ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 شهريور 1391     |     کد : 41587

انيميشن‌هاي جديد در راه شبكه پويا

مرکز صبا، توليد انيميشن‌ با موضوعات آموزشي و سرگرمي را در دستور کار خود قرار داده است...

مرکز صبا، توليد انيميشن‌ با موضوعات آموزشي و سرگرمي را در دستور کار خود قرار داده است
انيميشن‌هاي جديد در راه شبكه پويا
مركز پويا نمايي صبا هفت انيميشن را در دست توليد دارد. رستوران جنگل، زرد مشكي، شجاعان، خروس زيرك و روباه كلك و مدرسه‌اي در جنگل از جمله اين انيميشن‌هاست كه سري اول آنها از شبكه پويا پخش و توليد سري دوم شروع شده و قرار است بزودي از اين شبكه پخش شوند. همچنين دو انيميشن «مينا و دوستان» و «پ مثل پولاد» نيز از انيميشن‌هايي است كه در مركز صبا در دست توليد است.
انيميشن «زردمشكي 2» در 26 قسمت 15‌دقيقه‌اي توليد مي‌شود. كيانوش عابدي كارگرداني اين انيميشن را به عهده دارد و سري اول آن كه در 52‌قسمت ده‌‌دقيقه‌اي توليد شده در حال پخش از شبكه پوياست. «زرد مشكي» به صورت سه‌بعدي ساخته مي‌شود و داستان آن درباره شهر دوچرخه‌هاست. در هر قسمت از اين مجموعه انيميشن به فراخور داستان و فيلمنامه، شخصيت‌هاي جديدي به سريال اضافه مي‌شود.

انيميشن «زرد مشكي 2» قالبي اپيزوديك دارد و در هر قسمت شخصيت‌هاي جديدي به قصه وارد مي‌شوند و در كنار شخصيت‌هاي اصلي داستان را بازگو مي‌كنند.

سريال «رستوران جنگل2» نيز با تكنيك سه‌بعدي به كارگرداني محمدرضا حنفي و به تهيه‌كنندگي مركز پويانمايي صبا در 26 قسمت 15 دقيقه‌اي در دست توليد است. سري اول «رستوران جنگل» در ايام نوروز پخش شد و تهيه‌كنندگان اين مجموعه هم‌اكنون در حال ساخت 13 قسمت دوم اين مجموعه هستند.

شخصيت اصلي اين انيميشن لك‌لك، آشپز زبردست است كه «رستوران جنگل» را مديريت مي‌كند. «رستوران دوستي» نام رستوراني است كه در نزديكي «رستوران جنگل» قرار دارد و كركس، موش و راسو صاحب آن هستند. كركس در اين رستوران معجون‌هاي تقلبي و فست‌فودهايي كه با مواد نامرغوب و غيربهداشتي تهيه شده به بچه‌هاي جنگل مي‌فروشد، اما لك‌لك علاقه‌مند غذاهاي سنتي ايراني است و به بچه‌ها و اهالي جنگل غذاهاي ايراني و معجون‌هاي سالم عرضه مي‌كند.

به گفته حنفي، كارگردان اين مجموعه هدف از اين سريال فانتزي، طنز و پر ماجرا نمايش عواقب دروغگويي، نادرستي، بدخواهي و توطئه برعليه ديگران و نتايج خوب درستكاري است. همچنين در اين سريال در دل هر قصه، يك غذاي ايراني به كودكان معرفي مي‌شود. مهرداد رجبي‌هنجني، عليرضا كمالپور و سكينه شكريان نويسندگان فيلمنامه اين انيميشن هستند.

سري دوم مجموعه «شجاعان» نيز در 32 قسمت 20 دقيقه‌اي و با تكنيك سه‌بعدي در دست تهيه است. اين مجموعه درباره يك تيم هوانيروز است كه در ماموريت‌ها و عمليات‌هاي مختلف جنگ تحميلي شركت مي‌كنند و پيروز مي‌شوند. اين مجموعه يك تيم عملياتي متشكل از چهار خلبان با تخصص‌هاي مختلف هليكوپتر جنگي، هليكوپتر شناسايي و هليكوپتر امداد را معرفي مي‌كند كه به همراه يك متخصص فني در امر مهمات‌گذاري و تعميرات به فرماندهي سرهنگ لطفي به منطقه جنگي اعزام مي شوند و در آنجا قرارگاهي احداث مي‌كنند و...

دانش گيتي و سياوش زرين‌آبادي نويسندگان اين مجموعه هستند و سياوش زرين‌آبادي كارگرداني اين كار را نيز به عهده دارد.

سري دوم «خروس زيرك و روباه كلك» به تهيه‌كنندگي مركز پويانمايي صبا و به كارگرداني ميترا عبدي در حال توليد است. سري اول اين مجموعه چندي پيش در 20 قسمت 17دقيقه‌اي از شبكه دو پخش شد و فصل دوم آن در 26قسمت 15 دقيقه‌اي در مرحله‌ توليد قرار دارد. داستان اين مجموعه انيميشن درباره روباهي است كه در فكر گول زدن خروس يك پيرزن است و در هر قسمت ماجراهاي اين كشمكش به تصوير كشيده مي‌شود.

«مدرسه‌اي در جنگل» عنوان يكي ديگر از انيميشن‌هاي مركز پويانمايي صباست كه به تهيه كنندگي اين مركز و كارگرداني داوود حديثي با تكنيك سه‌بعدي در دو سري 13 قسمتي در دست توليد است. مراحل توليد سري اول به پايان رسيده و اين انيميشن آماده نمايش است. داستان اين انيميشن درباره پسر بچه‌اي هشت ساله به نام پسرجان است كه در روز تولد خود كتابي به نام «مدرسه‌اي در جنگل» از پدرش هديه مي‌گيرد، كتاب جز چند عكس حيوان در فضاي جنگل چيز ديگري ندارد ادامه پسرجان متوجه حركت آزادانه شخصيت‌ها و حيوانات در صفحات كتاب و گذر آنها از صفحه‌اي به صفحه ديگر مي‌شود...

مدرسه‌اي در جنگل سعي دارد با خلق فضا و داستان‌هايي جذاب و خيال‌انگيز ضمن خلق فضايي شاد، ويژگي افراد خلاق و موانع پيش روي خلاقيت را براي آنها بازگو كند.

«مينا و دوستان» نيز از انيميشن‌هاي ديگري است كه در 26 قسمت 15 دقيقه‌اي و با تكنيك سه‌بعدي در حال توليد است.

عليرضا محمدي نيكچه تهيه‌كنندگي اين مجموعه انيميشن و محمد كوچكي كارگرداني آن را به عهده دارد. در خلاصه داستان اين انيميشن به قلم موژان موحدي آمده است: مينا وپلنگ دو دوست هستند كه در جنگل با هم آشنا شده‌اند و در كارهاي مختلف به هم كمك مي‌كنند. اين داستان ادامه تله‌فيلم مينا و پلنگ است كه در 26 قسمت طراحي شده و در هر قسمت براي مينا و اهالي روستا اتفاقي مي‌افتد و مينا همراه پلنگ آن مشكل را برطرف مي‌كنند.

«پ مثل پولاد» نيز يكي ديگر از انيميشن‌هايي است كه در مركز پويا نمايي صبا و در 13 قسمت 15 دقيقه‌اي در حال توليد است. اميرفيضي كارگردان اين مجموعه است و حسن افشاري نويسندگي آن را به عهده دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode