ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 شهريور 1391     |     کد : 42153

ایجاد زمینه های اشتغال وظیفه دولت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: نباید در جامعه همه تحصیل کرده ها انتظار پشت میزنشینی داشته باشند را که در همه کشورهای متمدن و مترقی همه مردم تحصیل کرده اند و در عین حال به کارهای یدی مشغولند.

 خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: نباید در جامعه همه تحصیل کرده ها انتظار پشت میزنشینی داشته باشند را که در همه کشورهای متمدن و مترقی همه مردم تحصیل کرده اند و در عین حال به کارهای یدی مشغولند.
به گزارش خبرنگار مهر،آیت الله محسن مجتهد شبستری بعد از ظهر روز شنبه در دیدار با تعاون گران نمونه استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: دین مقدس اسلام داشتن شغل را لازم می داند و کسانی را که نیروی بازو و توانمندی انجام کار دارند ولی بیکارند، مزمت می کند.

وی افزود: دین اسلام در عین حال از تلاش کارگران تقدیر می کند و کسانی را که برای تامین معاش خود و خانواده تلاش می کنند همسنگر مجاهدان فی سبیل الله می داند.

آیت الله شبستری اذعان داشت: قانون تعاون که در سال 1370 به تصویب مجلس رسید اقتباس شده از دستورات دین مبین اسلام بود که در جهت ایجاد امکانات و شرایط لازم برای کسانی که قادر به انجام کار هستند ولی وسایل کار ندارند به وجود آمد. بر این اساس وظیفه دولت اسلامی است که زمینه های اشتغال را در جامعه فراهم آورد.

وی پیشگیری از تکاثر ثروت در دست عده ای محدود را از دیگر اهداف قانون تعاون عنوان کرد و افزود: ایجاد تکاثر ثروت باعث بوجود آمدن اختلاف طبقاتی می شود که اسلام با این موضوع به شدت مبارزه می کند و خواستار توسعه عدالت اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت را دیگر هدف قانون تعاون ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: تعاونی ها وسیع ترین شبکه اشتراک و دخالت مردم در امور جامعه هستند و معنی مردم سالاری دینی نیز همین است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم اسلام(ص) که فرمودند:"اگر اجتماع کنید دل های شما به هم نزدیک می شود." ادامه داد: توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین مردم علاوه بر فواید اقتصادی، اثار معنوی ارزشمندی از خود به جا می گذارد و باعث ایجاد اتحاد، صمیمیت، یکپارچگی و وحدت رویه بین امت می شود و در نتیجه سرافرازی و پیروزی قاطع نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.


نوشته شده در   يکشنبه 12 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode