ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1391     |     کد : 36846

معرفي برترين‌هاي جشنواره راديو

با اهداي جايزه به بيش از 130 نفر از صاحبان برنامه‌هاي برتر و پژوهشگران راديو، پرونده دوازدهمين جشنواره راديو در زيباكنار بسته شد.

فاطمه آل‌عباس و احسان كرمي رتبه اول و دوم گويندگي در بخش بين‌الملل جشنواره دوازدهم راديو را كسب كردند
معرفي برترين‌هاي جشنواره راديو
با اهداي جايزه به بيش از 130 نفر از صاحبان برنامه‌هاي برتر و پژوهشگران راديو، پرونده دوازدهمين جشنواره راديو در زيباكنار بسته شد. اختتاميه اين جشنواره در 2 مرحله برگزار شد. به اين ترتيب كه در روز چهارشنبه 77 نفر از برگزيدگان، جوايز بخش‌هاي داخلي را تصاحب كردند و در شامگاه پنجشنبه برگزيدگان بخش بين‌الملل دوازدهمين جشنواره راديو و چهارمين اجلاس جهاني صدا، تنديس‌هاي خود را از دست مديران رسانه ملي گرفتند.

اين جشنواره همچنين فرصتي را براي تقدير و قدرداني از صاحبان صداهاي ماندگار فراهم كرد. چهارشنبه شب و در بخش مراسم اختتاميه بخش داخلي، مريم نشيبا براي سال‌ها فعاليت قصه‌گويي كودكان در راديو مورد تقدير قرار گرفت. اين هنرمند همچنين براي برنامه‌هاي شب به خير كوچولو از راديو ايران و «آي قصه قصه قصه» از شبكه جهاني صداي آشنا نيز برگزيده شد. «ژاله علو» بازيگر پيشكسوت راديو و تلويزيون نيز به پاس تقدير از نيم قرن فعاليت هنري وي مورد تقدير دست‌اندركاران اين جشنواره قرار گرفت. البته وي در اين مراسم حضور نداشت.

در اين بخش خسرو والي‌زاده براي برنامه صبح و ورزش از شبكه ورزش برگزيده شد.

بهروز رضوي براي گويندگي برنامه «صحت آب گرم» از راديو البرز از ديگر رقيبانش پيشي گرفت. ژاله صادقيان براي برنامه پلاك 5 از راديو ايران و «مهران دوستي» براي برنامه كافه راديو از راديو جوان نيز جوايزي را دريافت كردند.

تجلي بيشتر راديو در دهه آينده

اجراي مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل را احسان كرمي و فاطمه صداقتي به عهده داشتند. اين مراسم با حضور 27 مهمان خارجي، قائم مقام سازمان صدا و سيما، معاون صداي رسانه ملي و جمعي از مديران و برنامه‌سازان راديو در تالار جام‌جم مجتمع آموزشي زيباكنار برگزار شد. عليرضا افتخاري خواننده پيشكسوت نيز كه از جمله مهمانان مراسم اختتاميه بود ، با اجراي ترانه‌اي قديمي با مطلع بردي از يادم شور و حال خاصي به جلسه بخشيد.قائم مقام سازمان صداوسيما در اين مراسم ضمن تقدير از مديران و دست‌اندركاران جشنواره به تشريح اهداف راديو در جامعه امروز پرداخت و گفت: سرمايه‌هاي معنوي و مهمي كه در شبكه‌هاي راديويي كشورمان وجود دارد، جايگاه اين راديوها را در جهان از ديگر رسانه‌ها مهم‌تر كرده‌ است.

موسوي مقدم با بيان اين‌كه راديو بايد همسو با توسعه و پيشرفت كشور به جلو گام بردارد، اظهار كرد: برنامه‌سازان راديو بايد با شناخت ذائقه‌هاي مخاطبان خود و با هدف توسعه كشور برنامه‌ توليد كنند.

قائم مقام رسانه ملي خطاب به برنامه‌سازان راديو گفت: از آنجايي كه دشمن سعي مي‌كند از صداقت ما در جهان رسانه‌اي سوء استفاده كند پس مراقب باشيد بهانه‌اي به دست آنها ندهيد.وي نوآوري و ارائه ايده‌هاي جديد در برنامه‌سازي راديو را از مهم‌ترين ويژگي‌هاي راديو برشمرد و تاكيد كرد: امروز همه دستگاه‌هاي فرهنگي و غيرفرهنگي بايد در كارهاي خود نوآوري داشته ‌باشند و راديو نيز از اين قاعده مستثني نيست و همواره بايد در خود بازنگري كند تا به لايه‌هاي مختلف فكر و جان مخاطب نفوذ كند.موسوي‌مقدم با بيان اين مطلب كه تحولات بايد به مقتضيات رسانه‌اي انجام شود گفت: راديو ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در زمينه‌هاي مستند، طنز، اجتماعي، اقتصادي و ... دارد و بايد تلاش كند در همه اين زمينه‌ها نوآوري و ايده‌پردازي كند.محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي در مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل با اشاره به اهداف جشنواره گفت: ارزيابي عملكرد برنامه‌سازان، رسيدن به رسانه مطلوب، بررسي نقاط ضعف و قوت راديو و ارائه ايده‌هاي خلاقانه و نوآورانه در حوزه توليد و تئوري تعدادي از محورهايي هستند كه جشنواره آن را دنبال مي‌كند.

معاون صدا هدف دوم برگزاري جشنواره را ابلاغ سياست‌ها و راهكارهاي يك ساله راديو خواند و گفت: سال 90 زمان خوبي براي راديو بود. بخشي از برنامه‌ريزي‌هاي ما اجرا شد و با تدوين اصول و خط‌مشي‌ها توانستيم جامعه مخاطب و ميزان رضايتمندي آنها را افزايش دهيم.

صوفي مقطع زماني 1391 تا 1400 را دهه تحول و ديده شدن راديو معرفي و اظهار كرد: در اين دهه تجلي بيشتر راديو در صحنه‌هاي اجتماعي را شاهد خواهيم بود. همين‌طور 13 جشنواره برگزار مي‌كنيم كه اين جشنواره بين‌المللي همراه جشنواره اذان و ابتهال، مسابقه بين‌المللي اقرأ يا تلاوت من، جشنواره جوانه و... از جمله آن هستند.

اهداي جايزه به برگزيدگان بخش بين‌الملل

نفرات اول بخش بين‌الملل تنديس جشنواره، لوح تقدير و مبلغ يك و نيم ميليون تومان وجه نقد دريافت كردند. جوايز نفرات دوم و سوم نيز شامل يك ميليون تومان و 700 هزار تومان وجه نقد بود.

در بخش بين‌الملل دوازدهمين جشنواره بين‌المللي راديو‌ جايزه اول بخش سردبيري به منصوره توحيدلو براي برنامه به‌افق ماه از راديو البرز رسيد. مجيد خسرواَنجُم براي برنامه صبح تهران از راديو تهران نيز جايزه دوم را دريافت كرد.

هيات داوران جايزه اول بخش تهيه‌كنندگي را به رضا ساكي از راديو تهران براي برنامه صبح تهران اهدا كرد. جايزه دوم نيز به انسيه سميع‌پور براي تهيه‌كنندگي برنامه شب‌نشيني از شبكه جهاني صداي آشنا رسيد. منصوره توحيدلو براي برنامه مهارت‌العمارت از راديو البرز جايزه اول بخش نويسندگي را تصاحب كرد و ليلا يارعلي براي نويسندگي برنامه نيمه پنهان‌ماه از شبكه ايران صدا برگزيده دوم اين بخش شد. هيات داوران فاطمه آل‌عباس را براي برنامه «راديو، راديوست» از راديو ايران شايسته كسب جايزه اول دانست و جايزه دوم اين بخش را به احسان كرمي براي برنامه مكث 94 از راديو تهران اهدا كرد.

كاشت درخت يادگاري توسط مهمانان خارجي

برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوع راديو، كاشت درخت يادگاري توسط مهمانان خارجي، ديدار معاون صدا با شنوندگان شبكه‌هاي راديويي از اتفاقات مهم 2 روز پاياني جشنواره بود.در سومين و واپسين روز از دوازدهمين جشنواره راديو مهمانان خارجي اين جشنواره هر يك درختي به يادگار در مجتمع فرهنگي رفاهي سازمان صدا و سيما در زيباكنار كاشتند. در اين مراسم 40 درخت به ياد 40 مهمان خارجي جشنواره صدا و اجلاس راديو كاشته شد.از ديگر برنامه‌هاي جنبي روز پاياني جشنواره بين‌المللي راديو، برگزاري نشستي ميان معاون صدا با شنوندگان شبكه‌هاي راديويي بود. 16 شنونده كه طي سال‌هاي گذشته تعامل مستمر با شبكه‌هاي راديويي داشتند در اين جلسه نظرات خود را با معاون صدا در ميان گذاشتند.محمدحسين صوفي، معاون صدا مخاطب را سرمايه اصلي شبكه‌هاي راديويي دانست و گفت: استوديو گريزي و حضور بيشتر در ميان مردم از اقدامات همكاران راديويي در سال 90 بود.

صوفي به برنامه‌هاي معاونت صدا براي تعامل هر چه بيشتر با مخاطبان اشاره كرد و با بيان اين‌كه جشنواره جوانه يكي از راه‌هاي تعامل دوسويه مخاطبان با اين رسانه است، گفت: سال گذشته نخستين دوره جشنواره جوانه به همت راديو جوان برگزار شد و امسال نيز با مشاركت فعال مخاطبان در آبان ماه برگزار مي‌شود.معاون صدا افزود: قصد داريم تعامل شبكه‌هاي راديويي را با مخاطبان بيشتر از گذشته كنيم و پوشش جمعيتي و جاده‌اي شبكه‌هاي راديويي افزايش يابد.

احسان رحيم‌زاده ‌/‌ گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   شنبه 30 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode