ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1391     |     کد : 42921

راه‌اندازي «راديو کتاب» تا پايان امسال

همزمان با فرارسيدن روز شعر و ادب فارسي، نمايشگاه كتاب سروش با حضور معاون صداي رسانه ملي، مدیرعامل انتشارات سروش و جمعي از مديران و كاركنان راديو صبح امروز در ساختمان شهداي معاونت صدا افتتاح شد.

معاون صداي رسانه ملي خبر داد :
راه‌اندازي «راديو کتاب» تا پايان امسال
جام جم آنلاين: همزمان با فرارسيدن روز شعر و ادب فارسي، نمايشگاه كتاب سروش با حضور معاون صداي رسانه ملي، مدیرعامل انتشارات سروش و جمعي از مديران و كاركنان راديو صبح امروز در ساختمان شهداي معاونت صدا افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی صدا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي ضمن قدراني از زحمات مسئولان انتشارات سروش در برپايي اين نمايشگاه گفت: به جرأت مي‌توان گفت بعد از خطابه و سخنراني، كتاب از ديرپاترين و تأثيرگذارترين رسانه‌ها است و عليرغم پديدآمدن انواع رسانه‌ها، هنوز جايگاه خود را به عنوان رسانه فاخر حفظ كرده است.

وي با بيان اينكه رسانه كتاب خدمات مؤثري به ابناء بشر داشته، اظهار کرد: علم، دانش، تكنولوژي و نوآوري در بستر كتاب شكل گرفته و كتاب و كتابت توانسته است آن را به نسل‌هاي مختلف منتقل كند.

معاون صداي رسانه ملي به نگاه تقدسي همه اديان به كتاب اشاره كرد و يادآور شد: دين مبين اسلام نيز با نگاه ويژه به اين موضوع نگريسته و در آياتي از قرآن مجيد نوشته، نويسندگي و كتابت با جهاد في سبيل‌الله مقايسه مي‌شود.

صوفي در ادامه از اهتمام جمهوري اسلامي ايران در نشر و توزيع كتاب ياد كرد و افزود: رسانه ملي به ويژه راديو در جهت معرفي و ترويج كتاب برنامه‌هاي متعددي داشته است و روزانه به طور متوسط 13-12 ساعت برنامه در قالب‌هاي مختلف به معرفي كتاب، اهميت كتابخواني و ترويج فرهنگ انس و الفت با اين رسانه اختصاص دارد.

معاون صداي رسانه ملي با اشاره به اهميت كتاب از ديدگاه مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان بر معرفي بيشتر اين رسانه از راه‌اندازي" راديو كتاب" تا پایان سال جاری خبر داد و تصريح كرد: معرفي انتشارات، ناشران، نويسندگان، مترجمين، كتب مختلف و بيان مشكلات چاپ و نشر كتاب و..... از مهم‌ترين مسائلي است كه در راديو كتاب به آن توجه مي‌شود و اميدواريم كه اين شبكه راديويي بتواند در خدمت تبليغ و نشر احكام نوراني اسلام و اهداف فرهنگي کشورمان قرار گرفته و ارتباط مردم و كتاب را بيشتر كند.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم مهدي فضائلی مدیرعامل انتشارات سروش ضمن تقدیر از معاونت صدا در برپایی این نمایشگاه آثار ارائه شده را در آن 2500 عنوان از 100 ناشر موفق حوزه کتاب بر شمرد و تصریح کرد: همزمانی برپایی این نمایشگاه با شروع سال تحصیلی و به صدا در آمدن زنگ دانش و همچنین مصادف شدن آن با روز زبان و ادب پارسی و سالگرد درگذشت استاد شهریار سنخیت زیادی با مقوله کتاب دارد.

مدیرعامل انتشارات سروش اظهار داشت : با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و همچنین دهه کرامت کتابهای بیشتری در چند روز آینده درباره سیره و زندگانی حضرت امام رضا(ع) و ایام دفاع مقدس در نمایشگاه عرضه خواهد شد و تخصیص دو غرفه مجزا برای این دو موضوع از اقدامات در پیش رو در طول برپایی این نمایشگاه است.

فضائلی در خصوص بی احترامی اخیر که نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) صورت گرفته است عنوان داشت: باید برای معرفی بهتر پیامبر اکرم (ص) و همچنین خاندان بزرگوار ایشان کارهای زیربنایی و اساسی تری صورت پذیرد چون آن حضرت پرچم و الگوی تمام نمای اسلام ناب هستند و در این باره انتشارات سروش مجموعه ای را با عنوان " خاتم عشق" در دست انتشار دارد که کار جلد اول و دوم آن به پایان رسیده است و امیدواریم تا نمایشگاه سال آینده یک جلد آن را عرضه کنیم.

مدیرعامل سروش یکی از مشکلات حوزه نشر را افزایش بی رویه قیمت کتاب دانست و اظهار امیدواری کرد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام بیشتری را به این مقوله صورت دهد.

فضائلی در پایان گفت: برای رفاه حال همکاران بازدید کننده کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارائه می شوند.


نوشته شده در   سه شنبه 28 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode