ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 اسفند 1386     |     کد : 399

امام جمعه مهربان : حضور گسترده مردم در انتخابات تقويت پايه‌هاي نظام را در پي دارد

امام جمعه مهربان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تقويت پايه‌هاي نظام مي‌شود كه بيش از هر زمان ديگري نياز به حراست دارد.

 قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان حضور هوشمندانه و آگاهانه ملت شريف ايران در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را تغيير دادن معادلات جهاني به نفع ملت بزرگ ايران اسلامي دانست و افزود : حضور گسترده و حداكثري مردم در انتخابات موجب تقويت پايه هاي نظام اسلامي مي شود و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ميراث ارزشمند و بي بديل حضرت امام (ره) بيش از هر زمان ديگري نياز به حراست و مواظبت دارد .
وي تصريح كرد: با انتخاب افراد متعهد، مومن، آگاه و درد آشنا اركان نظام اسلامي بويژه مجلس شوراي اسلامي از گزند شياطين محفوظ مي شود.
امام جمعه مهربان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با انتخابات مجلس هشتم اظهار داشت: آحاد مردم با هوشياري تحقيق و مراجعه به افراد خبره ، مطلع و مطمئن نمايندگاني متدين ،امين ،طرفدار عدالت ،مخالف با فساد، طرفدار محرومان، پاي‌بند به خط امام و طرفدار ارزش ها و مباني اسلامي به مجلس بفرستند و به كساني راي دهند كه با افكار و اهداف دشمنان داراي مرزبندي روشن و مشخص باشند.
خطيب جمعه مهربان با تبريك 12 ربيع الاول سالروز ميلاد با سعادت حضرت رسول اكرم (ص) و آغاز هفته وحدت نامگذاري اين ايام فرخنده به نام هفته وحدت را يكي از ابتكارات افتخار آميز حضرت امام خميني (ره) دانست و افزود: در طول تاريخ استعمارگران و در راس آنها دولتمردان انگلستان با سياست شوم اختلاف بيانداز و حكومت كن ميان مسلمانان كه بر روي گنجينه‌ها و ذخاير عظيم معدني و منطقه حساس استراتژيك خاورميانه قرار گرفته اند ،اختلاف انداختند و به غارت آنها مشغول شدند و در اين ميان تنها مسئله اي كه لازم و ضروري بود وحدت در بين مسلمين بود و اميد است كه ملت ما در آستانه سالگرد ميلاد خجسته حضرت رسول اكرم (ص) پرشكوه ترين مراسم ،گرمترين مجالس و با صفاترين تجمعات را بپا مي‌دارند تا روح اخوت اسلامي در پيكره اجتماع ، بيش از پيش زنده شود .
احمدي تصريح كرد: قرآن كريم يكي از عمده ترين و سازنده‌ترين اهداف رسالت رسول اكرم (ص) را تاليف قلوب و ايجاد انس و تفاهم به جاي خصومت و دشمني مي داند كه اگر كسي در تاريخ به ديده عبرت بنگرد ،اين معني را از شاهكارهاي رسالت نبوي مي يابد .
امام جمعه مهربان با اشاره به اين كه طرح انديشه وحدت جهان اسلام يكي از دغدغه هاي فكري ديرينه و اساسي حضرت امام خميني (ره) بود، تصريح كرد : حضرت امام (ره) در طول دوران فعاليت اجتماعي سياسي خود چه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و چه بعد از آن لحظه اي از اين موضوع غفلت نكردند .
خطيب جمعه مهربان در خطبه اول نماز با تبريك 8 ربيع الاول آغاز دوران امامت حضرت مهدي (عج الله) بر عموم محبين آن حضرت اظهار داشت: اگر چه روز هشتم ربيع الاول به دليل يادآوري شهادت امام حسن عسكري (ع) روز حزن و اندوه شيعيان و محبين آن حضرت است ، اما چون بلافاصله امامت حضرت صاحب الامر (ع) و غيبت صغري آن حضرت شروع مي شود ،اين روز عيد شيعه و اولين روز امامت آخرين خليفه و حجت بر حق و منجي عالم بشريت حضرت بقيه الله الاعظم در سال 260 هجري قمري است .
احمدي اعتقاد به امام زنده را كه نشناختن آن موجب مي شود كه دشمن به مرگ جاهليت بميرد ، ضرورت توجه به آن وجود عزيز يكي از ويزگيهاي مورد اهتمام عاشقان امامت بوده است و يكي از مهمترين وظايف ما تجديد بيعت با آن حضرت است كه بايد با اعمال و رفتار خود موجب رضايت خاطر آن بزرگوار را جلب كنيم.


نوشته شده در   شنبه 25 اسفند 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode