ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 شهريور 1391     |     کد : 42683

محله‌اي براي همه استان‌ها

شبكه تهران يكي از اولين شبكه‌هاي استاني است كه در سال 1374 راه‌اندازي شد. اين شبكه در ابتداي تاسيس با توليد و پخش برنامه‌هاي متنوع و متفاوت توانست نظر بسياري از مردم را به خود جلب كند.

جام جم آنلاين: شبكه تهران يكي از اولين شبكه‌هاي استاني است كه در سال 1374 راه‌اندازي شد. اين شبكه در ابتداي تاسيس با توليد و پخش برنامه‌هاي متنوع و متفاوت توانست نظر بسياري از مردم را به خود جلب كند.

توليد سريال‌هايي مانند «روزگار جواني» و «داستان يك شهر»، موفقيت اين شبكه را تضمين كرد. حضور مجريان مُجرب و كاربلد هم باعث موفقيت اين شبكه در برنامه‌هاي تركيبي و گفت‌وگو محور شد.

از همان ابتدا خيلي‌ها موفقيت اين شبكه را استفاده از نيروهاي حرفه‌اي و كاربلدي ذكر كردند كه در تهران هستند و با اين شبكه همكاري مي‌كنند.

با راه‌اندازي شبكه‌هاي استاني در سراسر كشور، در ابتدا اين شبكه‌ها برخي از آثار نمايشي شبكه تهران را براي مخاطبان خود پخش مي‌كردند تا به اين وسيله بخشي از آنتن خالي خود را پر كنند، اما اكنون هم كه شبكه‌هاي استاني سروسامان گرفته‌اند و برنامه‌سازان خود را تقويت كرده‌اند، بازهم برخي از سريال‌هاي خوب اين شبكه را روانه آنتن مي‌كنند.

نمايش آثار خوب شبكه تهران كه به وسيله آدم‌هاي حرفه‌اي ساخته شده‌، از اين بابت از ديگر شبكه‌هاي استاني مفيد است كه هم به برنامه‌سازان بومي آنها نشان‌مي‌دهد كه كار حرفه‌اي چگونه كاري است و هم سطح توقع مردم را از مراكز استاني بالا مي‌برد اما شبكه تهران برنامه‌هاي تركيبي و مستند خوبي هم دارد كه مي‌تواند به عنوان يك برنامه خوب، الگوي برنامه‌سازان ديگر استان‌ها قرار گيرد. يكي از اين برنامه‌ها، برنامه «محله ما»ست.

اين برنامه محله‌هاي مختلف تهران را معرفي مي‌كند اما چيزي كه اين برنامه را ديدني كرده، ساختار متفاوت و صداي گرم گوينده متن «محله ما»ست. ساختار اين برنامه مستند، ‌گزارشي است.

دوربين محله ما به مناطق مختلف تهران مي‌رود، ساختار شهري آن را به‌نمايش مي‌گذارد، با مردم قديمي محله گفت‌وگو مي‌كند تا بخشي از تاريخ محله را از زبان آنها روايت كند و راوي برنامه (منوچهر والي‌زاده) هم بخشي از تاريخ و قدمت محله را روي تصاوير مختلف بيان مي‌كند.

موفقيت محله ما نشان‌دهنده اين است كه گروه تحقيق قوي از آن حمايت مي‌كنند و نويسنده‌هايي، متن‌هاي آن را مي‌نويسند كه مي‌دانند بايد از چه ادبياتي استفاده كنند تا عموم مردم با آن ارتباط برقرار كنند. صداي گرم و گيراي والي‌زاده هم به جذابيت‌ اين متن‌ها افزوده است.

با اين اوصاف برنامه‌اي مانند محله ما مي‌تواند در همه استان‌ها و مراكز صدا و سيما توليد شود به شرط اين‌كه برنامه‌سازان فارغ از اين‌كه برنامه‌ آنها قرار است از چه شبكه‌اي و در چه استاني ساخته و پخش شود، اصول حرفه‌اي توليد يك برنامه را رعايت كنند.

طاهره آشياني - دبير گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   پنجشنبه 23 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode