ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391     |     کد : 42738

امام جمعه تبریز: کشورهای اسلامی رابطه خود با آمریکا را قطع کنند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سران کشورهای اسلامی یک جو غیرت داشته باشند، گفت: کشورهای اسلامی رابطه خود با آمریکا را قطع کنند.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه سران کشورهای اسلامی یک جو غیرت داشته باشند، گفت: کشورهای اسلامی رابطه خود با آمریکا را قطع کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مسئله توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام و مسلمانان در فیلمی موهن که توسط آمریکا و صهینونیسم ساخته شده قلب هر مسلمانی را جریحه‌دار کرده است.

وی تصریح کرد: این فیلم موهن در سرزمین آمریکا با همکاری یهودیان صهیونیسم، قبتیان پناهنده به آمریکا و کیش دیوانه یعنی تری‌جونز ساخته شده و اهانت‌هایی که در آن به پیامبر و مسلمانان شده قابل بیان نبوده و زبان از بیان آنها شرم دارد از این رو جا دارد نکاتی در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه تبریز افزود: اول اینکه اهانت به پیامبر، قدسیان و افراد محترم برای هر دینی از ادیان الهی کاری ناپسند در هر مکتب و آیینی است، بنابراین کاملا مشخص می‌شود که مرتکبان این کار شرم‌آور بی‌شک پیرو هیچ دینی نبوده و مکتب شیطان را دنبال می‌کنند.

شبستری گفت: گذشته از صحنه‌های سخیف در این فیلم و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام، دین اسلام به سرطان تشبیه شده و مسلمانان تروریست، خونریز و خونخوار معرفی شده‌اند که البته دامن اسلام از این اتهامات مبرا بوده و دینی پر از رحمت، عطوفت و رافت است.

وی تصریح کرد: در این فیلم جنایات آمریکا و صهیونیسم در عراق، افغانستان و بسیاری از کشورها و آنچه در زندان‌های گوانتانامو و ابو‌قریب انجام شده را به مسلمانان نسبت داده‌اند که کاری شرم‌آور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ریشه جریان کاملاً روشن است، آشفتگی و وحشت استکبار از بیداری اسلامی در منطقه و خطر سرایت آن به دنیا موجب وحشت آمریکا و ایادی آن شده و آنان را واداشته تا با توهین مسلمانان و انحراف افکار عمومی، از پیش روی بیداری اسلامی که موجب سقوط فرعون‌ها یکی پس از دیگری می‌شود، جلوگیری کنند.

وی در ادامه با محکوم کردن توهین به پیامبر اسلام و مقدسات مسلمانان تصریح کرد: عاملان این جنایت بزرگ باید به سزای اعمال خود برسند و اینکه آمریکا اعلام داشته نقشی در این موضوع ندارد دروغی بیش نست چرا که مشخص است تمام ابزار، امکانات و هزینه این فیلم توسط آمریکا و اسرائیل غاصب تامین شده است.

خطیب جمعه تبریز افزود: آمریکا ضمن عذرخواهی از مسلمانان اگر در گفته خود صادق است باید عاملان این توهین بزرگ را به مجازات برساند.

شبستری گفت: مسلمانان در سراسر دنیا علیه این حرکت ضد اسلامی اعتراض کرده و طی سه روز گذشته ضمن کشته و زخمی شدن بسیاری از معترضان، موج این حرکت در حال گسترش است، ما نمازگزاران تبریز ضمن محکوم کردن این حرکات شنیع، با راهپیمایی اعتراض‌آمیز نفرت و انزجار خود از این حرکت ضداسلامی را نشان می‌دهیم.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جا دارد مجامع بین‌المللی به خصوص کتفرانس اسلامی در این جریان بی‌تفاوت نبوده و به طور جدی و علنی وارد میدان شود تا برای همیشه اینگونه حرکات خاتمه یابد.

وی گفت: سران کشورهای اسلامی یک جو غیرت به خرج داده و با سکوت نظاره‌گر این حرکات ضد اسلامی در دنیا نباشند، جا دارد سفرای صهیونیستی و آمریکایی را از کشور خود اخراج کرده و رابطه خود با آمریکا را به حالت تعلیق در آورده و قطع کنند.

شبستری در ادامه به سالروز درگذشت شهریار اشاره کرد و این شاعر آذربایجان را متعهد و وفادار به نظام و انقلاب ارزیابی کرد.

وی در ادامه به اول دی‌القعده و ولادت حضرت معصومه (س) اشاره کرد و ضمن تبریک به دختران از آنان خواست با رعایت عفاف و حجاب این بانوی اسلام را سرمشق خود قرار دهند. 


نوشته شده در   جمعه 24 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode