ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 مرداد 1391     |     کد : 40282

شهرداری‌ها در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد توجه نشان دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از شهرداری‌ها خواست تا در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد و رونق‌سازی آنها نیز توجه نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:
شهرداری‌ها در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد توجه نشان دهند 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از شهرداری‌ها خواست تا در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد و رونق‌سازی آنها نیز توجه نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام حمید عظیمی بعد از ظهر امروز در همایش "نماز جمعه میعادگاه ولایتمداران" در سراب، اظهار کرد: نقش محوری مسجد در جامعه اسلامی باید مدنظر برنامه‌ریزان دولتی و غیردولتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیدگاهی که به مسجد به صرف برگزاری مجالس ترحیم می‌نگرد دیدگاهی قابل قبول نیست، اظهار کرد: مساجد در جامعه اسلامی به عنوان مرکز حرکت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شوند.

عظیمی با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی در سراسر کشور مساجد بودند، تاکید کرد: مساجد نقش محوری و اساسی در انقلاب اسلامی ایفا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برگزاری مجالس عروسی، تولد، بررسی امور اجتماعی مومنان و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اگر با رعایت موازین شرعی باشد اشکالی ندارد و باید خانواده‌ها بیش از پیش فرزندان خود را با مساجد آشنا کنند.

عظیمی تصریح کرد: جوانان مسجدی هیچ‌گاه به منجلاب اعتیاد و فساد گرفتار نمی‌آیند بلکه جوانانی پاک و مومن به جامعه تحویل داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، از شهرداری‌ها خواست تا در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد و رونق‌سازی آنها نیز توجه نشان دهند.

وی در ادامه فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری در مورد مساجد را به حاضران قرائت کرد.

عظیمی با بیان عظمت و شکوه نماز پرصلابت جمعه در جامعه اسلامی بیان داشت: در زمان برگزاری نماز جمعه طبق آیه صریح قرانی پرداختن به امور دنیوی و کسب و کار جایز نیست و مسلمانان نباید بدون عذر در نماز جمعه شرکت نکنند.

همایش "نماز جمعه میعادگاه ولایتمدران" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد نماز جمعه سراب در مسجد جامع سراب برگزار شد و در این همایش از خادمان فرهنگی نماز جمعه تقدیر به عمل آمد.


نوشته شده در   يکشنبه 8 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode