تلويزيوني، برنامه‌ريزي و اقدام صورت گيرد. لذا برنامه خاصي براي تقدير و اهداي جايزه انتخاب نشد.

در بيانيه هيات داوران آمده است: توليد و پخــش بيش از 140 ساعت كار نمايشي جديد در قالب پنج سريال شبانه و چند تله‌فيلم و بهره‌گيري از بيش از يكصد نفر از فضلا و علما برجستگي بيشتري به اين حركت ارزشمند رسانه ملي بخشيد.

اين بيانيه مي‌افزايد: توليد و پخش بيش از 72 ساعت ويژه‌برنامه افطار و توليد و پخش بيش از 270 ساعت برنامه سحرگاهي و پخش بيش از 450 ساعت تلاوت جمع‌خواني قرآن كريم در شبكه‌هاي سيما و احياي سنت حسنه مناجات‌خواني و مناسك‌سازي ماه مبارك رمضان از جمله اقدامات معاونت سيما در ماه رمضان امسال بود.

افتتاح آزمايشي شبكه تلويزيوني سلامت

علي دارابي، معاون سيماي رسانه ملي با اشاره به اين كه چهار مناسبت رمضان، دهه فجر، نوروز و تابستان جزو مناسبت‌هايي است كه تلويزيون ويژه‌برنامه‌هاي زيادي را برايشان تدارك مي‌بيند اظهار كرد: هدف از برگزاري مراسم تقدير اين است كه نشان بدهيم چشماني بينا خدمات برنامه‌سازان را مي‌بيند. البته براي ديگر برنامه‌ها نيز در طول سال مراسم مشابهي برگزار مي‌شود. وي استانداردسازي و الگوسازي را جزو ديگر اهداف مراسم تقدير خواند و گفت: تقدير از يك برنامه به اين معنا نيست كه آن كار عاري از اشكال و نقص است، بلكه نشان‌دهنده اين است كه داريم تلاش مي‌كنيم كيفيت برنامه‌ها را بهتر كنيم.

دارابي با اشاره به فعاليت امپراطوري رسانه‌اي غربي تاكيد كرد: اين امپراتوري تلاش مي‌كند بر چهره باطل لباس حق بپوشاند. در اين شرايط رسالت و وظيفه رسانه ملي بسيار دشوار و سخت است. چرا كه بايد در خور شأن مردم و با رويكرد و گفتمان ديني دست به توليد برنامه‌هايش بزند.

معاون سيما با اشاره به فعاليت بيش از 14 شبكه تلويزيوني در حال حاضر گفت: شبكه سلامت با دو ساعت پخش برنامه فعاليت آزمايشي‌اش را آغاز كرده است. تمامي شبكه‌هاي نسل جديد شبكه‌هاي تخصصي است كه مخاطبان خاص هر حوزه را با خودشان همراه مي‌كند. اميدواريم در مدت كوتاهي شاهد جشن تولد بيستمين شبكه تلويزيوني رسانه ملي باشيم.

دارابي با اشاره به توليد كارهاي معارفي و دفاع مقدس در سيما گفت: در 9سال اخير بيش از 50 فيلم و 16 سريال در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است. در حوزه ساخت آثار مربوط به دوره پهلوي نيز در همين مدت بيش از 45 سريال و 50 فيلم توليد شده است كه كلاه پهلوي يكي از بهترين اين سريال‌هاست كه نشان مي‌دهد غربي‌ها مي‌خواسته‌اند فرهنگ برهنگي را در ايران نهادينه كنند. در سال آينده نيز چند سريال با موضوع دوران پهلوي روانه آنتن مي‌شود. اين سريال‌ها ثابت مي‌كند كه بخش زيادي از عقب‌ماندگي ما به اين دوران مربوط مي‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 2 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode