ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 تير 1391     |     کد : 39148

انتقاد امام جمعه مهربان از تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز

انتقاد امام جمعه مهربان از تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان از ورود بی‌رویه لباس‌های خارجی بدون کنترل و نظارت کافی و گسترش تبلیغات ماهواره‌ای و تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت روز مالیات اظهار کرد: مالیات یک اصل عقلانی در تمام کشورهاست و مالیات در طول تاریخ وجود داشته و امر

 امام جمعه مهربان از ورود بی‌رویه لباس‌های خارجی بدون کنترل و نظارت کافی و گسترش تبلیغات ماهواره‌ای و تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت روز مالیات اظهار کرد: مالیات یک اصل عقلانی در تمام کشورهاست و مالیات در طول تاریخ وجود داشته و امروز نیز به عنوان یک حق انسانی و بین‌المللی شناخته می‌شود و باید ادا شود.

خطیب جمعه مهربان پرداخت مالیات را یک امر واجب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه پرداخت مالیات به افرادی تعلق می‌گیرد که درآمد مناسبی دارند و یا حقوقی دریافت می‌کنند از این رو پرداخت آن طبق نظر فقها و مجتهدان واجب است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد گفت: دهه نکوداشت و بهداشت مساجد تاکیدی بر بیان جایگاه قدسی مسجد برای همگان است و غرض فقط بهداشت و تمیزی نیست و شما وقتی به تاریخ ادیان مراجعه می‌کنید می‌بینید انبیای عظام خادمان و متصدیان مساجد بوده‌اند و از این رو مسجدی رکن بزرگ زندگی هر انسان متدین است که ضمن آنکه در آن حضور می‌یابد تا جان و دل خود را با معبود گره بزند، می‌آید تا مهم‌ترین خطوط مشی زندگی فردی و اجتماعی‌اش در آن رقم بخورد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: مساجد شهر باید از نظر بهداشتی تمیز شده و غبارروبی شوند تا مومنان در یک مکان مناسب و تمیز به عبادت بپردازند.

جلیلی کمبود روحانی در شهرها و روستاهای بخش مهربان را یک خلأ بزرگ فرهنگی و مذهبی عنوان کرد و افزود: کمبود روحانی کاملا در منطقه محسوس است و امروز در شهر مهربان تنها در یک مسجد نماز جماعت اقامه شود که باید همگی تلاش کنیم تا این کمبود را برطرف کنیم و حمایت‌های مردمی در این میان نقش اساسی دارد.

امام جمعه مهربان به 21 تیر ماه سالروز قیام مردم علیه کشف حجاب رضاخانی و شهادت عده زیادی از مردم مومن در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: کشف حجاب در ایران پدیده خودجوش داخلی نبود بلکه محرک خارجی داشت و وارداتی بود.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: طبق فرمایش معصومین (ع) بهترین خانم‌ها در اسلام کسانی هستند که در منزل برای همسران خود آرایش کنند و در بیرون خود را از نگاه نامحرم مصون نگه دارند و در حالی که در برخی مواقع عکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

جلیلی افزود: ورود بی‌رویه لباس‌های خارجی بدون کنترل و نظارت کافی، گسترش تبلیغات ماهواره‌ای و تبدیل شدن تبلیغات ماهواره‌ای به مد روز و عدم کنترل و نظارت خانواده‌ها در دوران کودکی و نونهالی فرزندانشان که بهترین زمان برای تعلیم و تربیت است از علل و موارد بدحجابی است.

امام جمعه مهربان عدم توجه کافی و کامل به حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات را از دیگر علل بدحجابی در جامعه عنوان کرد و افزود: شایسته است که لباس‌های متحدالشکلی در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات مورد استفاده قرار گیرد چون جو عمومی جامعه از این مکان‌ها الگوبرداری می‌کند و در صورت توجه به موضوع حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات مسئله بدحجابی به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.

بدحجابی برنده‌ترین سلاح دشمن در جنگ با دیانت مردم ماست

خطیب جمعه مهربان افزود: بدحجابی برنده‌ترین سلاح دشمن در جنگ با دیانت مردم ماست و از این رو مسئله حجاب فراتر از یک مسئله فرهنگی و اجتماعی و در واقع یک مسئله دفاعی است.

جلیلی با بیان اینکه برخی افراد در جامعه به دلیل بی‌احترامی به حقوق مردم، ‌تفاوت و مرز بین حریم خصوصی و حریم عمومی را در نظر نمی‌گیرند، گفت:‌ دستگاه‌های متولی باید به خواسته‌های مردم در مورد رعایت حجاب با جدیت وارد عمل شوند و به شعار و مسائل تئوری بسنده نکنند.

ایران هرگونه تجاوز احتمالی را قاطعانه پاسخ می‌دهد

امام جمعه مهربان به رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: رزمایش موشکی رزمندگان سپاه بار دیگر ضربه بسیار محکم و فراموش ناشدنی را به سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی وارد کردند و پیام این رزمایش اعلام آمادگی قاطع، سریع و کوبنده نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به هرگونه شرارت و تجاوز احتمالی است.

خطیب جمعه مهربان با تقدیر و تشکر از مهندسان ایرانی به خاطر موفقیت‌های عظیم علمی‌شان در ساخت انواع تسلیحات نظامی تصریح کرد: یکی از اهداف دیگر رزمایش موشکی پیامبر اعظم نمایش پیشرفت‌های اعجاب برانگیز ایران در صنایع موشکی و رفع موانع در عرصه هوا فضا و خنثی کردن تحریم‌های گسترده و نشان دادن توانمندی و خلاقیت دانشمندان ایرانی در ساختن پیچیده‌ترین صنایع نظامی و مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهاست.

جلیلی با اشاره به تحریم کشورمان توسط دولت‌های استکباری تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با واژه تحریم آشناست و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ادوار مختلف تحریم‌های سختی را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته است و تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت بیشتر ایران اسلامی است. 


نوشته شده در   جمعه 16 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode