ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391     |     کد : 40231

امام جمعه مهربان: هدف غرب از فشارهای اقتصادی جدا کردن مردم از نظام است

امام جمعه مهربان گفت: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی، لطمه زدن به رشد و رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم به منظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.

 امام جمعه مهربان گفت: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی، لطمه زدن به رشد و رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم به منظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، آرمانگرایی همراه با واقع بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در 32 سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و بایدها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.

خطیب جمعه مهربان افزود: مقام معظم رهبری دستیابی به آرمان‌ها بدون صرف هزینه را ناممکن دانسته و تصور دستیابی به آرمان‌ها بدون دادن هزینه را لغزشگاهی دیگر برشمردند و افزودند: تکیه بر بخشی از واقعیات و ندیدن همه مسائل واقعی در کنار یکدیگر، لغزشگاه دیگری است که باید مراقب آن بود.

جلیلی مخالفت غرب با کشورمان را به خاطر اصل تشکیل نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: غرب هر روز با بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هر اتفاقی و پیشرفتی در کشورمان را بهانه‌ای برای مخالفت با کشورمان قرار می‌دهند و این روزها نیز ایران هسته‌ای را برای خودشان خطرآفرین می‌داند در حالی که در اصل آنها با انرژی هسته‌ای مخالف نیستند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری واقعیت این است که دشمنی این چند دولت مستکبر با نظام اسلامی به اصل نظام بر می‌گردد اما آنها تلاش می‌کنند که علت مقابله با ملت ایران را، مسئله هسته‌ای و دفاع از حقوق بشر جلوه دهند.

امام جمعه مهربان هدف غرب از تحریم‌ها و تشدید فشارهای اقتصادی را جدا کردن مردم از نظام عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران و مسئولان نظام، اقتصاد را موضوع بسیار مهم برای کشور و حرکت رو به جلوی آن دانست و تأکید کرد: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی، لطمه زدن به رشد و رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم به منظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.

جلیلی مسئله وحدت را از دیدگاه مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: رهبر انقلاب اسلامی، مسئله وحدت و همبستگی را بسیار مهم خواندند و خطاب به مسئولان گفتند: ملت خوشبختانه متحد است و شما باید با پرهیز از اختلافات بی‌فایده و رسانه‌ای کردن این اختلاف از اتحاد ملت صیانت کنید و متهم کردن متقابل سه قوه بسیار مضر است و مسئولان هم بدانند که این کارها در بین مردم برای آنان هیچگونه آبرو و وجهه‌ای ایجاد نمی‌کند و واقعیت این است که مشکلات وجود دارد اما نباید آنها را گردن این و آن انداخت بلکه باید با وحدت و تدبیر آنها را حل کرد و این کار، حتماً شدنی و امکانپذیر است.

خطیب جمعه مهربان نماز جمعه را مظهر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دانست و با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در پنجم مرداد توسط مرحوم آیت الله طالقانی انجام گرفت و امروز شاهد برگزاری این مراسم عبادی و سیاسی در بیش از 700 نقطه از کشور پهناور ایران هستیم.

امام جمعه مهربان افزود: نماز جمعه یکی از شعائر دین اسلام و زنده نگاه داشتن آن وظیفه همگانی است و حضور مردم در صفوف نماز جمعه موجب یاس دشمنان اسلام خواهد شد و با توجه به تعطیلی و وقفه پیش آمده در اقامه نماز جمعه در مهربان ان‌شاء الله بعد از این نماز جمعه هر جمعه با شکوه‌تر از جمعه قبل با حضور گسترده اهالی مومن و انقلابی مهربان برگزار خواهد شد.

جلیلی با گرامیداشت روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: هر ایرانی باید در یک حرفه تخصص داشته باشد و ان‌شاءالله با اتکاء به تولید ملی وابستگی به کالاهای خارجی به صفر برسد.

خطیب جمعه مهربان با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، نهم مرداد روز اهدای خون را گرامیداشت و تاکید کرد: اهدای خون اهدای حیات است که ثواب بسیاری دارد اهدای آن باعث تصفیه خون می‌شود و فوایدی نیز دارد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری افزود: اگر کسی از رجال عصر مشروطه را بخواهیم نام ببریم که سرنوشت و تاریخ مشروطیت را نتوان از او جدا کرد، بی‌شک مرحوم شهید شیخ فضل‌الله نوری(ره) را باید در رتبة نخست انگاشت.

جلیلی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی به سیاست دوگانه کشورهای غربی در قبال این تحولات اشاره و گفت: در سوریه امروز سیاست خاصی از سوی کشورهای غربی اعمال می‌شود و به بهانه ایجاد دموکراسی، نیروهای مخالف دولت سوریه با اعزام نیرو و امکانات از سوی دیگر کشورها به شدت تشویق و تقویت می‌شوند و این در حالی است در کشور بحرین مردم بی‌دفاع و بی‌گناه این کشور که خواهان آزادی و برقراری دموکراسی در کشورشان هستند به خاک و خون کشیده شده و کشتار می‌شوند.

خطیب جمعه مهربان وضعیت مسلمانان در کشور میانمار را تاسف بار توصیف کرد و افزود: کشورهای اسلامی باید در مقابل موج مسلمان‌کشی استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه و اخیرا در جنوب شرق آسیا و کشور میانمار موضع قاطع خود را اعلام کنند و با سکوت خود اجازه ندهند جسارت دشمنان علیه مسلمین روز به روز اضافه‌تر شود.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: کشورهای غربی دغدغه حاکم کردن دموکراسی در کشورهای جهان را ندارند بلکه آنها به دنبال تامین منافع خود هستند و هر جا که منافعشان تامین نشود به بهانه دموکراسی، حاکمیت آن کشور را زیر سؤال برده و با روش های مختلف سعی می‌کنند که حاکمیت را در آن کشورها بدست گیرند.


نوشته شده در   جمعه 6 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode