ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 تير 1391     |     کد : 39518

امام جمعه تبریز: فشار استکبار به سوریه مهندسی معکوس بیداری اسلامی است

امام جمعه تبریز گفت: فشار استکبار به سوریه مهندسی معکوس بیداری اسلامی است و هدف از سقوط دولت اسد تقویت رژیم صهیونیستی و خاموش کردن امید ملت‌های مسلمان در جهان است.

امام جمعه تبریز گفت: فشار استکبار به سوریه مهندسی معکوس بیداری اسلامی است و هدف از سقوط دولت اسد تقویت رژیم صهیونیستی و خاموش کردن امید ملت‌های مسلمان در جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: در شرایط فعلی و آنچه در منطقه در حال جریان است، بحران به ارتجاعی‌ترین کشور منطقه یعنی عربستان رسیده است و مردم شرق این کشور این روزها علیه ظلم آل‌سعود به پا خواسته و در این راه دو شهید هم تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: در این اعتراضات "شیخ نمر" مجروح و سپس به جای نامعلومی برده شده است، وی از مبارزان سرسخت علیه جور آل‌سعود و حتی برخی رژیم عربی حوزه خلیج فارس از جمله آل‌خلیفه بوده که امید است به زودی شاهد آزادی وی و پیروزی حق علیه باطل در منطقه باشیم.

*وضعیت در عربستان به شرایط بحرانی رسیده است

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: وضعیت در عربستان به شرایط بحرانی رسیده است، افزایش زندانی‌های سیاسی، محاکمه ناعادلانه و اختلاف در بین خاندان سلطنتی از جمله وقایع در حال جریان این کشور است که به نظر می‌رسد این عوامل فروپاشی آل‌سعود را رقم بزند.

شبستری گفت: در هفته جاری ایران به مرکز رایزنی برای حل قضیه سوریه تبدیل شده و هر چند غربی‌ها و استکبار درصدد تضعیف جایگاه ایران در معادلات منطقه‌ای بودند اما شواهد گویای تاثیر ایران در حل و فصل وقایع بحرانی در خاورمیانه است.

وی افزود: کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امر سوریه پس از سفر به دمشق به ایران آمد تا ارائه گزارشی از گفت‌وگو‌ها با اسد داشته باشد ضمن اینکه نقش ایران را در صلح و ثبات منطقه گوشزد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این نماینده سازمان ملل نیز معتقد بود مشکل سوریه باید به دست خود دولت و ملت حل شود و هرگز نیروهای خارجی نباید در این امر دخالت کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد فشار استکبار به سوریه مهندسی معکوس بیداری اسلامی است و هدف سقوط دولت اسد تقویت رژیم صهیونیستی و خاموش کردن امید ملت‌های مسلمان در جهان است که البته این سناریو به هدف اجابت نخواهد رسید.

شبستری گفت: ارعاب ایران، تضعیف مقاومت و تصاحب فلسطین از جمله اهداف در ایجاد ناامنی در سوریه است که باید اعلام کنم این روباه تغییر نخواهد شد و مستکبران با صخره‌ای محکم و سخت چون مقاومت برخود کرده و نابود خواهند شد.

*نقش تاثیرگذار زنان در بیداری اسلامی

وی در ادامه به دیدار زنان مسلمان در حاشیه اجلاس زنان و بیداری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم‌له در این دیدار نقش زنان در بیداری اسلامی را مهم ارزیابی کرده و از آنان خواستند در برگردان هویت به زن مسلمان به عنوان بزرگ‌ترین خدمت به امت اسلامی کوشا بوده و این حربه غرب را که برای آن سال‌ها هزینه کرده‌اند بی‌اثر کنند.

شبستری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقش زنان ایران در انقلاب و دفاع مقدس، این قشر جامعه‌ساز را نقش‌آفرین در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها ارزیابی کردند و پیروزی‌های بزرگ را ناشی از همت و همکاری آنان خواندند.

امام جمعه تبریز افزود: در تکمیل سخنان رهبری باید اذعان کرد آنچه در منطقه روی می‌دهد نوعی زنده شدن مجدد مسلمانان است نه اسلام زیرا که اسلام همواره زنده و پویا بوده و این مسلمانان بوده‌اند که با غفلت از اسلام و آموزه‌های دینی دور مانده‌اند از این رو زنان نیز در این بیداری نقشی بی‌بدیل دارند و باید در راه پررنگ‌تر کردن تاثیرات خود گام‌های بلند بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به بحث تامین اجتماعی و سالروز بهزیستی اشاره کرد و ضمن تبریک این دو مناسبت، خواهان گسترش بیمه‌های همگانی در کشور شد.

امام جمعه تبریز همچنین به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و این نهاد را ضروری‌ترین ارگان جامعه اسلامی برای حفظ کیان نظام دانست. 


نوشته شده در   جمعه 23 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode