ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1391     |     کد : 37319

تضاد ظاهر و باطن معتکفان نبايد باعث قضاوت‌هاي عجولانه درباره آنها شود

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: تضاد ظاهر و باطن جوانان حاضر در مراسم اعتکاف، نبايد مسئولان و متوليان اين مراسم را به قضاوت و داوري هاي عجولانه وادار کند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: تضاد ظاهر و باطن جوانان حاضر در مراسم اعتکاف، نبايد مسئولان و متوليان اين مراسم را به قضاوت و داوري هاي عجولانه وادار کند.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،آيت الله محسن مجتهد شبستري در جلسه مشترک با عوامل اجرايي ستاد اعتکاف آذربايجان شرقي كه توسط اداره كل تبليغات اسلامي استان برگزار شد با اشاره به اينکه 75 درصد از معتکفان در استان را جوانان تشکيل مي دهند، گفت: برخورد عجولانه متوليان برگزاري اعتکاف با جوانان با ظاهر نامناسب، باعث نتيجه گيري نادرست درباره اعتقادات اين قشر مي شود و ممکن است آنها را از حضور در مساجد دلزده کند.


وي افزود: حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف و ساير برنامه هاي ديني در شرايطي که جامعه مملو از ناخالصي هاست، پيام معنويت و انسجام در ميهن اسلامي را دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد.


امام جمعه تبريز، با تبيين فوايد فردي و اجتماعي سنت حسنه اعتکاف، پيشنهاد احياي اين سنت حسنه در دهه آخر ماه مبارک رمضان را ارائه کرد و افزود: خودسازي، تهذيب نفس، دفع بلاها، نمايش استقلال و عظمت جامعه اسلامي از جمله اين فوايد است.


وي با تاکيد بر اينکه بايد هدف نهايي از برگزاري مراسم اعتکاف اعتلاي مسلمين و اسلام باشد، تصريح کرد: هم اکنون دنيا در آستانه التهاب و بيداري اسلامي است و ملت هاي بسياري در کشورهاي منطقه از جمله مردم مظلوم بحرين به دعاي مسلمين نيازمندند.


آيت الله مجتهد شبستري با بيان اينکه اعتکاف، نوعي مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است، افزود: استکبار و در راس آن ها آمريکا و رژيم صهيونيستي به دنبال تضعيف اعتقادات و باورهاي ديني جوانان است که برگزاري مراسم هايي مانند اعتکاف مي تواند اين توطئه ها را خنثي کند.


نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود، اهتمام متوليان برگزاري مراسم اعتکاف نسبت به تنظيف مساجد ميزبان اعتکاف را مورد تاکيد قرار داد و اضافه کرد: علاوه بر اين، بايد تمام امکانات نظافتي تا حدي که مقدور است مهيا گردد تا معتکفان با کمترين مشکل مواجه شوند.


وي افزود: در طول سه روز برگزاري مراسم اعتکاف، مسئولان برگزاري اين مراسم بايد نسبت به پذيرايي معنوي معتکفان توجه ويژه اي داشته باشند و از سخنرانان صاحبنظر که دغدغه ارشاد جوانان و ساير اقشار جامعه را دارند، استفاده کنند.


آيت الله مجتهد شبستري به تقارن ايام اعتکاف امسال با ايام رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي(ره) اشاره کرد و با تاکيد بر اينکه "سياست ما عين ديانت ماست"، گفت: لازم است در کنار سخنراني هاي مذهبي، واعظان به برکات انقلاب، انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) و نيز ضرورت حاکميت ولايت فقيه در جامعه اسلامي نيز بپردازند.


مراسم اعتکاف رجبيه همزمان با سراسر کشور از 15 الي 17 خرداد در آذربايجان شرقي نيز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 8 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode