ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 شهريور 1391     |     کد : 41715

روحیه ایستادگی کشورهای اسلامی برابر استکبار افزایش می‌یابد

امام جمعه مهربان گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.

با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران
روحیه ایستادگی کشورهای اسلامی برابر استکبار افزایش می‌یابد 
امام جمعه مهربان گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، به دیدار ریاست جمهوری و اعضای هئیت دولت با مقام معظم رهبری همزمان با هفته دولت اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین جهان در این دیدار توصیه‌های راهگشا و کلیدی به رئیس‌جمهور و اعضای هئیت دولت بیان فرموده و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف عمرانی، علمی و فناوری در طول فعالیت دولت نهم و دهم را مورد تجلیل قرار دادند.

وی افزود: معظم‌له از رئیس‌جمهور و همکارانش خواستند با مغتنم شمردن یک سال باقی‌مانده از عمر دولت دهم، در همین یک سال نیز می‌شود کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد.

امام جمعه مهربان به ارتقای جایگاه ایران در عرصه سیاست خارجی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌ سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی، برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت، از جمله ساده‌زیستی و دوری از تجمل، استکبارستیزی و افتخار به انقلابی‌گری و تلاش برای ارتباط گسترده با مردم، از جمله نقاط قوت دولت است که منشأ برکات و آثار مثبتی بوده است.

جلیلی به مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه اشاره کرد و در این زمینه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: عمده این مشکلات به مسائل معیشتی قشرهای متوسط و ضعیف مربوط می‌شود که باید برای برطرف کردن آنها جداً همت و برنامه‌ریزی کرد و بخشی از مسائل ناشی از تورم است، البته ما کمبود کالا در کشور نداریم، اما گرانی و کاهش قدرت خرید مردم باید علاج شود که در این زمینه همه‌ بخش‌های ستادی و عملیاتی مسئولند.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: مردم از دولت رضایت کامل دارند و تنها مشکل مردم مشکلات اقتصادی است و اگر این مشکلات اقتصادی و بحث تورم و گران حل شود رضایت مردم از عملکرد دولت‌های نهم و دهم عدد 100 را نشان خواهد داد.

امام جمعه مهربان حمایت از تولید، رسیدگی به واحدها و کارخانه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، ‌فعال‌سازی واحدهای متوسط و کوچک، مدیریت منابع ارزی و حمایت همه‌جانبه از تولید ملی، را از دیگر توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت عنوان کرد.

امام جمعه مهربان در این زمینه خطاب به مسئولان منطقه مهربان اظهار کرد: مسئولان منطقه مهربان در زمینه حمایت از تولید و فعال‌‌سازی واحدهای کوچک دقت نظر داشته باشند و راه‌‌اندازی واحدهای تولیدی از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و احداث شهرک صنعتی در مهربان از جمله این موارد است که باعث خواهد شد تا جوانان به خاطر پیدا کردن شغل به فکر مهاجرت به شهرهای بزرگ نباشند.

جلیلی افزود: توصیه آخر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت این بود: برای خدا کار کنید و لحظه‌ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهید. اگر هم کسی نبیند، خداوند می‌بیند و همه‌ این فعالیت‌ها را پاداش مضاعف می‌دهد.

خطیب جمعه مهربان به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اشاره کرد و افزود: این جنبش در عصری که تمام کشورهای جهان باید تابع بلوک شرق یا غرب می‌بودند، فریاد استقلال و آزادی را سر داد.

امام جمعه مهربان استعمارزدایی، مبارزه با امپریالیسم جدید و ایجاد وحدت و یکپارچگی در کشورهای عضو این جنبش را از مهمترین رویکردها و اهداف کشورهای غیر متعهد دانست.

وی به تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های مسموم دشمنان به ویژه آمریکای مستکبر برای جلوگیری از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌های دشمنان، این اجلاس با حضور 120 کشور در تهران برگزار می‌شود و دو هزار نفر خبرنگار این رویداد مهم و بی‌نظیر را پوشش خبری می‌دهند.

جلیلی با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در دوران اوج بیداری اسلامی در منطقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این جنبش در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با تبریک روز کارمندان به تمام کارمندان، کارکنان دولت و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در جمهوری اسلامی شکافی بین مدیر، کارمند و ارباب رجوع وجود ندارد و ضمن آنکه کارمندان احترام مردم را نگه می‌دارند، مردم نیز باید طوری رفتار کنند که هیچ کارمندی احساس خستگی نکند و با تمام وجود به ارباب و رجوع خدمت نماید.

امام جمعه مهربان با اشاره به تخریب بارگاه بقیع در سال 1344 هجری قمری توسط وهابیت خبیث، مسلمانان و شیعیان را به پاسداشت هرچه بیشتر از حریم اهل بیت و آثار اسلامی دعوت کردند.

جلیلی با تسلیت و گرامیداشت سالروز آیت‌الله محمدباقر حکیم، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روز داروسازی را گرامی داشت.

خطیب جمعه با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و شهدای دولت اظهار امیدواری کرد، عملکرد شهیدان رجایی و باهنر برای همیشه در جامعه نهادینه شده و به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد. 


نوشته شده در   جمعه 3 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode