ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 مرداد 1391     |     کد : 40367

هندي‌ها نارنجي پوش را پسنديدند

نمایش فیلم نارنجی پوش اثر داریوش مهرجویی که به عنوان فیلم برتر بخش محیط زیست جشنواره Osians-Cinefan به نمایش درآمد، با استقبال بی نظیر تماشاگران هندي مواجه شد.

جام جم آنلاين: نمایش فیلم نارنجی پوش اثر داریوش مهرجویی که به عنوان فیلم برتر بخش محیط زیست جشنواره Osian's-Cinefan به نمایش درآمد، با استقبال بی نظیر تماشاگران هندي مواجه شد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار جام جم آنلاين در هند، مهرجویی پیش از نمایش فیلم روی صحنه رفت و توضیحاتی درباره ضرورت ساخت فیلم درباره پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و ضرورت فعالیت در این حوزه ارائه داد.

نمایش این فیلم 107 دقیقه ای که درباره عکاس حرفه ای است که آلودگی محیط اطراف توجهش را جلب می کند تا جایی که تصمیم می گیرد به عنوان رفتگر در شهرداری استخدام شود، با تشویق طولانی تماشاگران همراه شد و کارگردان پس از پایان فیلم، در پاسخ به پرسش های حاضران گفت: سلطه انسان بر کره زمین و بی توجهی به طبیعت، تراژدی جهانی است که تنها به ایران مربوط نمی شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران درباره اینکه چرا شخصیت اول فیلم پس از خواندن کتاب تغییر کرده و به فردی فعال محیط زیست تبدیل شده افزود: چنین تحولی نیازمند وجود احساسی عمیق است و اگر این احساس وجود نداشته باشد تغییر ایجاد نمی شود. شخصیت فیلم هم از قبل برای تغییر آماده بود.

مهرجویی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: این کارکرد عملی هنر است که نگاه زیبایی شناسانه به دنیا دارد. این فیلم هم با وارد کردن زیبایی به زباله ها، مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد و آنان را نست به وجود این آلودگی های زیست محیطی حساس تر می کند.

مهرجویی همچنين در پاسخ به سئوالي در باره اینکه چرا موضوع مهاجرت به تم شماري از فیلم های ایرانی تبدیل شده است، توضيحاتي ارائه كرد.

وی افزود: من شخصاً مدت طولانی در خارج از کشورم زندگی کرده ام و به خوبی واقفم که افرادی که خارج زندگی می کنند دوست دارند هر چه سریع تر به کشورشان برگردند. افراد خارج نشین معمولاً تلخ هستند و با مشکلات مختلف از جمله احساس ناامنی مواجه اند. به همین دلیل به نظر من حتي با وجود شرایط نامساعد، زندگی در داخل کشور ارجحیت دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 9 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode