ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 تير 1391     |     کد : 39641

راه و روش نگهداري از مسواك

عادت منظمي در مسواك زدن داريد يا نه؟ هر طور كه باشيد ممكن است بگوييد سال‌هاست همين طور بوده‌ايد و به آن عادت كرده‌ايد. به ياد بياوريد چند بار لثه‌هايتان عفونت كرده، پوسيدگي دندان درد را نصيبتان كرده، هنگام نوشيدن مايعات سرد يا گرم عصب دندانتان تير كشيده و مجبور شده‌ايد به درمان روي آوريد؟

جام جم آنلاين: عادت منظمي در مسواك زدن داريد يا نه؟ هر طور كه باشيد ممكن است بگوييد سال‌هاست همين طور بوده‌ايد و به آن عادت كرده‌ايد. به ياد بياوريد چند بار لثه‌هايتان عفونت كرده، پوسيدگي دندان درد را نصيبتان كرده، هنگام نوشيدن مايعات سرد يا گرم عصب دندانتان تير كشيده و مجبور شده‌ايد به درمان روي آوريد؟
براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي دهان و دندان يا افزايش زمان و كاهش دفعات مراجعه به دندانپزشك، توصيه‌هاي ذيل را ناديده نگيريد: حتي اگر شير آب ديگري نباشد، آيا قاشق و بشقابتان را با شيلنگ توالت مي‌شوييد؟ نصب جامسواكي در دستشويي‌هاي مشترك با توالت چنين حكمي دارد.

فضاي كوچك دستشويي‌هاي همجوار با توالت بخصوص در آپارتمان‌هاي امروزي، آنقدر با هواي پر از باكتري، قارچ و گازهاي منتشر از چاه آميخته و آلوده است كه مسواك فقط اندكي از فرچه توالت پاك‌تر خواهد ماند! عادت كنيد كه هيچ‌گاه لوازم بهداشتي چون حوله، دستمال، مسواك، خمير دندان درباز و مانند آن را در اين مكان قرار ندهيد.

پس از هر بار مسواك زدن، آن را كاملا خوب بشوييد و از رطوبت خشك كنيد.براي خشك كردن مسواك، انتهاي دسته آن را به دست گرفته، كمر آن را با ضربه، چند بار روي دست ديگرتان بزنيد سپس با دستمال بهداشتي رطوبت بخش بُرسي آن را بگيريد.

مسواك را عمودي در جايي آويزان كنيد تا نم باقيمانده از درون شانه‌ها خارج شود.مسواك را همچنان خيس و مرطوب درون كاور و درپوش نگذاريد. اين كار زمينه مساعد توليد و تكثير قارچ‌ها را افزايش مي‌دهد.به استفاده از جامسواكي مشترك كه چند مسواك را كنار يكديگر قرار مي‌دهند پايان دهيد.

وسيله‌اي كه براي حفظ بهداشت و سلامتي وارد دهانتان مي‌شود، نبايد نزديك ميكرب‌ها و باكتري‌هاي دهان ديگران باشد.هر دو تا سه ماه يك بار مسواكتان را عوض كنيد.

باكتري‌ها با چشم ديده نمي‌شوند.قبل از مسواك زدن، از نخ دندان استفاده كنيد. مسواك به‌تنهايي مفيد نيست.از خميردندان حاوي فلورايد استفاده كنيد.

پس از دندان‌ها، پرزهاي روي زبانتان را هم اندكي مسواك بزنيد و سپس با قرقره كردن آب، دهانتان را شستشو دهيد.(جام جم)


نوشته شده در   دوشنبه 26 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode