ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 تير 1391     |     کد : 38413

راه‌هاي جلوگيري از ريزش مو

دلايل ريزش مو متفاوت است؛ طبيعي، ارثي، وابسته به دفعات و روش‌هاي نظافت، مصرف داروهايي خاص، كمبود ويتامين، عوامل شيميايي، فرآيندهاي هورموني، اضطراب و... اما در اغلب موارد مي توانيد با رعايت نكات پي‌آمده، از كچلي زودرس در امان مانده، از موهاي سرتان بيشتر و بهتر محافظت كنيد.

جام جم آنلاين: دلايل ريزش مو متفاوت است؛ طبيعي، ارثي، وابسته به دفعات و روش‌هاي نظافت، مصرف داروهايي خاص، كمبود ويتامين، عوامل شيميايي، فرآيندهاي هورموني، اضطراب و... اما در اغلب موارد مي توانيد با رعايت نكات پي‌آمده، از كچلي زودرس در امان مانده، از موهاي سرتان بيشتر و بهتر محافظت كنيد.
ريزش روزانه 100 تا 150 تار مو طبيعي ا‌ست. در صورت احساس خارش يا درد در قسمت‌هاي ريشه مو، ديدن شوره، جوش و مانند آن از پزشك متخصص راهنمايي بخواهيد.

براي جلوگيري از كنده شدن يا ايجاد شكنندگي، موهايتان را در حالت خيس شانه نكنيد. براي از بين بردن شوره ، از نرم‌كننده‌ها و لوسيون‌هاي شوره‌بَر و ضدقارچ استفاده كنيد.

از برس‌هاي نرم استفاده كنيد و در حال برس كشيدن نيز مواظب باشيد دندانه‌هاي برس با پوست سرتان تماس نداشته باشد. از شانه كردن يا برس كشيدن طولاني يا استفاده از سشوار و اتوي مو خودداري كنيد.

اگر ناچاريد مدت زيادي زير آفتاب بمانيد حتما از پوشش‌هايي چون كلاه و روسري استفاده كنيد. اشعه خورشيد باعث افزايش شكنندگي، تغيير رنگ و كاهش قوام مو مي‌شود.

جنس كلاه و روسري و طريقه گذاشتن يا بستن آن بايد طوري باشد كه جلوي رسيدن هوا به موها را نگيرد. تحت كشش قرار دادن و محكم بستن موها، بويژه در حالت‌هاي موسوم به دم‌اسبي، بافته و... ريزش آنها را تسريع مي‌كند.

به جاي چند بار شستن موها زير دوش، آنها را يك‌بار، آرام، صحيح و كامل بشوييد. هنگام خشك‌كردن موهايتان، از چنگ‌زدن و حركت‌دادن تند و خشن حوله يا انگشت‌ها در لابه‌لاي موها پرهيز كنيد.


نوشته شده در   پنجشنبه 1 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode