ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 شهريور 1391     |     کد : 42368

جينكو ؛ دوست سالمندان

جينكو ضد آلزايمر بوده، براي تقويت حافظه و قواي جنسي مفيد است و جلوي سكته قلبي و مغزي را مي‌گيرد. از اين گذشته اين گياه پيري پوست را به تأخير مي‌اندازد.

جام جم آنلاين: جينكو يكي از قديمي‌ترين گياهان آسيايي است كه خواص شگفت‌انگيز متعددي دارد.
جينكو ضد آلزايمر بوده، براي تقويت حافظه و قواي جنسي مفيد است و جلوي سكته قلبي و مغزي را مي‌گيرد. از اين گذشته اين گياه پيري پوست را به تأخير مي‌اندازد.

نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهد كه جينكو قادر است جلوي پيشرفت بيماري آلزايمر را بگيرد و علائم آن را كمتر كند.

جينكو به صورت كپسول در داروخانه‌ها و عطاري‌ها موجود است. داروهاي ديگري نيز وجود دارد كه از اين گياه درست شده‌اند. با پزشك خود مشورت كنيد و در صورت لزوم از خواص اين گياه بهره‌مند شويد. جينكو جريان خون در مويرگ‌ها را تحريك مي‌كند و به اين ترتيب مي‌تواند باعث تسكين وز وز گوش شود.

جينكو براي سلامت رگ‌ها مفيد است. اول به اين دليل كه اين گياه حاوي تركيباتي است كه به افزايش قطر رگ‌ها كمك كرده و باعث گردش خون بهتري مي‌شود.

دوم به اين دليل كه تركيبات موجود در اين گياه از انباشته‌شدن چربي‌ها و جرم‌ها در رگ‌ها كه در نهايت به تصلب شرايين منجر مي‌شود، پيشگيري مي‌كند. نتيجه اين مي‌شود كه اين گياه خطر تشكيل لخته و در نهايت سكته قلبي و مغزي را كاهش مي‌دهد.

جينكو جريان خون رگ‌ها و حتي مويرگ‌هاي مغز را تحريك مي‌كند و باعث بهبود عملكرد مغز شده و حافظه را تقويت مي‌كند.

نتايج پژوهشي كه روي 35 داوطلب بين 30 تا 59 ساله انجام شد نشان مي‌دهد كه مصرف جينكو به ويژه حافظه كوتاه‌مدت را تقويت مي‌كند.

براي اين منظور يك قاشق چاي‌خوري برگ خشك گياه جينكو را با يك فنجان آب جوش به مدت 10 دقيقه دم كرده و ميل كنيد. هر روز سه فنجان از اين جوشانده بنوشيد.

معمولا گياه جينكو عوارض خاصي ندارد، اما امكان دارد در بعضي‌ها مصرف اين گياه باعث سردرد، مشكلات دستگاه گوارش (مثل اسهال و نفخ) و آلرژي شود.

اگر داروهاي ادرارآور يا ضد ريفلاكس معده يا داروي فشار خون و آنژين مصرف مي‌كنيد از خوردن جينكو صرف‌نظر كنيد.

خوردن آسپيرين و داشتن بيماري هموفيلي​ و در پيش داشتن عمل جراحي نيز براي شما منع مصرف به دنبال دارد، زيرا اين گياه خون را روان مي‌كند. (جام جم - ضميمه چارديواري)


نوشته شده در   پنجشنبه 16 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode