ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 مرداد 1391     |     کد : 40183

تفسير 5 جلدی «بيان‌الرحمان» منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدكاظم ارفع از انتشار مجموعه پنج جلدی تفسير «بيان‌الرحمن» خبر داد و عنوان كرد: اين مجموعه با در نظر گرفتن نياز جوانان به ساده‌نويسی تأليف شده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمين سيدكاظم ارفع از انتشار مجموعه پنج جلدی تفسير «بيان‌الرحمن» خبر داد و عنوان كرد: اين مجموعه با در نظر گرفتن نياز جوانان به ساده‌نويسی تأليف شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدكاظم ارفع، مترجم قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: مجموعه تفسير «بيان‌الرحمن» از جمله اين آثار است كه بعد از ماه مبارك رمضان از سوی انتشارات پيام عدالت به چاپ خواهد رسيد.

وی به ويژگی‌های اين اثر تفسيری اشاره و عنوان كرد: اين اثر با توجه به ضرورت نوشتن اثر تفسيری به زبان ساده و مجمل برای نسل جوانان به رشته تحرير درآمده است. پيش از اين، بيشتر تفاسير به صورت مفصل نوشته می‌شد كه نويسنده در آن به طور كامل درباره تفسير آيات و نقل قول‌های مختلفی كه در راستای تبيين كلام الهی از سوی مفسران نقل شده بود، می‌پرداخت.

اين مترجم قرآن كريم، تصريح كرد: بيان اين نوع مطالب كه تنها برای پژوهشگران سودمند است، سبب می‌شود تا بسياری از جوانان كه در حال حاضر گرايش به ساده‌نويسی دارند از خواندن پژوهش‌های تفسيری بپرهيزند.

ارفع بر ضرورت ساده‌نويسی متون تفسيری ويژه گروه‌های سنی مختلف تأكيد و عنوان كرد: روان‌نويسی مطلوب فطری همگان است. مخاطب كتابی كه با زبان دشوار نوشته شود، محدود به عده خاص می‌شود، اين در حالی است كه ما در عصر حاضر احتياج به انس بيشتر جوانان به كتاب‌های دينی به ويژه تفاسير قرآن كريم داريم. اين مهم ميسر نمی‌شود مگر با در نظر گرفتن ويژگی‌های مخصوص اين گروه سنی.

وی با بيان اينكه در «بيان‌الرحمن» سعی شده است تا مهمترين مسائل مربوط به تفسير آيات در كوتاه‌ترين عبارات بيان شود، يادآور شد: بيان شأن نزول‌ آيات و ترجمه واژگان به ساده‌ترين زبان از ديگر ويژگی‌های اين اثر است. اين اثر پنج جلدی در قالب تفسير تمام آيات وحی به رشته تحرير درآمده كه هر جلد مشتمل بر 700 صفحه است.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode