ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1391     |     کد : 41915

نوجوانان در دنياي مثبت و منفي

«مثبت من»، «امروز چه روزيه؟»، «دوستان» و «دنياي هيجان‌انگيز كار» عناوين برنامه‌هاي تلويزيوني است كه در آن دغدغه‌هاي دوران نوجواني بازگو مي‌شود.

جام جم آنلاين: «مثبت من»، «امروز چه روزيه؟»، «دوستان» و «دنياي هيجان‌انگيز كار» عناوين برنامه‌هاي تلويزيوني است كه در آن دغدغه‌هاي دوران نوجواني بازگو مي‌شود. اين برنامه‌ها مخاطب نوجوان را هدف قرار داده و به نيازهاي اطلاعاتي اين گروه سني پاسخ مي‌دهد.
مرور تصويري تقويم تاريخ براي نوجوانان، گفت‌وگو با جوانان درباره دوستي‌هاي خياباني، گفت‌وگو با نوجوانان موفق در حوزه‌هاي سينما، ورزش و هنر و معرفي مشاغل مختلف از جمله محورهاي موضوعي اين برنامه‌هاست.

«مثبت من» عنوان برنامه‌اي است كه روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از شبكه تهران پخش مي‌شود.

نويد محمودي، تهيه‌كننده «مثبت من» در گفت‌وگو با جام‌جم درباره محتواي قسمت‌هاي آينده اين برنامه گفت: ولخرجي، دوستي‌هاي خياباني و اعتماد خانواده به نوجوانان موضوعاتي است كه در هفته آينده به آن مي‌پردازيم. برخي نوجوان‌ها فكر مي‌كنند خانواده‌ها به آنها اعتمادي ندارند. آنها مي‌خواهند خودشان همه چيز را تجربه كنند و از نظارت ديگران فراري هستند. ما در برنامه «مثبت من» با خود نوجوان‌ها صحبت مي‌كنيم و پاي صحبت‌ها و درددل‌هايشان مي‌نشينيم.

اين برنامه‌ساز كه 15 سال تهيه‌كنندگي و كارگرداني برنامه‌هاي نوجوانان همچون شيب تند، مثل تو، بهار نارنج و نردبان را به‌عهده داشته، درباره ضرورت برنامه‌سازي براي اين گروه سني مي‌گويد: نوجوان فردي است كه مي‌خواهد وارد فضاي اجتماع شود و به همين خاطر در معرض خطر و تهديد است. كودكان چون در خانه هستند و آموزش مي‌بينند، حاشيه امنيت بيشتري دارند، اما بيشتر خلافكارها اولين خلافشان را در دوران نوجواني مرتكب مي‌شوند، به همين خاطر در حوزه برنامه‌سازي براي نوجوانان بايد دقت و حساسيت بيشتري لحاظ شود.

معرفي مفاخر علمي و فرهنگي در امروز چه روزيه

برنامه «امروز چه روزيه؟» مناسبت‌هاي ثبت شده در تقويم را هر روز به كمك عكس و انيميشن براي نوجوانان توضيح مي‌دهد.

اين برنامه در 52 قسمت پنج دقيقه‌اي در شبكه دو سيما در حال توليد است،‌ اطلاعات دايره‌المعارفي را مطابق با روزهاي سال در اختيار بينندگان قرار مي‌دهد و در هر قسمت يادآوري مي‌كند كه سال‌ها پيش در چنين روزي چه اتفاق مهمي افتاده است.

آراد حسن‌زاده، تهيه‌كننده «امروز چه روزيه؟» در گفت‌وگو با جام‌جم ضمن اعلام اين خبر اظهار اميدواري كرد تعداد قسمت‌هاي اين برنامه به 365 قسمت برسد تا در طول سال به صورت روزانه در لابه​لاي برنامه‌هاي ديگر پخش شود.

وي با اعلام اين خبر كه احتمالا پخش اين برنامه از فصل پاييز آغاز مي‌شود، گفت: مرحله تحقيق به پايان رسيده و نگارش متن‌ها آغاز شده است. تا پايان شهريور ماه ضبط ده قسمت به پايان مي‌رسد و گروه تلاش مي‌كند براي تمام مناسبت‌هاي طول سال برنامه‌سازي كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه برنامه شما بيشتر به چه رويدادهايي توجه دارد، گفت:‌ اين برنامه همه اتفاقات تاريخي از جمله رويدادهاي سياسي و‌ تولد مفاخر فرهنگي را شامل مي‌شود. در اين برنامه يك راوي و يك مجري داريم كه مجري با دوربين حرف مي‌زند و سوال مي‌پرسد كه امروز چه روزيه و راوي به او پاسخ مي‌دهد. به عنوان مثال در روز پزشك توضيح مي‌دهيم امروز به خاطر تولد ابن‌سينا روز پزشك نامگذاري شده. سپس روي ديوارهاي استوديو تصاويري از آن اتفاق يا شخص مورد نظر پخش مي‌شود تا هرچه بيشتر مخاطبان برنامه با موضوع برنامه آشنا شوند.

حسن‌زاده با بيان اين‌كه مناسبت‌هاي پيش رو شناسايي شده است، اظهارداشت:‌ ما نوجوانان را دست‌كم نمي‌گيريم و فكر مي‌كنيم لازم است به آنها درباره همه رويدادها و شخصيت‌ها از جمله انقلاب مشروطه، ملي شدن صنعت نفت، اميركبير، عاشوراي حسيني و... اطلاعاتي داده شود. اين اطلاعات براي بزرگسالان هم مفيد است. ما به اين مساله مي‌پردازيم که روز جهاني هوا، فضا چرا به اين عنوان نامگذاري شده است. فارابي و سهروردي و زكرياي رازي چه كساني بوده و منشأ چه خدمات و بركاتي شده‌اند.

امين نبي‌الهي، يكي از گزينه‌هاي احتمالي براي اجراي برنامه «امروز چه روزيه؟» است.

دختران نوجوان گاوداري را تجربه مي‌كنند

«دنياي هيجان‌انگيز كار» به كارگرداني ابوالفضل معماريان، عنوان ديگر برنامه‌اي است كه براي گروه مخاطب نوجوان در حال تهيه است و با حضور 13 نوجوان دختر و 13 پسر در مجموع 26 شغل مختلف را به بينندگان معرفي مي‌كند.

در اين برنامه نوجوانان 12 تا 16 سال يك صبح تا شب كار در يك شغل و حرفه خاص مثل رفتگري، آشپزي، پزشكي، دبيري و... را تجربه مي‌كنند.

آراد حسن‌زاده كه تهيه‌كنندگي اين كار را به‌عهده دارد، در اين باره گفت:‌ تصويربرداري اين برنامه از هفته پيش آغاز شده و تدوين قسمت اولش به پايان رسيده است. قصد داريم 26 قسمت 20 دقيقه‌اي را به شبكه دو تحويل بدهيم. اين برنامه در قالب مستند ساخته شده و در آن نوجوانان به عنوان يك كارآموز با صاحبان مشاغل مختلف حرف مي‌زنند و درباره يك شغل تحقيق مي‌كنند؛ مثلا آشپز مي‌شوند و تجربه مي‌كنند كه يك آشپز چطور سيب‌زميني پوست مي‌كند و زير ديگ را روشن مي‌كند.

وي هدف از ساخت اين برنامه را احترام به مشاغل مختلف و آگاهي‌بخشي به جوانان براي انتخاب شغل آينده عنوان كرد و توضيح داد: در اين مستند مي‌بينيم كه يك دختر نوجوان شغل گاوداري را تجربه مي‌كند و يك روز درگير اين كار مي‌شود. كشاورزي، باغداري و دندانپزشكي از ديگر مشاغلي است كه در اين مستند به آن پرداخته شده است.

برنامه زنده «دوستان» نيز به منظور ايجاد و حفظ ارتباط ميان نوجوانان خارج از کشور با وقايع و فعاليت‌هاي نوجوانان داخل کشور تهيه شده است. دوستان به تهيه‌کنندگي مسعود ساکت‌اف يك برنامه گفت‌وگومحور است كه روزهاي جمعه، شنبه و يکشنبه مهمان خانه‌هاي مخاطبان جهاني جام‌جم مي‌شود. گفت‌وگو با چهره‌هاي مطرح و نوجوانان برگزيده علمي و فرهنگي از جمله بخش‌هاي پرطرفدار اين برنامه است.


نوشته شده در   سه شنبه 7 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode