ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 خرداد 1391     |     کد : 37409

سريال‌هاي رمضان را چه كساني مي‌سازند؟

در حالي كه كمتر از 2 ماه به آغاز ماه مبارك رمضان مانده، رقابت نفسگير سريال‌سازان و بازيگران براي توليد و پخش آثار نمايشي جذاب ويژه اين ماه شروع شده است.

«روياي گنجشك‌ها»، «تكيه بر باد»، «راستش را بگو»، «راه طولاني خانه»، «دزد و پليس» و «خداحافظ بچه» از جمله سريال‌هاي احتمالي ماه رمضان امسال است
سريال‌هاي رمضان را چه كساني مي‌سازند؟
در حالي كه كمتر از 2 ماه به آغاز ماه مبارك رمضان مانده، رقابت نفسگير سريال‌سازان و بازيگران براي توليد و پخش آثار نمايشي جذاب ويژه اين ماه شروع شده است.
دست‌اندركاران شبكه‌هاي مختلف سيما از مدت‌ها پيش مشغول توليد برنامه‌ها و سريال‌هاي مناسبتي ماه مبارك رمضان هستند و مي‌كوشند محصولاتي جذاب و متناسب با فضاي معنوي رمضان را روانه آنتن كنند.

در بين شبكه‌هاي سيما، شبكه تهران «تكيه بر باد» را به عنوان سريال قطعي ماه رمضان اعلام كرده‌ است. شبكه‌هاي ديگر سيما يعني يك و 3 با 2 سريال به استقبال ماه رمضان مي‌روند و در نهايت هر كدام يك گزينه را براي پخش انتخاب مي‌كنند. شبكه 2 نيز با 2 سريال «روياي گنجشك‌ها» و «امروز فردا» به استقبال رمضان مي‌رود.نكته اميدواركننده درباره سريال‌هاي امسال اين است كه بيشترشان از مدت‌ها پيش كليد خورده‌ و هم‌اكنون در حال گذراندن آخرين مراحل توليد است. با اين حساب امسال ديگر شاهد شتابزدگي‌هاي رايج كارهاي مناسبتي و رساندن سريال در دقيقه 90 نخواهيم بود.

2 گزينه شبكه يك براي ماه رمضان

شبكه يك كه 2 سريال مناسبتي را براي ماه رمضان آماده كرده است، در روزهاي آينده دست به انتخاب مي‌زند و يك سريال را به عنوان گزينه نهايي معرفي مي‌كند.

«راه طولاني خانه» به كارگرداني رضا كريمي و «راستش را بگو» به كارگرداني محمدرضا آهنج گزينه‌هاي شبكه يك براي ماه رمضان امسال است.

‌سريال راه طولاني خانه را رضا كريمي كارگرداني مي‌كند كه پيش از اين مجموعه‌هاي «فاكتور 8»، «مرده متحرك» و «شبي از شب‌ها» را براي تلويزيون ساخته است.

اين سريال داستان زندگي پدري را به تصوير مي‌كشد كه در بزنگاهي به خاطر فرزندانش مجبور مي‌شود در ازاي دريافت پول، يك تصادف را به گردن بگيرد، اما اين موضوع براي مرد تبعاتي دارد كه زندگي او را دستخوش ماجراهاي مختلفي مي‌كند.

در اين سريال، رضا كيانيان در نقش پدر خانواده يعني مرتضي تفرشي ظاهر شده و مردي است كه به طور ذاتي علاقه وافري به خانواده‌اش دارد.

افسانه بايگان، شهرزاد كمال‌زاده، خاطره حاتمي، مهروز ناصرشريف، پرويز پورحسيني، صادق هاتفي، پيام دهكردي، مريم كاوياني، اميد روحاني، خسرو اميرصادقي و بيژن بنفشه‌خواه از ديگر بازيگراني هستند كه در اين اثر هنرنمايي كرده‌اند. اين سريال هم‌اكنون مراحل پاياني تدوين را مي‌گذراند.سريال راستش را بگو، ساخته محمدرضا آهنج ديگر گزينه شبكه يك است كه هم‌اكنون به مرحله ساخت موسيقي رسيده است.

حسن پورشيرازي، آتيلا پسياني، رويا تيموريان، نيوشا ضيغمي، دانيال عبادي، لعيا زنگنه، مهدي سلوكي، سام درخشاني، رحيم نوروزي، اميرحسين مدرس، عليرضا جلالي‌تبار، ثريا قاسمي و امير آقايي از جمله بازيگران اين سريال هستند.اين سريال براساس فيلمنامه مصطفي رستگاري، داستان رزمنده‌اي را روايت مي‌كند كه زخم‌خورده از روزهاي جنگ اكنون در اتاق كنترل متروي تهران جامعه و آدم‌هاي آن را زير ذره‌بين گذاشته و از مانيتورهاي آن اتاق، به تماشاي شهر و ماجراهاي ريز و درشت آن نشسته است.

«روياي گنجشك‌ها» در شبكه 2 به واقعيت مي‌پيوندد

«روياي گنجشك‌ها» عنوان سريال مناسبتي شبكه 2 سيماست كه با موضوع يتيم‌نوازي و حمايت از بچه‌هاي بي‌سرپرست توسط راما قويدل ساخته مي‌شود. عوامل گروه هم‌اكنون مشغول تصويربرداري اين سريال در شهرهاي شمالي كشور هستند.

علي نصيريان، آزيتا حاجيان، كوروش تهامي، سام درخشاني، مهسا كرامتي و گلاره عباسي از جمله بازيگراني هستند كه در اين كار نقش‌آفريني كرده‌اند. داستان‌ اين مجموعه درباره جواني است كه سال‌ها پيش خانواده‌اش را از دست داده و مسوول يك خانه ايتام در يكي از شهر‌هاي شمالي كشور شده است و...آزيتا حاجيان و كوروش تهامي در اين سريال در نقش 2 مددكار اجتماعي ظاهر مي‌شوند.

«امروز فردا» نيز ديگر سريال اين شبكه است كه مفاهيم مذهبي را با زباني كودكانه براي قشر كودك و نوجوان بيان مي‌‌كند. شاهين باباپور كارگرداني اين اثر را به‌عهده دارد.

مهران رجبي و آتيلا پسياني در 2 سريال كمدي و اجتماعي

شبكه 3 امسال 2 سريال در گونه‌هاي كمدي و اجتماعي را براي پخش در ماه رمضان در نظر گرفته است.

«دزد و پليس» و «خداحافظ بچه» سريال‌هايي هستند كه اين روزها مراحل مختلف تصويربرداريشان را مي‌گذرانند. «دزد و پليس» بتازگي جلوي دوربين رفته و همچنين بيش از نيمي از تصويربرداري «خداحافظ بچه» انجام شده است. از بين اين دو اثر يك سريال به عنوان گزينه نهايي شبكه 3 براي پخش در ماه رمضان انتخاب مي‌شود.

حميد لولايي، شقايق دهقان، هومن برق‌نورد، بهنام تشكر، عزت‌الله مهرآوران، مهران رجبي و رضا كريمي از جمله بازيگراني هستند كه در سريال «دزد و پليس» نقش‌آفريني مي‌كنند.

اين سريال به كارگرداني سعيد آقاخاني و تهيه‌كنندگي محسن چگيني قصه 2 خانواده را روايت مي‌كند كه وضع مالي چندان مناسبي ندارند و از طريق سرقت زندگي‌شان را مي‌گذرانند.سعيد آقاخاني پيش از اين مجموعه‌هاي زن بابا، نقطه سرخط، خوش‌نشين‌ها و عيد امسال را به عنوان كارگردان جلوي دوربين برده است.

«خداحافظ بچه» به تهيه‌كنندگي داوود هاشمي و كارگرداني منوچهر هادي درباره خانواده‌اي است كه علاقه‌مند به داشتن بچه هستند، اما طي آزمايش‌هاي اوليه متوجه مي‌شوند مشكل ناباروري دارند. در اين مجموعه بازيگراني چون آتيلا پسياني، بهاره رهنما، مائده طهماسبي، بهنوش بختياري، مهدي صبايي، ناصر گيتي‌جاه، شهين تسليمي و ايمان صفا حضور دارند. داوود هاشمي همان تهيه‌كننده‌اي است كه رمضان سال گذشته سريال پنج كيلومتر تا بهشت را به كارگرداني عليرضا افخمي براي شبكه سوم توليد كرد.

فرامرز قريبيان و سريال شبکه تهران

دست‌اندركاران گروه فيلم و سريال شبكه تهران امسال با خيال راحت ايام قبل از ماه رمضان را سپري مي‌كند. اين شبكه مجموعه تلويزيوني «تكيه بر باد» به كارگرداني محمود معظمي و تهيه‌كنندگي حميدرضا مهدوي را براي پخش در ماه رمضان در نظر گرفته است. مجموعه‌اي كه فروردين سال گذشته كليد خورد و اكنون آماده پخش است.

«تكيه بر باد» كه يك ملودرام اجتماعي است، داستان دختري به نام عاطفه را روايت مي‌كند كه با قبول شدن در دانشگاه از شيراز به تهران آمده است و برايش در پايتخت اتفاقاتي مي‌افتد.

در اين سريال بازيگراني چون فرامرز قريبيان، مهدي فخيم‌‌زاده، افسانه پاكرو، شهرام عبدلي، بهزاد خداويسي، شراره دولت‌آبادي، فلورنظري، حديثه تهراني، رضا مولايي، گلاره عباسي، نگين معتضدي، محمد مهدوي و... ايفاي نقش مي‌كنند. معظمي پيش از اين تعدادي از قسمت‌هاي سريال «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» را كارگرداني كرده بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode