ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 تير 1391     |     کد : 39140

پخش 6 مستند تلويزيوني در ماه رمضان

شبکه مستند سیما برای ماه مبارک رمضان برنامه ها و مجموعه های جذابی را همچون « اهل ایمان » ، « برکت» ، « هلال ماه نو» ، « درد مشترک» ، « حدیث سرو» و « دری به خانه خورشید » را آماده پخش کرده است.

 
جام جم آنلاين: شبکه مستند سیما برای ماه مبارک رمضان برنامه ها و مجموعه های جذابی را همچون « اهل ایمان » ، « برکت» ، « هلال ماه نو» ، « درد مشترک» ، « حدیث سرو» و « دری به خانه خورشید » را آماده پخش کرده است.
به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از روابط عمومي شبكه مستند سیما، «اهل ايمان» دومين مجموعه از سه گانه داريوش ياري است كه به آيين‌ها و مراسم و آداب ماه مبارك رمضان در نقاط مختلف ايران و فرهنگ‌هاي مختلف قومي و محلي اختصاص دارد.

اين مجموعه به آيين‌ها و رسوم ويژه ماه مبارك رمضان همچون بازي‌ها، آداب سحري، موسيقي رمضاني، جشن‌هاي رمضاني، وداع‌ها و... مي‌پردازد كه از بخش‌هاي جالب آن مي‌توان به قسمت‌هاي شاخصي همچون نحوه بيداري براي سحرو روشهاي آن از شناخت ستارگان گرفته تا انواع سازها و مناجات خواني‌ها مي‌توان نام برد.

همچنين برنامه‌هاي ويژه‌اي درباره رويت هلال ماه و موضوع زنان و رمضان نيز در مجموعه مورد بررسي قرار خواهند گرفت. اين مجموعه در سي قسمت سي دقيقه‌اي و توسط 28 گروه توليدي در 28 شهر مختلف ايران ساخته شده است.

« بركت » مستند ديگري كه ساخته حسينعلي بينوايي است در يازده قسمت سي دقيقه‌اي به فرهنگ فولكلور و عامه ايران درباره روزي و بركت و شباهت‌ها و تفاوت‌هاي آييني در ميان اقوام مختلف ايران مي‌پردازد و ارزش كار و به دست آوردن محصول، موسيقي‌ها و آواهاي محلي حين كاشت و برداشت و تلاش براي كسب روزي، آيين‌ها و الحان‌هاي پيشه وران، رنگها و نشانه ها، اذكار و دعاها و ابزار مختلف را به تصوير مي‌كشد.

هچنين فرهنگ تلاش در بين اقوام مختلف ايراني از شمال تا جنوب و در ميان پيشه وران مختلف سنتي همچون كشاورزان، دامداران، درودگران و... را به تصوير مي‌كشد و حتي نقش زنان ايراني را در جوامع سنتي در زمينه كسب روزي حلال مورد بررسي قرار مي‌دهد.

« هلال ماه نو» عنوان مستندي تك قسمتي است كه در سي دقيقه و با شروع ماه مبارك به روي آنتن خواهد رفت. اين مستند در رابطه با نحوه رويت هلال ماه مبارك رمضان ساخته شده است و سعي دارد نويدگر آغاز اين ماه باشد.

«درد مشترك» نيز كه باز هم از توليدات شبكه مستند سيما است، در اين ايام هر شب به روي آنتن مي‌رود و سعي دارد نگاهي اجتماعي و تازه‌اي به مفاهيم ايثار، ترس، شجاعت و احترام و...داشته باشد.

دوستداران هنر ايراني اسلامي نيز مي‌توانند در رمضان امسال بيننده « دري به خانه خورشيد» از شبكه مستند سيما باشند.

اين برنامه هر روز ميزبان يك هنر و يكي از بزرگان آن خواهد بود. و هر برنامه به يكي از هنرهاي ايراني اسلامي چون خوشنويسي، نگارگري، هنرهاي شيشه، هنرهاي لاكي، نقاشي ايراني، سفال، پرده خواني، پرده كشي قلم زني و... با حضور استاد هنرمند آن رشته خواهد پرداخت.

همچنين مجموعه ديدني وارزشمند « حديث سرو» نيز مهمان رمضاني شبكه مستند سيما خواهد بود.

اين مستند با بررسي زندگي و ابعاد عرفاني شخصيت يكي از عرفاي بنام ايران در اين ايام با قسمت‌هاي مربوط به زندگي استاداني همچون آيت الله شاه آبادي،آيت الله قاضي، آيت الله قوچاني و آيت الله بهجت به روي آنتن شبكه مستند سيما مي‌رود.گفتني است شبكه مستند سيما مستندهاي ويژه ديگري نيز بخصوص براي شبهاي قدرآماده پخش دارد كه به زودي اعلام خواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 16 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode