ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1391     |     کد : 42439

افتخاري بزرگ براي تبريز

چهارمین دوره‌ي مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان با حضور قاریان 52 کشور جهان از 22 تا 25 شهريور در تبريز برگزار مي‌شود .

ميزباني مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان، از 22 تا 25 شهريور؛
علیرضا نوین در جمع خبرنگاران:شهرداری تبریز این رویداد را افتخاری بزرگ برای شهر تبریز می‌داند
چهارمین دوره‌ي مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان با حضور قاریان 52 کشور جهان از 22 تا 25 شهريور در تبريز برگزار مي‌شود .
شهردار تبریز از برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان با همکاری جهاددانشگاهی، خبرگزاری ایکنا و این شهرداری خبر داد.
علیرضا نوین در جمع خبرنگاران گفت: 100 میهمان خارجی که 80 نفر آنها قاری و 20 نفر داور بین الملل هستند در این مسابقات حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه مسابقات در تالار مصلی حضرت امام(ره) تبریز برگزار می شود، گفت: حدود هزار نفر از قاریان، حافظان، چهره‌های قرآنی و مسئولان داخل کشور نیز در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت.
وی یادآور شد: دوره های اول تا سوم این مسابقات به ترتیب در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان با متولی گری جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایکنا برگزار شده و شهرداری تبریز امسال امور پشتیبانی و دبیرخانه را برعهده گرفته و این رویداد را افتخاری بزرگ برای شهر تبریز می داند.
تمركز مسابقات بر معرفی شخصیت امام صادق(ع) نوین ادامه داد: این دوره از مسابقات بر محوریت معرفی شخصیت امام صادق(ع) متمرکز شده و اساتید و آیات عظام از شهر قم و حوزه علمیه مدرسین در ایام برگزاری این دوره به بررسی شخصیت آن حضرت می‌پردازند.
وی هم‌چنین از برگزاری نشست های تخصصی با موضوع بیداری اسلامی و بحث میان رشته ای قرآن کریم در حاشیه این مسابقات خبر داد.
کرسی‌هاي تلاوت قرآن در 10 منطقه تبريز وی گفت: در زمان برگزاری این مسابقات علاوه بر فضاسازی قرآنی در سطح شهر تبریز ، قاریان و حافظان برتر و ممتاز قرآن در مساجد و محلات 10 منطقه شهرداری تبریز کرسی تلاوت قرآن برپا می‌کنند.
شهردار تبریز هدف از این اقدام را فرهنگ‌ سازی معارف و آموزه‌ های قرآنی در بین مردم و ترغیب و تشویق نسل جوان به فراگیری علوم قرآنی عنوان كرد و گفت: حضور قاریان و حافظان قرآن در مساجد محلی تبریز با اعلام و اطلاع قبلی خواهد بود.
تبريز، زادگاه بزرگ‌ترین مفسر قرآن وی افزود: تبریز و آذربایجان به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، خاستگاه بزرگ‌ترین نهادها و موسسه های آموزش، تحقیق، پژوهش، تفسیر، تبیین و ترویج فرهنگ و آموزه‌های این كتاب آسمانی نظیر مهد قرآن، مركز یكی از بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین موزه‌های قرآن و كتابت كشور و بالاتر از همه زادگاه بزرگانی چون علامه محمد حسین طباطبایی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مفسر قرآن و صاحب تفسیر ماندگار المیزان و علامه امینی خالق اثر ارزشمند الغدیر بوده و جهان اسلام است.
بهره برداری از بزرگ‌ترین بوستان تخصصی قرآن وی هم‌چنین از بهره برداری از نخستین و بزرگ‌ترین بوستان تخصصی قرآن شمال غرب كشور در تبریز همزمان با برگزاری این مسابقات خبر داد و گفت: قرآن سنگی کار دست هنرمند تبریزی نیز در این ایام برگزاری مسابقات در موزه قرآن به بهره برداری می رسد.
معرفي فرهیختگان نوجوان قرآنی و حافظان قرآن شهر تبریز شهردار تبریز یادآور شد: فرهیختگان نوجوان قرآنی و حافظان قرآن شهر تبریز نیز در این مسابقات معرفی می شوند.
وی اظهار کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن روز سه شنبه، 21 شهریور ماه راس ساعت 17 در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شده و مسابقات از 22 تا 25 شهریور ماه ادامه می یابد.
برگزاری کنگره چهار هزار و 800 شهید تبریز وی همچنین از برگزاری کنگره چهار هزار و 800 شهید تبریز خبر داد و گفت: این کنگره ششم مهرماه برگزار شده و در حاشیه از هشت کتاب که یکی از آنها دایره المعارف شهدا می باشد رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: گالری شهدا نیز با عکس چهار هزار و 800 شهید در فرهنگسرای الغدیر به عنوان نمایشگاه دائمی افتتاح می شود.


نوشته شده در   شنبه 18 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode