ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 تير 1391     |     کد : 39775

رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ دین و احکام الهی است چرا که مردم در این ماه تشنه کسب فیض هستند.

رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ/ منابر با مطالعه برپا شوند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ دین و احکام الهی است چرا که مردم در این ماه تشنه کسب فیض هستند.
به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش روحانیون در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: انبیا در تبلیغ رسالت الهی خود استوار بوده و از هیچ فردی در این راه واهمه نداشتند حتی اگر در این راه سخنانشان به مذاق برخی از مردم خوش نمی آمد اما باز در راه تبلیغ دین شجاعانه پیش می رفتند.

امام جمعه تبریز افزود: روحانیون به عنوان وارثان راه انبیا باید از این روش تاسی کرده و رسالت الهی خود را بی هیچ خوفی به انجام برسانند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان میدان برای بیان احکام باز است و مردم تشنه دریافت معارف و مطالب هستند.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه رمضان ماه نزول قرآن است ابراز داشت: در برپایی منابر باید از قرآن و تفسیر آن استفاده شود و مطالب تازه ای از مفاهیم بلند آن به مستمعین عرضه شود چرا که مردم از شنیدن تکرار و مکررات خسته شده اند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: مردم در روستاها و مساجدی که محل رجوع افراد کم سواد یا بی سواد است از بیان احکام توسط روحانیون استقبال می کنند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از احادیث معتبر در منابر برای مخاطبان جوان گفت: از بیان برخی سخنان غیر مفید مثل شرح کرامات و خواب ها پرهیز شود تا پای منبری ها به خواب غفلت نروند.

آیت الله شبستری در ادامه سخنان خود افزود: باید برنامه هایی از سوی روحانیون پیاده شود تا نسل مظلوم جوانان و نوجوانان ما از گرفتاری در دام فحشاء و ابتذال در امان بمانند فلذا ائمه جماعات مساجد برای حضور در مدارس مناطق خود با مدیریت مدارس هماهنگی داشته باشند و این قشر تشنه معرفت و معنویت را سیراب کنند.

امام جمعه تبریز همچنین بر لزوم رعایت زیبایی بیان و عفت کلام در منابر تاکید کرد و اظهار داشت: نباید با انجام برخی کارها جوانان را از مساجد تارانده و بهانه به دست ضد انقلاب داد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: یکی از بحث های مورد تاکید روحانیون در این ایام باید ترویج فرهنگ مصرف صحیح و صرفه جویی و اجتناب دادن مردم از گرفتاری در دامن تجملات در این اوضاع و شرایط اقتصادی باشد تا سفره های سحری و افطار رنگ و بوی الهی داشته باشند نه رنگ مادی و تجملات.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان بر دفاع از حریم ولایت در منابر تاکید کرد و گفت: در ایام شهادت امام علی (ع) به عنوان مقتدای شیعیان می باید از ولایت فقیه و نقش آن در عزت بخشی به جهان اسلام سخن گفته شود. 


نوشته شده در   چهارشنبه 28 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode