ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 مرداد 1391     |     کد : 40280

آذربایجان‌شرقی 1800 اثر ثبتی و تاریخی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک‌هزار و 800 اثر ثبتی در استان وجود دارد که لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:
آذربایجان‌شرقی 1800 اثر ثبتی و تاریخی دارد 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک‌هزار و 800 اثر ثبتی در استان وجود دارد که لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مرمتی آثار تاریخی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، از برگزاری دوره‌های تداوم آموزشی دفاعی در قالب رزم انفرادی و دفاع شخصی برای نیروهای یگان حفاظت این سازمان در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

وی افزود: این دوره آموزشی به منظور بالا بردن توان علمی و رزمی نیروهای تیم عملیاتی یگان حفاظت برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

محمدی برگزاری این دوره‌های آموزشی را بر افزایش بنیه علمی و حرفه‌ای یگان حفاظت و ضریب امنیت بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: یگان حفاظت با این آموزش‌ها خود را برای مقابله هرچه بیشتر با متخلفان جریان میراث فرهنگی از قبیل حفاری‌های غیرمجاز، قاچاق اشیای عتیقه، حفاظت و صیانت از ابنیه و اماکن تاریخی و تپه‌های باستانی آماده می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات ناشی از تهدیدات و آسیب‌هایی که نیروهای یگان حفاظت با آن مواجهند، این آموزش‌ها هم روحیه نیروها را بالا برده و هم توان دفاعی آنها را افزایش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به مدت زمان این آموزش‌ها اظهار کرد: این دوره تخصصی در دو روز و با مربیگری یکی از اساتید و قهرمانان رشته رزمی کشور در قلعه جمهور شهرستان کلیبر برگزار شده بود، که مقرر شده این دوره‌ها به صورت مداوم ادامه یابد.

محمدی تصریح کرد: 30 نفر از اعضای یگان حفاظت سازمان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، که پس از پایان دوره آموزشی گواهینامه معتبری را از فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به فراوانی تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان و کشف آثار تاریخی و باستانی از آنها، تاکید کرد: بیش از هزار و 800 اثر ثبتی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می‌کند.

محمدی یادآور شد: آثار ثبت شده، تحت نظارت و مراقبت سازمان میراث فرهنگی بوده و هر گونه اقدام و عملیاتی که موجب تغییر هویت اثر شود، ممنوع است و بازسازی آنها با تایید و نظارت سازمان انجام می‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 8 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode