ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 تير 1391     |     کد : 38967

آمادگی آذربایجان شرقی برای اجرای نظام آموزشی 3-3-6

مدیرکل آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آمادگی این استان برای اجرای شایسته نظام جدید آموزشی 3-3-6 خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آمادگی این استان برای اجرای شایسته نظام جدید آموزشی 3-3-6 خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، فیروز رضایی ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تمامی امکانات و نیازمندی های ضروری در آذربایجان شرقی برای اجرای نظام جدید اوزشی تحت عنوان 3-3-6 آماده است.

وی با بیان اینکه فضاهای آموزشی آذربایجان شرقی و نیروی انسانی شاغل در استان ساماندهی شده اند، گفت: اجرای مطلوب طرح 3ـ3ـ 6 از اولویت‌های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است.

وی گفت: با اجرای نظام آموزشی جدید، 20 درصد به مجموع دانش آموزان ابتدایی آذربایجان شرقی اضافه می شود ضمن اینکه 33 درصد از مجموع دانش آموزان راهنمایی استان کاسته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: با اجرای نظام آموزشی3-3-6 هر سال و به صورت همزمان در دو پایه مقاطع تحصیلی تغییرات اعمال می‌شود.

رضایی افزود: با اجرای این نظام جدید آموزشی، از ابتدای مهر سال جاری تغییراتی در کتاب ها و نحوه آموزش در پایه‌های دوم و ششم ابتدایی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز این تغییرات به مقاطع راهنمایی و دبیرستان نرسیده است، افزود: سال 92 این تغییرات در مقطع راهنمایی و سال93 در مقطع دبیرستان اعمال خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، دانش آموزانی که از مهر امسال تحصیل خود را در پایه ششم ابتدایی شروع می‌کنند، دیگر لازم نیست دوران پیش دانشگاهی را بگذرانند و با پایان سه سال دبیرستان، موفق به دریافت مدرک دیپلم می‌شوند.

وی همچنین گفت: هم اکنون 43 درصد از دانش آموزان آذربایجان شرقی در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش تحصیل می کنند که از این حیث، آذربایجان شرقی مقام دوم کشوری در بین استان ها را در اختیار دارد.



نوشته شده در   دوشنبه 12 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode