ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 اسفند 1386     |     کد : 376

امام جمعه تبريز: جهان در انتظار خلق حماسه‌ در 24 اسفند است

 

17 اسفند 86

امام جمعه تبريز با بيان اينكه جهان در انتظار خلق حماسه ايران در 24 اسفند است، گفت: پاسخ بدخواهي شوراي امنيت را با آراي قاطع در پاي صندوق‌هاي راي خواهيم داد.

 

یت الله محسن مجتهد شبستري امروز در نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، تصويب قطعنامه ‌اخير شوراي امنيت عليه ايران با هدف تضعيف، كم رنگ كردن حضور و شركت مردم در انتخابات است، اما بدخواهان نظام غافل از آن هستند كه مردم هميشه پشت سر ولايت مي‌مانند.
وي با بيان اينكه با وجود گزارش مثبت البرادعي، اما شوراي امنيت قطعنامه سوم را بدون هيچ دليل عليه ايران تصويب كرد و وجه شوراي امنيت را از اعتبار انداخت.
شبستري تصريح كرد: اقدام شوراي امنيت فاقد وجهه قانوني و حقوقي است و اين امر براي دنيا ثابت كرد، شوراي امنيت در كنترل و ابزار چند كشور قرار داد.
خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه قطعنامه اخير شوراي امنيت كاغذ پاره‌اي بيش نيست، اظهار داشت: اين قطعنامه عليه پرونده هسته‌اي ايران فاقد هرگونه وجاهت قانوني است.
وي خطاب به دشمنان اظهار داشت: هيچ قدرتي نمي‌تواند مانع از پيشرفت علمي شود و استكبار جهاني بداند قدرت ايران اداره شكست ناپذير مردم است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در ادامه گفت: خواسته ملت از دست اندركاران اين است كه در برابر قطعنامه سياسي شوراي امنيت و تهديدهاي پوشالي آمريكا تعداد سانتريفيوژها را افزايش دهند تا مشت محكم و دندان شكني براي قطعنامه آمريكايي شوراي امنيت داده شود.
شبستري در عين حال گفت: قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه ايران شكست خورده و ملت ايران هرگز از اقتدار، استقلال و حقوق خود عقب نشيني نمي‌كند.
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نه تنها ياران بلكه جهان در انتظار خلق حماسه در 24 اسفند است، اظهار داشت: مشاركت حداكثري نظام اسلامي را تثبيت مي كند.
وي حضور نزديك به 5 هزار نامزد مجلس را نشان از آزادي و دموكراسي در ايران خواند و اظهار داشت: مردمي‌ترين و سالم‌ترين انتخابات دنيا در ايران برگزار مي‌شود.
شبستري با بيان اينكه از همه احزاب و گروه‌ها در انتخابات مجلس هشتم نامزد وجود دارد، گفت: اين كمال بي‌انصافي است كه با وجود برخي افراد مغرض، مي‌گويند كه آزادي نيست و مي‌خواهند پاي ناظران بين‌المللي را به ايران باز كنند.
وي با اشاره به حمايت رئيس جمهوري آمريكا از برخي گروه‌هاي ايراني افزود: حمايت رژيم آمريكا از هر فرد و گروهي داخلي ايران در حقيقت يك ننگ ابدي براي آنان است.
شبستري انتخابات را بسيار مهم و يكي از عرصه‌هاي بروز عظمت ملت ايران و نظام اسلامي دانست و اظهار داشت: بايد جايگاه، ارزش و عظمت انتخابات حفظ شود و مردم با اميد و اعتماد به پاي صندوق‌هاي رأي بروند.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: عزم راسخ مردم و مشاركت پرشور آنان در انتخابات، يأس و نااميدي دشمنان را فراهم مي‌كند و توطئه عليه نظام را خنثي و دشمنان را مأيوس مي‌كند.
وي با بيان اينكه پايه اقتدار حكومت ايران اسلامي روي امواج امتي سرافراز قرار گرفته است كه هيچ قدرتي جرأت و شهامت ندارد در مقابل آن قرار گيرد، اظهار داشت: اين بار نيز مردم غيور ايران اسلامي با همت، غيرت و مشاركت گسترده كه در انتخابات 24 اسفند از خود نشان خواهند داد، براي پاسداري از خون شهدا با افراد اصلح قلب رهبر معظم انقلاب را خشنود و استكبار را ناراحت خواهند كرد.
شبستري همچنين يادآور شد: شوراي نگهبان افرادي را كه رد صلاحيت مي‌كند به اين معنا نيست كه ديگر براي هيچ مسئوليتي لياقت ندارند، بلكه اين بررسي تنها براي پست حساس نظارت و قانونگذاري مجلس صورت مي‌گيرد.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه نمايندگي يك نعمت الهي است و بايد به افرادي آن را واگذار كرد كه به اسلام، قانون اساسي، ولايت فقيه، اصول و ارزش‌ها پايبند بوده و روحيه استكبار ستيزي داشته و دلسوز باشد، تصريح كرد: بايد مراقب افراد دو رو و دورنگ و كساني كه ظاهر و باطن آنان يكي نيست، در انتخابات باشيم.
شبستري خاطرنشان كرد: مطمئن هستم ملت ايران در 24 اسفند با حضور در پاي صندوق هاي راي با انتخاب نمايندگان اصلح دينشان را به اسلام، انقلاب و شهدا ادا خواهند كرد.
وي از مسئولان و دست اندركاران اين انتخابات خواست براي مشاركت حداكثري مردم كه خنثي كننده تمام توطئه‌هاي دشمنان داخلي و خارجي محسوب مي شود، تلاش مضاعف داشته باشند.
امام جمعه تبريز در ادامه به حملات ددمنشانه اسرائيل به نوار غزه اشاره كرد و با انتقاد از كشورهاي اسلامي و مجامع بين‌المللي به خاطر سكوت در برابر جنايات صهيونيست‌ها گفت: وظيفه همه مسلمانان است كه با حفظ وحدت از مردم بي‌دفاع فلسطين حمايت كنند.
شبستري خطاب به آمريكائي‌ها و صهيونيست‌ها گفت: حزب الله در لبنان و مقاومت در فلسطين عزمشان را جزم كرده‌اند در آينده نه چندان دور به رهبري سيدحسن نصرالله به كلي رژيم منحوس صهيونيستي را محو و نابود كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با محكوم كردن اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) گفت: استكبار جهاني برنامه‌هاي تهاجمي خود را از چند سال پيش در حمله به عقايد مسلمانان طرح‌ريزي كرده كه هوشياري و وحدت و انسجام هرچه بيشتر مسلمانان را در اين زمينه مي‌طلبد.


نوشته شده در   جمعه 17 اسفند 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode