ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 شهريور 1391     |     کد : 42044

حضور روحانیون در شهرستانهای زلزله زده پررنگ بود

مسئول اداره تبلیغ تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در جریان زلزله 21 مرداد ماه آذربایجان تمام روستاهای با جمعیت بالای زلزله زده از وجود روحانی برخوردار و فعالیت های دینی و فرهنگی آنها پر رنگ بود.

 خبرگزاری مهر: مسئول اداره تبلیغ تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در جریان زلزله 21 مرداد ماه آذربایجان تمام روستاهای با جمعیت بالای زلزله زده از وجود روحانی برخوردار و فعالیت های دینی و فرهنگی آنها پر رنگ بود.


حبیب طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اتفاق تلخ زلزله در جریان فصل تبلیغی روحانیون در منطقه رخ داد و خوشبختانه این حضور پررنگ باعث شد تا عموم مردم در خصوص کفن و دفن درگذشتگان این حادثه با مشکلات شرعی مواجه نشوند.

وی افزود: از ساعات اولیه وقوع این حادثه علی رغم آنکه روسای ادارت اهر هریس و ورزقان خود دچار خسارت در جریان زلزله شده بودند اما با حضور در جلسات ستاد بحران شهرستانی شرح وظایف را استحصال و وارد عمل شده بودند.

طاهری ادامه داد: مدیرت استان نیز با همراهی معاون فرهنگی و مسئول اعزام روحانیون بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و از نزدیک نیازسنجی هایذ لازم را صورت دادند که نتیجه آن اعزام مبلغین دینی به همراه وسایل کفن و دفن در نقاط زلزله زده بود.

وی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه فعالیت های خود با تشکیل اکیپ های مختلف از روحانیون بومی منطقه و روحانیون اعزامی از مرکز استان ، جهت تسکین آلام حادثه دیدگان تیم های مختلف را اعزام کرد و در این زمینه از همکاری های دفتر تبلیغات قم و دیگر مبادی اعزامی بهره برد.

مسئول اداره تبلیغ استان افزود: در این اثنا ستادهایی در هر سه شهرستان زلزله زده تشکیل یافت تا کار اسکان موقت روحانیون اعزامی در منطقه صورت گیرد و این روحانیون تا مراسم چهلم درگذشتگان این حادثه غمبار در منطقه حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: این اداره کل آمادگی لازم برای اعزام کلیه روحانیون و طلاب عزیز به مناطق زلزله زده را دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به این اداره کل هماهنگی های لازم را انجام دهند.


نوشته شده در   جمعه 10 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode