ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 مرداد 1391     |     کد : 41114

ضد عرق‌هاي طبيعي

پژوهش‌هاي جديد نشان داده است كه مصرف بيش از حد دئودورانت‌ها يا ضد عرق‌ها به دليل داشتن مواد شيميايي باكتري‌كش مي‌تواند سرطان‌زا باشد.

 
جام جم آنلاين: پژوهش‌هاي جديد نشان داده است كه مصرف بيش از حد دئودورانت‌ها يا ضد عرق‌ها به دليل داشتن مواد شيميايي باكتري‌كش مي‌تواند سرطان‌زا باشد. همچنين مصرف برخي اسپري‌ها ممكن است حساسيت‌هاي پوستي يا تنفسي را به همراه داشته باشد.
همه اينها مي‌تواند دليل موجهي باشد كه با احتياط بيشتري اين فرآورده‌ها را به كار ببريد و همچنين شما را تشويق كند تا دنبال جايگزين‌هاي طبيعي كه خاصيت ضد تعريقي و خوشبوكنندگي دارد، برويد.

براي امتحان مي‌توانيد از زاج سفيد و حنا كه به ترتيب دو تركيب طبيعي با منشا معدني و گياهي است، شروع كنيد. به خاطر داشته باشيد كه مهم‌ترين مزيت تركيبات طبيعي اين است كه فاقد هرگونه ماده شيميايي و اثرات جانبي است.

زاج سفيد

سنگي معدني و بلوري‌شكل شبيه سنگ‌نمك كه در واقع سولفات مضاعف پتاسيم و آلومينيم است و نام تجاري‌اش آلوم يا زاج‌ سفيد است و از زمان‌هاي بسيار قديم به عنوان ضد عرق رايج بوده است.

استفاده از اين پودر يك روش كاملا قطعي و كم‌هزينه و با ماندگاري طولاني براي جلوگيري از ايجاد بوي عرق است كه مي‌تواند بدون بروز هرگونه مشكل پوستي، عرق بدن را كنترل كند.

براي استفاده پس از هر بار حمام يا شست‌وشوي زير بغل، انگشتان مرطوب خود را به پودر زاج سفيد آغشته كنيد و آن را مثل مام يا دئودورانت به بدن بماليد يا اين‌كه دو قاشق چايخوري بزرگ زاج سفيد را درون نيم ليتر آب گرم ريخته و خوب به هم بزنيد، سپس اين محلول را با استفاده از افشانه به زير بغل بپاشيد.

حنا

در بسياري از نقاط جهان، اغلب مردم حنا را به عنوان يك رنگ گياهي مي‌شناسند و براي رنگ كردن مو، ناخن و... از آن استفاده مي‌كنند. در صنعت نيز همواره از عصاره آن براي تهيه شامپوهاي گياهي استفاده مي‌شود.

اكنون محصولات زيادي از حنا براي مراقبت و محافظت از مو در جهان ساخته و به بازار عرضه شده است. اين در حالي است كه يكي از خواص حنا كه به آن كمتر پرداخته شده است، ضدتعريق بودن حناست.

با توجه به اين‌كه يكي از مواد عمده تشكيل‌دهنده حنا تانن است، بنابراين حنا داراي خاصيت قوي قابض است، كه به همين دليل مي‌تواند تعداد غدد ترشح عرق را كاهش داده و در نتيجه بوي بد عرق نيز كاسته مي‌شود.

براي تهيه، حنا را با آب گرم به صورت خمير درآوريد و آن را زير بغل و كشاله ران بماليد. پس از مدتي (حدود نيم ساعت) بدن خود را بشوييد.

وحید کیانپور - کارشناس ارشد گیاهان و مواد اولیه دارویی


نوشته شده در   دوشنبه 23 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode