ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 شهريور 1391     |     کد : 42063

امام جمعه مهربان: اجلاس جنبش عدم تعهد تربیونی برای اثبات حقانیت ایران بود

امام جمعه مهربان گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور تربیونی برای اثبات حقانیت ایران بود.



 امام جمعه مهربان گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور تربیونی برای اثبات حقانیت ایران بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اشاره کرد.



وی افزود: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران تربیونی برای اثبات حقانیت کشور و فرصتی برای نشان دادن عزت و عظمت ایران به عنوان کشوری مستقل و امن در جهان بود.

امام جمعه مهربان اظهار کرد: شکست سیاسی انزوای ایران در جهان یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور بود و کشورهایی که با تبلیغات خود می‌خواستند نشان دهند که ایران در انزوا قرار گرفته است پاسخ دندان‌شکنی دریافت کردند.



وی ادامه داد: در واقع برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های غرب بود.

جلیلی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از کشورهای جهان عضو جنبش عدم تعهد بوده و به طور بی‌سابقه‌ای در نشست این جنبش در تهران شرکت کرده بودند، تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی فرصت مناسبی برای مذاکره مستقیم با هیئت‌های شرکت‌کننده در این نشست پیدا کردند و مواضع خود در تمام زمینه‌ها به ویژه برنامه فعالیت صلح‌آمیز را مستقیماً در نشست‌های مشترک اعلام کردند.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران فراهم شدن زمینه مساعد برای ادامه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان است.

خطیب جمعه مهربان، افزایش مبادلات اقتصادی ایران با دیگر کشورها را از دیگر دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه 57 درصد نفت جهان توسط کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تولید و صادر می‌شود، این جنبش در مسائل اقتصادی جهان تاثیرگذار است و نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس این جنبش قطعاً در مسائل اقتصادی جهان مهم و تعیین‌کننده خواهد بود.

امام جمعه مهربان، حضور و سخنرانی مقام عظمای ولایت را در اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران عنوان کرد و افزود: فرمایشات مهم و توصیه‌های مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری در این اجلاس از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند پیوند مستحکم، منطقى و همه‌جانبه کشورهاى عضو جنبش عدم تعهد می‌تواند در یافتن و پیمودن راه علاج، تأثیرات عمیقى بر جاى بگذارد.

جلیلی در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس اشاره کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس نشان از درایت بالا و توانمندی فوق‌العاده مقام عظمای ولایت در رصد کردن مسائل جهانی داشت.

وی تاکید کرد: معظم‌له فرمودند شوراى امنیت سازمان ملل داراى ساختار و ساز و کارى غیرمنطقى، ناعادلانه و کاملاً غیر دموکراتیک بوده و این دیکتاتوری آشکار، منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است.

جلیلی گفت: با سوءاستفاده از همین ساز و کار غلط است که آمریکا و همدستانش توانسته‌اند زورگویی‌هاى خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل کنند، آنها می‌گویند «حقوق بشر» اما منافع غرب را اداره می‌کنند، می‌گویند «دموکراسى» اما دخالت نظامى در کشورها را به جاى آن مى‌نشانند، می‌گویند «مبارزه با تروریسم»اما مردم بى‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح‌هاى خود می‌سازند.

وی اظهار کرد: در نگاه آنها، بشریت به شهروندان درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند، جان انسان در آسیا، آفریقا و آمریکاى لاتین ارزان اما در آمریکا، غرب و اروپا گرانقیمت است.

خطیب جمعه مهربان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فلسطین اشاره کرد و گفت: فلسطین متعلق به فلسطینى‌ها است و ادامه‌ اشغال آن، ظلمى بزرگ، تحمل‌ناپذیر و خطرى عمده براى صلح و امنیت جهانى است.

وی ادامه داد: همه راه‌هایى که غربی‌ها و وابستگان آنها براى «حل مسئله‌ فلسطین» پیشنهاد کرده و پیموده‌اند، غلط و ناموفق بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود، ما راه‌حلى عادلانه و کاملاً دموکراتیک را پیشنهاد کرده‌ایم.

جلیلی افزود: براساس طرح ایران همه فلسطینى‌ها، چه ساکنان کنونى آن و چه کسانى که به کشورهاى دیگر رانده شده و هویت فلسطینى خود را حفظ کرده‌اند، اعم از مسلمان، مسیحى و یهودى باید در یک همه‌پرسی عمومى با نظارتى دقیق و اطمینان‌بخش شرکت کرده و ساختار نظام سیاسى این کشور را انتخاب کنند.

وی گفت: همه‌ فلسطینی‌ها که سال‌ها رنج آوارگى را تحمل کرده‌اند باید به کشور خود بازگردند و در این همه‌پرسى، تدوین قانون اساسى و انتخابات شرکت کنند، آنگاه صلح برقرار خواهد شد.

امام جمعه مهربان در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و 12 شهریور‌ماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس را گرامی داشت.

جلیلی همچنین 14 شهریور‌ماه سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی را گرامی داشت و به ارواح مطهر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.


نوشته شده در   جمعه 10 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode