ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 دي 1403
يکشنبه 30 دي 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1391     |     کد : 39406

غول بي‌اشتهاي بنتلي

اين گونه روايت شده كه رييس سابق بنتلي آقاي فرانز جوزف پافگن به شكل اتفاقي از مهندسي پرسيد موتور V8 دوقلويي كه روي آن كار مي‌كند چقدر مي‌تواند در مصرف سوخت صرفه‌جويي كند.

جام جم آنلاين: اين گونه روايت شده كه رييس سابق بنتلي آقاي فرانز جوزف پافگن به شكل اتفاقي از مهندسي پرسيد موتور V8 دوقلويي كه روي آن كار مي‌كند چقدر مي‌تواند در مصرف سوخت صرفه‌جويي كند. او هم به شوخي گفته بود اگر حقوق خوب بدهيد مي‌توان تا 40 درصد مصرف سوخت اين موتور را كاهش داد.
اين پاسخ از سوي پافگن جدي گرفته شد و طي يك سخنراني در سال 2008 در ژنو ادعا كرد آنها دارند روي كاهش 40 درصد مصرف سوخت اين موتور كار مي‌كنند. ضمن اين كه وعده داد سطح عملكرد فعلي موتور تغييري نخواهد كرد و به همان قدرت سابق خواهد بود.

به اين ترتيب شوخي شوخي يك ماموريت مهندسي جديد و بسيار مشكل آغاز شد كه اواسط زمستان سال گذشته ولفگانگ دورهيمر، رييس جديد بنتلي خبر پايان موفقيت‌آميز اين ايده را در ديترويت اعلام كرد. چند هفته بعد متخصصان براي تست وعده‌هاي داده شده در مورد اين آخرين شاهكار بنتلي به پيست مسابقه ناوارا در اسپانيا سفر كردند.

پس از روشن شدن موتور اتومبيل، متخصصان با صدايي مواجه شدند كه هرگز پيش از اين در مدل‌هاي ديگر بنتلي آن را نشنيده بودند.

شايد پيش از اين صدايي مشابه آن را در شورولت كوروت ZR1، لكسوس LF-A، آئودي R8، پورشه پانامرا، آستون مارتين و نتيج شنيده بودند. غرشي كه حكايت از قدرت، ظرافت و استقامت اين موتور جديد مي‌كرد.

ترفند زيركانه به كار گرفته شده در بنتلي كانتيننتال جي‌تي 2013 توانايي مسدود كردن چهار سيلندر در مواقع خاص و حركت با فقط چهار سيلندر باقيمانده است.

شايد تصور كنيد در اين حالت صدايي بسيار خشن مانند صداي تراكتور به گوش شما برسد، اما در واقع بايد گفت تشخيص اين كه در چه زماني بنتلي با چهار سيلندر در حال حركت است غيرممكن است. اين فناوري البته اصلا جديد نيست و سال‌هاست توليدكنندگان مختلفي از اين تكنولوژي استفاده مي‌كنند، اما هرگز به اين شكل غيرمحسوس و كم‌سروصدا شاهد به‌كارگيري آن نبوده‌ايم.

علاوه بر اينها، كوچك كردن موتور V8 دوقلو چهار ليتري كه توسط شركت آئودي طراحي شده و اندكي با موتور طراحي شده براي آئودي S8 متفاوت است، كاهش اصطكاك و كاليبره كردن مجدد و فرمان‌پذيري بالا براي كاهش يا افزايش سريع دور موتور مديريت حرارتي بهتر،كاهش حدود 25 كيلوگرم از وزن موتور و بازيابي انرژي حرارتي در كاهش 40 درصدي مصرف سوخت نقش زيادي داشته است.

جعبه‌دنده ZF جديد هشت سرعته اتوماتيك ترانس اكسل هم با افزايش 15 درصدي كارايي،كاهش مقاومت غلتشي لاستيك‌ها و شارژ هوشمند از ديگر مشخصات بارز اين خودروست.

اين هيولاي لوكس روي تايرهاي بزرگ و عريض پيرلي PZero به حركت درمي‌آيد و براي متوقف ساختن آن از ترمزهاي كربن سراميكي 16.5 اينچي ديسكي در جلو و ديسك‌هاي 14 اينچي در عقب استفاده مي‌شود.

ابعاد ديسك ترمزهاي جلو به قدري بزرگ است كه مي‌توان گفت از اندازه رينگ‌هاي (چرخ‌هاي) بسياري از خودروهاي معمولي در جهان بزرگ‌تر است.

شتاب صفر تا صد ماشين 4.9 ثانيه، فاصله محور جلو و عقب 2.74 متر، وزن خالص ماشين 2300 كيلوگرم و قيمت پايه آن 350 ميليون تومان است.

منبع: motortrend


نوشته شده در   چهارشنبه 21 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode