ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1391     |     کد : 40570

امام جمعه تبریز: ملت ایران اجازه تکرار مشروطیت را به غربزدگان نمی‌دهد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ملت هوشیار ایران اجازه تکرار مشروطیت را نمی‌دهند، گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صدد تکرار تاریخ مشروطیت هستند.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه ملت هوشیار ایران اجازه تکرار مشروطیت را نمی‌دهند، گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صدد تکرار تاریخ مشروطیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمین(ره) این شهر اظهار کرد: ریشه قیام مشروطیت در رفتار ظالمانه پادشاهان قاجار و وابستگان دربار بود اما روشنفکران غرب‌زده با نفوذ در دستگاه‌ حکومت مشروطه را منحرف کرده و تبدیل به استبداد رضاخانی کردند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه نباید افکار غرب‌گرایانه به جامعه و حکومت رسوخ کرده و تاریخ مشروطیت تکرار شود، افزود: ملت هوشیار و آگاه ایران هرگز به بیگانگان و وابستگان غرب و غرب‌زدگان اجازه تکرار مشروطیت را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مشروطیت درس عبرتی برای ملت ایران است، گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صدد تکرار تاریخ مشروطیت هستند، اما در سایه ولایت فقیه و هوشیاری و آگاهی مردم، انحرافی در مسیر حکومت جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است.

آیت‌الله شبستری بر لزوم عبرت‌گیری از حوادث نهضت مشروطه برای شرایط امروز و آینده کشور تاکید کرد و گفت: در این شرایط تنها راه موفقیت عبرت‌گیری از این حوادث بوده تا هوشیارتر از همیشه مراقب فریبکاری‌های دشمنان برای حفظ وحدت ملی و همدلی بود.

اتکا به نفت موجب عقب‌ماندگی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پژوهشگران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: رشد اقتصادی حقیقی در گروی تولید ثروت از طریق دانش و علم است.

وی تولید ثروت از طریق منابع تمام‌شدنی همچون نفت را خودفریبی خواند و افزود: خام‌فروشی دامی است که میراث سال‌‌های متمادی قبل از انقلاب است و متأسفانه کشور گرفتار آن شده است و باید تلاش شود که ملت ایران از این تله نجات پیدا کند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه اتکا به نفت موجب عقب‌ماندگی می‌شود، افزود: ملت و دولت باید به فکر تولید علم، صادرات و فناوری باشند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن همواره یاس و ناامیدی و رسیدن به بن‌بست‌ را در جامعه القا می‌کند، گفت: کشور در حال پیشرفت است و هیچ بن‌بست و مشکل برطرف‌نشدنی در حرکت رو به جلوی ملت ایران وجود ندارد.

ایران از ثبات و تمامیت سوریه حمایت می‌کند

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: کاملا روشن شده که معترضان سوریه و کشورهای حامی تروریست قادر با مقابله با ارتش سوریه نیستند و معارضان نتوانستند مردم را با خود همراه کنند و برای غربی‌ها و همفکران آنها روشن شده که بدون راحل سیاسی مشکل سوریه حل نمی‌شود.

آیت الله شبستری تاکید کرد: ملت و دولت ایران ضمن محکوم کردن دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه، از ثبات و تمامیت کشور سوریه که در خط مقدم و خاکریز اول مقاومت با اسرائیل قرار دارد صراحتا حمایت خود را اعلام می‌کنیم.

آیت الله شبستری میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و اکرام نیازمندان و قدر دانستن از فرصت‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های آن حضرت برشمرد.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای بهره‌گیری خواند و خطاب به جوانان گفت: شب‌های قدر را قدر بدانید و با حضور گسترده در آیین احیای شب‌های قدر با استغفار و توبه خودتان را بسازید.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: ‌شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان دارای فضلیت‌های فراوانی بوده و به واقع فضیلت ماه مبارک رمضان بیشتر به خاطر شب‌های قدر و نزول قرآن مجید است.

آیت الله مجتهد شبستری بر زمینه‌سازی حضور مناسب مردم و جوانان در برنامه‌های احیا تاکید کرد و افزود: متولیان برگزاری برنامه‌های شب قدر باید مقدمات و تسهیلات مناسبی را برای شرکت مردم روزه‌دار و مومن فراهم آورند. 


نوشته شده در   جمعه 13 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode