ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1391     |     کد : 41305

تاخیر در اکران فیلم‌های عیدفطر

یکی از اخبار مهم سینمای ایران در هفته پایانی مرداد ماه تعویق در روی پرده رفتن فیلم های عید فطر است که با توجه به شرایط پیش آمده هر لحظه این آتش در سینما برافروخته تر می شود.

تاخیر در اکران فیلم‌های عیدفطر/کمک و پیام‌های تسلیت هنرمندان به زلزله‌زدگان
یکی از اخبار مهم سینمای ایران در هفته پایانی مرداد ماه تعویق در روی پرده رفتن فیلم های عید فطر است که با توجه به شرایط پیش آمده هر لحظه این آتش در سینما برافروخته تر می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، تعویق اکران فیلم های عید فطر، پیام و کمک های سینماگران به زلزله زدگان، پروژه جدید مهرجویی، درگذشت بازیگر سینما و تلویزیون و... از اخبار مهم سینمای ایران در هفته آخر مرداد ماه 91 سینمای ایران است.



درگذشت نادیا دلدار گلچین

نادیا دلدار گلچین بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز پس از چند روز کما در بیمارستان عرفان دارفانی را وداع گفت.
نسیم جعفری دختر این هنرمند در این باره به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه ساعت 6 صبح امروز مادرم که در بخش ICU بیمارستان عرفان بستری بود دارفانی را وداع گفت. مادرم در طول این سال‌ها رنج و سختی فراوانی را به خاطر بیماری‌اش متحمل شده بود و متاسفانه بعد از گذشت 9 روز که وی به کمای سنگین رفته بود او را برای همیشه از دست دادیم.

دلدار گلچین که سال‌هاست از بیماری کلیه رنج می‌برد به تازگی از بیمارستان مدرس به بیمارستان عرفان منتقل شده بود. وی از روز دوشنبه 16 مردادماه به دلیل ایست قلبی در کما به سر می‌برد. سید احمد میرعلایی رئیس بنیاد سینمایی فارابی تمام هزینه‌های این هنرمند را بر عهده گرفته بود.

نادیا دلدار گلچین متولد 1339 در تهران است و دیپلم موسیقی از هنرستان عالی موسیقی داشت. وی فعالیت بازیگری‌اش را از سال 1369 با فیلم "ابلیس" آغاز کرده و در فیلم‌هایی چون "روسری آبی"، "کمکم کن"، "مهرمادری"، "غریبانه"، "شیدا"، "دختری با کفش‌های کتانی"و... به ایفای نقش پرداخته‌است. وی فرزند نادر گلچین خواننده و دختر عموی مرجانه گلچین بازیگر است.

تعویق اکران فیلم ها در عید فطر

این روزها خبر تیتر اول روزنامه ها و سایت های خبری مربوط به اکران عید فطر است. فیلم های "کلاه قرمزی و بچه ننه"، "ضد گلوله" و "بی خداحافظی" قرار بود از 25 مرداد ماه اکران عمومی شوند. اما این سه فیلم قربانی اختلافات پیش آمده حوزه هنری و شورای صنفی نمایش شدند. به طوریکه اکران آنها در روز اعلام شده انجام نشد.

نکته جالب اضافه شدن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به این موضوع است. منبیت مدیرعامل موسه تصویر شهر نیز عنوان کرد است:زمانی که محدودیت‌های سینما آزادی پابرجاست، هر تهیه‌کننده یا پخش‌کننده‌ای که می‌خواهد با 20 سالن سینمای موسسه تصویر شهر قرارداد نمایش امضاء کند باید حتما یک نسخه از فیلمش را هم در اختیار سینما آزادی بگذارد. شورای صنفی نمایش گفت که پردیس‌ها راه تنفس سینما را بسته‌اند، حالا باید ببینیم راه تنفس سینما باز می‌شود؟

با این وجود علی سرتیپی پخش کننده این سه فیلم خبر داده که این سه فیلم می توانند از روز 26 مرداد ماه در سینماهای خود اکران شوند و البته "کلاه قرمزی" سینمای محدودی را به دلیل آماده نشدن کپی ها در اختیار دارد. اما شهرداری همچنان بر تصمیم جدید خود اصرار دارد. با این وجود با حذف پردیس های سینمایی اتفاقات بدی در حوزه گیشه این فیلم ها می افتد.

نیکی کریمی و فوتبال

نیکی کریمی مجله تصویری "روزی روزگاری فوتبال" را به‌ زودی وارد شبکه نمایشی کشور می‌کند. این مجله تصویری که با همکاری فدراسیون فوتبال آماده می‌شود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شماره اول آن به‌زودی عرضه خواهد شد.
ابراهیم حقیقی طراحی آرم و تبلیغات این مجموعه که بر روی DVD عرضه می‌شود را برعهده دارد. "روزی روزگاری فوتبال" اولین تجربه کارگردانی نیکی کریمی در شبکه نمایش خانگی کشور است.



مهرجویی "سلام سلام، چه خوبه برگشتی"

داریوش مهرجویی قصد دارد فیلم جدید خود را عنوان سلام سلام چه خوب برگشتی" جلوی دوربین ببرد. وی در همین ارتباط درخواست پروانه ساخت کرده است. یکی از نکات جالب این موضوع عنوان فیلم است. هیچ اطلاعات دیگری در این ارتباط منتشر نشده است.

سینماگران و زلزله زدگان

سینماگران در پیام ها و گفتگوهایی متعدد نسبت به زلزله آذربایجان شرقی ابراز تاسف کردند و تاکید داشتند در این ارتباط از هیچ کمکی دریغ نمی کنند. از میان این افراد می توان به اصغر فرهادی، عوامل قلب یخی، مهتاب کرامتی، فاطمه معتمد آریا، پرویز پرستویی، عزت الله نتظامی و... اشاره کرد.

اما در همین راستا ستاد کمک‌رسانی سینماگران به زلزله زدگان اعلام کرد با توجه به پیگیری‌ها و تماس‌های بی‌شمار برای کمک به حادثه دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی، سینماگران طی روزهای پنجشبه و جمعه از ساعت 15 تا 24 با حضور در مقابل سینما آزادی کمک‌های نقدی هموطنان را دریافت خواهند کرد.
بنابر اعلام اعضای این کمیته شامل پرویز پرستویی، کمال تبریزی و رضا میرکریمی کمک‌های جمع‌آوری شده هفته آینده طی سفر هنرمندان به مناطق حادثه دیده اهدا خواهد شد.

رضا کیانیان، کمال تبریزی، مجید مجیدی، مهدی فخیم‌زاده، رویا تیموریان، پرویز پرستویی، محمدمهدی عسگرپور، رضا میرکریمی، حامد بهداد، حسن پورشیرازی، همایون اسعدیان، نگار جواهریان، فاطمه معتمدآریا، فرهاد توحیدی، مسعود رایگان و... از جمله سینماگران حاضر در این برنامه خواهند بود. ستاد کمک‌رسانی سینماگران از عموم مردم برای شرکت در این برنامه دعوت کند.



نوشته شده در   پنجشنبه 26 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode