ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 شهريور 1391     |     کد : 42816

خداحافظي قاريان و حافظان با تيريز

با پايان يافتن چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان صورت گرفت...

با پايان يافتن چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان صورت گرفت


چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان که از شامگاه سه شنبه گذشته به میزبانی تبریز، نخستین پایتخت تشیع جهان آغاز به کار کرده بود روز شنبه در
مصلی امام خمینی(ره) این شهر به کار خود پایان داد.
شهر تبریز پنج روز میزبان حدود یکصد قاری و حافظ قرآن و داور از 52کشور جهان بود که پس از سه روز رقابت در مراحل مقدماتی و نهائی برترین های هر رشته معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد.
در مرحله نهائی این مسابقات هفت حافظ کل از جمهوری اسلامی ایران، موریتانی، مصر، اندونزی، تاجیکستان، اوگاندا و قطر محفوظات خود را ارائه دادند.
در بخش قرائت نیز شش قاری برتر از ایران، لبنان، کویت، آلمان، افغانستان و بحرین به تلاوت آیات انتخاب شده پرداختند.
این بار هم نمایندگان ایران شایستگی خود را نشان دادند و جوایز نخست را از آن خود کردند.
در این دوره از مسابقات، “مجید فقیه” و “ابوذر کرمی”، نمایندگان ایران رتبه نخست را به ترتیب در رشته های قرائت و حفظ کسب کردند.
“محمد مهدی عزالدین” از لبنان و “عنایت الله عصمت یار” از افغانستان نیز به عنوان نفرات دوم و سوم در رشته قرائت معرفی شدند.
بر اساس رأی هیئت داوران، “محمد المصطفی والد الشیخ احمد” حافظ موریتانیایی و محمد خوفاجی الهلاوی” از مصر هم رتبه های دوم و سوم بخش حفظ کل قرآن کریم را به دست آوردند.همچنین “عباس علی سید” از آلمان، “عبدالله احمد حسن” از کویت و “احمد رضی احمد حسن” از بحرین حایز رتبه های چهارم تا ششم در رشته قرائت شدند.
“انصارالدین انصار” از اندونزی، “عبدالحی اوف” از تاجیکستان، “فاروق اعظم” حافظ قطری و “ابوبکرعلی موبتی”، از اوگاندا به ترتیب مقام های چهارم تا هفتم را در رشته حفظ به دست آوردند.
به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، لوح تقدیر و تندیس اهداء و از نفرات اول با تقدیم جایزه نقدی به میزان 10هزار دلار و نفرات دوم و سوم به ترتیب با هفت هزار و پنج هزار دلار تجلیل به عمل آمد.
به اعتقاد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، حضور در جمعی قرآنی آن هم در شهری که به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان نامیده می شود، دستاوردش ایجاد اخوت و دوستی همراه با صمیمیت در بین دانشجویان بود؛ دانشجویان مسلمانی که از کشورهای عرب و غیر عرب، فارس و ترک حتی کشورهای اروپائی ساعت ها مسافت آمدن به تبریز را بر خود هموار کرده بودند.


نوشته شده در   يکشنبه 26 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode