ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391     |     کد : 40072

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان در تبریز

شهردار تبریز با اشاره به اینکه این شهر 22 تا 25 شهریور میزبان شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان است، گفت: بالغ بر 120 قاری و حافظ ممتاز و بین‌المللی قرآن از ایران و 50 کشور خارجی طی چهار روز رقابت خواهند کرد.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان در تبریز/ 50 کشور شرکت دارند 
شهردار تبریز با اشاره به اینکه این شهر 22 تا 25 شهریور میزبان شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان است، گفت: بالغ بر 120 قاری و حافظ ممتاز و بین‌المللی قرآن از ایران و 50 کشور خارجی طی چهار روز رقابت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، علیرضا نوین در دیدار امروز دوشنبه خود با رئیس جهاد داشگاهی و اعضای ستاد سیاست‌گذاری چهارمین دوره این مسابقات ضمن تأکید بر آمادگی این مجموعه و نهادهای فرهنگی تابعه شهرداری برای برگزاری آبروند این رویداد بزرگ قرآنی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اصلی و اولیه در این راستا انجام گرفته و تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه این رویداد به کار خواهیم بست.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی شهرداری همزمان با برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان افزود: دعوت از مسئولان فرهنگی و بلندپایه شهرهای خواهرخوانده با تبریز ، افتتاح چندین طرح و پروژه فرهنگی و قرآنی شهرداری ازجمله برگزاری کنگره بزرگ یادواره شهدای تبریز و نیز افتتاح بوستان قرآنی ، اجرای برنامه‌های ویژه با موضوعات و مباحث قرآنی و ارزشی در سطح شهر ، فضاسازی ویژه و گسترده برای آماده‌سازی محیط شهری برای استقبال از میهمانان ورودی به تبریز ، پیش‌بینی برنامه‌های تبریزگردی برای میهمانان داخلی و خارجی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها به منظور آشنایی بیشتر آنان با تبریز و تاریخ آن از جمله برنامه‌هایی است که در نظر داریم همزمان با برگزاری این رقابت‌ها در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع شایسته برگزاری این مسابقات است.

نوین افزود: شهرداری تبریز با همکاری جهاد دانشگاهی کشور و خبرگزاری قرآنی ایکنا ، در هفته پایانی شهریور ماه سال جاری و طی روزهای 22 تا 25 این ماه میزبان قاریان و حافظان دانشجوی مسلمان از بیش از 50 کشور جهان خواهد بود و برگزاری این مسابقات افتخاری بزرگ برای شهر تبریز ، اولین پایتخت جهان تشیع به شمار می‌رود.

وی میزبانی و برگزاری این مسابقات را در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و مفاهیم ناب قرآن و تعالیم این کتاب آسمانی ارزیابی و خاطرنشان کرد: این مسابقات با حمایت‌های شورای اسلامی شهر به میزبانی شهرداری و سازمان فرهنگی هنری و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی ، علمی ، نهادهای قرآنی ، صداوسیما ، دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و بالغ بر 120 قاری و حافظ ممتاز و بین‌المللی قرآن از کشور و 50 کشور خارجی طی 4 روز به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته شهردار تبریز چهارمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن دانشجویان مسلمان جهان در حالی هفته آخر شهریورماه به میزبانی شهرداری تبریز و دبیری سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار خواهد شد که این مسابقات نسبت به دوره‌های قبلی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های شاخصی برخوردار خواهد بود.

برپایی کارگاه‌های آموزشی قرآن‌پژوهی ، سخنرانی‌های تخصصی با موضوع قرآن و مهم‌تر از آن موضوع بیداری اسلامی و نقش قرآن در تداوم موج اسلام‌خواهی در جهان عرب از مهم‌ترین شاخص‌های این دوره از مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان اعلام شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 3 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode