ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1391     |     کد : 39990

برنامه راديو و تلويزيون براي پوشش گسترده المپيك

مشعل المپيك روز جمعه ششم مرداد، در شهر لندن روشن مي‌شود و ميليون‌ها نفر در سراسر جهان افتتاح رسمي سي امين دوره مسابقات المپيك را جشن مي‌گيرند.

شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني در طول روز چند ارتباط زنده با محل برگزاري مسابقات المپيك خواهند داشت
برنامه راديو و تلويزيون براي پوشش گسترده المپيك
مشعل المپيك روز جمعه ششم مرداد، در شهر لندن روشن مي‌شود و ميليون‌ها نفر در سراسر جهان افتتاح رسمي سي امين دوره مسابقات المپيك را جشن مي‌گيرند. همزمان با برگزاري اين مسابقات، برنامه سازان رسانه ملي در كشورمان تلاش مي‌كنند تا ورزش‌دوستان ايراني را در جريان آخرين اتفاقات اين رويداد بزرگ قرار بدهند. ورزش ايران در 14 رشته نمايندگاني را به اين مسابقات اعزام كرده است و بينندگان ايراني براي ديدن و شنيدن خبر افتخارآفريني اين ورزشكاران لحظه شماري مي‌كنند.

شبكه‌هاي مختلف راديويي و تلويزيوني هر‌كدام برنامه‌هاي گسترده‌اي را براي پوشش صوتي و تصويري اين مسابقات تدارك ديده‌اند. شبكه‌هاي يك، دو، سه، تهران و ورزش سيما ويژه برنامه‌هايي را با محوريت المپيك 2012 در جدول پخش خود گنجانده‌اند. اين شبكه‌ها در ساعات 16، 13 و 30 دقيقه، 17 و ساعت 23‌و‌30 دقيقه ويژه برنامه‌هاي المپيكي را تقديم علاقه مندان مي‌كنند. شبكه ورزش نيز در اين يك ماه شبكه المپيك مي‌شود و به صورت تمام وقت اخبار و گزارش‌هاي ورزشي المپيك را پوشش مي‌دهد.

از آنجا كه مسابقات المپيك از ساعت 12 تا 24 به وقت ايران در جريان است، شبكه‌هاي مختلف در فواصل زماني متنوع با شهر لندن ارتباط برقرار مي‌كنند تا خلاصه‌اي از اتفاقات ورزشي را تقديم علاقه‌مندان كنند. پخش زنده مسابقات مهم نيز جزو ماموريت‌ اين برنامه‌هاست.

پخش مجموعه مستند درباره ورزشكاران ايراني

شبكه سه با دو ويژه‌برنامه در ساعت 17 و 23 و 30 دقيقه به مسابقات المپيك مي‌پردازد. كوروش سروش كه تهيه يكي از اين ويژه برنامه‌ها با عنوان «سي‌امين المپيك»‌ را به عهده دارد، درباره جزئيات برنامه‌اش گفت:‌ در اين برنامه تمامي رويدادهاي 14 رشته‌اي كه ايران در آن حضور دارد پخش مي‌شود. تاكنون شش قسمت از اين برنامه پخش شده كه در آن به اتفاقات قبل از المپيك پرداخته‌ايم.

سروش ادامه داد:‌ پس از برگزاري مراسم افتتاحيه از حدود ساعت 23 و 30 دقيقه پخش ويژه برنامه «سي‌امين المپيك» آغاز مي‌شود. در اين برنامه 90 دقيقه‌اي خلاصه‌اي از رويدادهاي ورزشي روز را بررسي خواهيم كرد تا بينندگان در آخرين ساعات شب به جمع‌بندي نسبت به آنچه اتفاق افتاده برسند. او درباره افراد حاضر در برنامه گفت: ‌در حال حاضر مشغول تهيه فهرستي از كارشناسان هستيم كه به برنامه بياوريم.

همچنين قهرماناني كه قبلا حضور موفقي در المپيك داشته‌اند مثل عليرضا دبير،‌ اميررضا خادم و عليرضا حيدري به برنامه ما مي‌آيند. مجريان برنامه هم بيژن خراساني و علي زندي فر هستند.

اين تهيه‌كننده درباره بخش‌هاي مختلف برنامه‌اش گفت: مجموعه مستندي از بيشتر قهرمانان ايراني حاضر در المپيك تهيه شده كه در لابه لاي برنامه پخش مي‌شود. مصاحبه مردمي و مسابقه پيامكي هم از ديگر بخش‌هاي برنامه است. همچنين تاريخچه‌اي از حضور ايران در مسابقات المپيك در اين برنامه پخش مي‌شود.

اصغر شريف كاظمي، تهيه كننده ويژه برنامه المپيك شبكه دو نيز گفت: اين برنامه ساعت 13 و 30 دقيقه روانه آنتن مي‌شود و در 45 دقيقه مروري بر مسابقات المپيك دارد. در فواصل برنامه با خبرنگاران اعزامي ايران ارتباط مستقيم برقرار مي‌كنيم و خبرهاي داغ حاشيه‌اي را جويا مي‌شويم.

او درباره محتواي برنامه‌اش افزود: چند تا فيلم مستند درباره قهرمانان ايراني المپيك مثل جهان پهلوان تختي و مرحوم سلماسي تهيه كرده‌ايم. تاريخچه حضور ايران در المپيك، ديگر موضوعي است كه به آن خواهيم پرداخت.

ارتباط دائم راديو با لندن

راديو ورزش در ايام برگزاري المپيك از ساعت 12 و 30 دقيقه تا 30 دقيقه بامداد ارتباط زنده و لحظه به لحظه با محل برگزاري مسابقات خواهد داشت.

مجيد نديري، مدير راديو ورزش در گفت‌وگو با جام‌جم ضمن اعلام اين خبر افزود: علاوه بر راديو ورزش كه در اين ايام راديوي المپيك خواهد شد، شبكه‌هاي ديگر مثل راديوهاي ايران، تهران، جوان، صداي آشنا، ايران صدا و تابستانه هر كدام ويژه برنامه‌هاي خاصي را براي اين مسابقات تدارك ديده‌اند.

وي با اشاره به رشته‌هايي كه ورزشكاران ايراني در آن حضور دارند، توضيح داد:‌ مسابقات رشته‌هاي ورزشي تكواندو، دو و ميداني، كشتي، مشت‌زني و وزنه‌برداري به طور كامل و زنده پخش مي‌شود. در اين رشته‌ها كشورمان شانس زيادي براي كسب مدال دارد و مخاطبان ايراني مشتاقند در جريان جزئيات اين رقابت‌ها قرار بگيرند. در اين مدت در هيچ لحظه‌اي ارتباط تهران با لندن قطع نخواهد شد و شنوندگان راديو خودشان را در المپيك احساس خواهند كرد.

گزارشگران اعزامي، فقط به مسابقات ورزشكاران ملي خودمان مي‌پردازند و در ديگر رشته‌ها همچون شنا، بسكتبال و واليبال گزارشگران از طريق تصاوير تلويزيوني، مسابقات را گزارش مي‌كنند. همچنين در راديو ورزش علاوه بر خبرنگاران اعزامي يك گروه ويژه شامل خبرنگار و مترجم در استوديوي تهران مستقر شده اند كه اطلاع‌رساني لازم را انجام دهند.

نديري با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شوراي هماهنگي ورزش صدا تاكيد كرد:‌ راديو جوان سه ويژه‌برنامه خاص براي المپيك خواهد داشت كه مسابقات را تحليل مي‌كند. راديو ايران هر روز در برنامه صبحگاهي «روي خط ورزش» در ساعت 9 آخرين اخبار المپيك را به شنوندگانش تقديم مي‌كند. «به سوي المپيك» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 و 30 دقيقه تا 17 روانه آنتن صدا مي‌شود و به بررسي آمادگي كاروان اعزامي جمهوري اسلامي ايران مي‌پردازد. پخش صداي چهره‌هاي مطرح خارجي و ترجمه آن، بيان حاشيه‌هاي المپيك و مصاحبه با مسئولان فدراسيون و ورزشكاران مختلف ايراني از جمله بخش‌هاي اين برنامه است.

اين مدير راديويي با اشاره به اين كه سه گزارشگر از راديو ورزش به المپيك اعزام مي‌شوند، گفت:‌ علاوه بر ارتباط‌هاي زنده، سه برنامه ويژه با عناوين «المپيك بيست دوازده»، «المپيك سي‌ام» و «روي خط المپيك» خواهيم داشت كه اتفاقات ورزشي را نقد و بررسي مي‌كنند. در اين ويژه‌برنامه‌ها كه در ساعت‌هاي 10 صبح، 14 و 30 دقيقه و 18 پخش مي‌شود، شنوندگان سوالات خودشان را مطرح مي‌كنند و گزارشگران از محل برگزاري مسابقات به اين سوالات پاسخ مي‌دهند.

نديري با اعلام اين خبر كه راديو تابستانه بعد از راديو ورزش راديوي دوم المپيك مي‌شود، بيان كرد: اين شبكه تازه تاسيس برخي مسابقات را همزمان با راديو ورزش به‌طور مشترك پخش خواهد كرد و از ساعت 8 تا 20 به‌صورت لحظه‌اي اخبار لندن را پوشش مي‌دهد. راديوي اينترنتي ايران صدا در دو بخش ويژه در ساعت 10 و 18 به المپيك مي‌پردازد. شبكه راديويي صداي آشنا براي ايرانيان خارج از كشور مسابقات المپيك را پوشش مي‌دهد. راديو تهران نيز در ساعت 10 و 30 دقيقه و 18 ويژه برنامه‌هاي المپيكي خواهد داشت.

مدير راديو ورزش در پاسخ به اين سوال كه همكاري كشور ميزبان با گروه اعزامي ايران چگونه است، توضيح داد:‌ برگزاري مسابقات المپيك به عهده كميته ملي المپيك است و خود كشور ميزبان خيلي در برگزاري مسابقات نقشي ندارد. گروه كارشناسي و اجرايي براي اجراي اين مسابقات تعيين شده كه همكاري خوبي با ما دارد و در حال حاضرمشكل خاصي نداريم.

وي با تاكيد بر اين كه رسالت اصلي شبكه حضور در همه ميادين ورزشي و اطلاع‌رساني سريع و صحيح است، توضيح داد:‌ نظرسنجي‌هاي سازمان صدا و سيما مي‌گويد كه پخش مسابقات ورزشي بيشترين شنونده را دارد و بيشترين انتظار مخاطب از ما در اين حوزه است.

احسان رحيم‌زاده / گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   دوشنبه 2 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode