ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391     |     کد : 40773

آبي بر آتش عطش شما

امروز مي‌خواهيم يك ضد عطش را به شما توصيه كنيم كه در اين روزها خيلي به كارتان مي‌آيد.خوردن اين ضد عطش خواص زيادي هم دارد كه مي‌تواند سلامتي شما را تضمين كند.

جام جم آنلاين: امروز مي‌خواهيم يك ضد عطش را به شما توصيه كنيم كه در اين روزها خيلي به كارتان مي‌آيد.خوردن اين ضد عطش خواص زيادي هم دارد كه مي‌تواند سلامتي شما را تضمين كند.
آب هندوانه : هندوانه را خوب بشوييد و آن را همراه با پوست قطعه‌قطعه كنيد. اين قطعات را در آبميوه‌گيري بريزيد و آب آن را ميل كنيد. تركيب آب پوست و گوشت هندوانه مايعي حيات‌بخش است. عطش شما را رفع و كليه‌هاي شما را از مواد سمي پاك مي‌كند، بخصوص در اين روزهاي تابستان كه ممكن است با كم‌آبي مواجه شده باشيد.

اگر مشكل ديابت نداريد اين بهترين نوشيدني براي شماست. هندوانه منبع غني ويتامينA (به شكل بتاكاروتن) و ويتامين C است. اين ميوه پرفايده التهاباتي را كه در بيماري‌هايي مثل آسم، تصلب شرائين، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد از بين مي‌برد.

همچنين منبع خوبي از آنتي‌اكسيدان كاروتنوئيدي به نام ليكوپن است. ليكوپن رنگدانه‌اي شيميايي است كه باعث ايجاد رنگ قرمز در هندوانه مي‌شود و اثرات ضد اكسيداني قوي دارد. اين آنتي اكسيدان به تمامي نقاط بدن رفته و راديكال‌هاي آزاد را خنثي مي‌كند.

راديكال‌هاي آزاد مولكول‌هايي هستند كه باعث تخريب بسياري از بافت‌هاي بدن مي‌شوند.يك ليوان هندوانه 20 درصد نياز روزانه به ويتامينC و 14 درصد نياز روزانه به ويتامينA را تامين مي‌كند.

هندوانه غني از ويتامين‌هاي گروه B است كه براي توليد انرژي لازم است و منبع خوبي از ويتامين‌هاي B1،B 6، B5، بيوتين (يك نوع ويتامينB)‌ و نيز منيزيم، پتاسيم و فيبر غذايي است. پس مي‌توان گفت داراي ارزش غذايي بالايي است.

هندوانه داراي آب فراوان و انرژي كمي است در نتيجه نسبت به ساير ميوه‌ها، مواد مغذي بيشتري در هر كالري دارد كه نشان‌دهنده اثرات مفيد آن در بهبود سلامتي بدن است.

بهترين زمان خوردن هندوانه بين دو وعده غذاست كه غذاي قبلي هضم شده باشد. خوردن هندوانه بلافاصله پس از غذا يا ناشتا بسيار مضر است و در هضم غذا اختلال ايجاد مي‌كند.


نوشته شده در   سه شنبه 17 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode