ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1391     |     کد : 36845

زورگيران خشن به دام افتادند

زورگیران خشن که با ایجاد تصادف ساختگی توانسته بودند ده‌ها خودرو را به سرقت ببرند و با روش سند - نمره اقدام به فروش آنها می‌کردند به دام پلیس افتادند.

جام جم آنلاين: زورگیران خشن که با ایجاد تصادف ساختگی توانسته بودند ده‌ها خودرو را به سرقت ببرند و با روش سند - نمره اقدام به فروش آنها می‌کردند به دام پلیس افتادند.
به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين از پليس آگاهي تهران بزرگ، در پی وصول اخبار و اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش خودروهای مسروقه به شیوه سند ـ نمره توسط دو نفر به اسامی «مصطفی.ب» 25 ساله و «محمد.پ» 23 ساله به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، هماهنگی های قضایی لازم با بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران انجام و رسیدگی تخصصی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در بررسی های مقدماتی و نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که مصطفی و محمد پس از خرید خودروهای تصادفی با خسارت بسیار شدید ، با جعل اسناد و مدارک متعلق به ارکان هویتی این خودروها و با همدستی دو خواهرزاده و دایی به اسامی «محمد.گ» 24 ساله و «جعفر.م» 23 ساله، با استفاده از اوراق و مدارک شناسایی و مالکیت مجعول اقدام به فروش خودروهای سرقتی می نمایند.

شناسایی یکی از خریداران خودروهای سرقتی

در ادامه تحقیقات نامحسوس و پلیسی ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو 206 دارای سابقه سرقت به شیوه «زورگیری و ضرب و جرح مالباخته» در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند که خریدار خودرو پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، ضمن اظهار بی اطلاعی از سرقتی بودن خودرو و در خصوص نحوه خرید خودرو به کارآگاهان گفت: در روز 21 بهمن سال 90 جهت خرید یک دستگاه خودرو به مرکز خرید و فروش خودرو در پاسگاه نعمت آباد مراجعه کرده و پس از دقایقی چرخیدن ، یک دستگاه پژو 206 را از فردی به هویت «محمد.پ» و به صورت قولنامه ای خریداری کردم که پس از انجام کارهای اداری ، فروشنده خودرو با طرح این ادعا که سند خودرو به نام یکی از بستگانش ( دایی ) بوده و در حال حاضر در شهرستان سکونت دارد ، خودرو را به صورت وکالتی به من واگذار کرد و مبلغ 13 میلیون و 400 هزار تومان را به صورت نقد و در ازای فروش خودرو از من دریافت کرد.

با توجه به محرض شدن اقدامات مجرمانه متهمان ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در اولین مرحله از عملیات دستگیری متهمان و با شناسایی محل سکونت و همچنین مغازه محل فعالیت «مصطفی.ب» و «محمد.پ» در شهرستان اسلامشهر ، با اخذ نیابت قضایی از بازپرس پرونده به این شهرستان رفته و پس از چندین ساعت مراقبت نامحسوس از این دو مکان و در لحظه حضور متهمان در مغازه صافکاری خودرو، در ساعت 11:45 روز 14 ارديبهشت 91 اقدام به دستگیری هر دو متهم کرده و در بازرسی از داخل مغازه نیز موفق به کشف دو دستگاه خودرو مسروقه 206 به همراه دو دستگاه خودرو 206 تصادفی بسیار شدید شدند که متهمان قصد داشتند تا با تغییر ارکان هویتی خودروهای سرقتی و به شیوه سند ـ نمره اقدام به فروش آنها نمایند.

در بررسی سوابق بدست آمده از خودروهای 206 کشف شده مشخص شد که این خودروها نیز همانند اولین خودرو 206 کشف شده ، دارای سابقه زورگیری به شیوه ایجاد تصادف ساختگی در «اتوبان همت» و «دهکده المپیک» بوده و متهمان با اطلاع کامل از مسروقه بودن آنها ، اقدام به خرید هر دستگاه از خودروها به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان از «محمد.گ» و «جعفر.م» کرده و قصد داشتند تا آنها را به شیوه سند ـ نمره و به قیمت موجود در بازار خودرو به فروش برسانند.

تحقیقات از متهمان و دستگیری دو عضو دیگر گروه

با دستگیری «مصطفی.ب» و «محمد.پ» و آغاز تحقیقات در خصوص خودروهای کشف شده از داخل مغازه ، هر دو نفر آنها صراحتا به خرید خودروهای مسروقه از «جعفر.م» و «محمد.گ» (دایی و خواهرزاده) اعتراف کردند.

با تحقیقات انجام شده جهت شناسایی مخفیگاه دایی و خواهرزاده ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که این دو متهم به واسطه اقدامات مجرمانه و خشونت بسیار بالا در زمان سرقت خودروها ، در حال حاضر بلامکان بوده و دائما مخفیگاه خود را تغییر داده و در شرایطی که به صورت 24 ساعته و به صورت شبانه روزی با یکدیگر هستند ، تمامی اقدامات مجرمانه خود از قبیل زورگیری ، ضرب و جرح ، تهدید و... را نیز با همکاری یکدیگر انجام می دهند.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی محل های تردد احتمالی متهمان در منطقه مهدیه شهرستان اسلامشهر ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی مراقبت نامحسوس از این محل ها را در دستور کار خود قرار داده و در ساعت 15:30 روز 15 ارديبهشت 91 اقدام به دستگیری این دو متهم می نمایند؛ در زمان اجرای عملیات دستگیری ، متهمان با مشاهده کارآگاهان تلاش داشتند تا با استفاده از سلاح های سرد همراه خود از قبیل چاقو ، قمه و پنجه بوکس از دست ماموران متواری شوند که با واکنش سریع کارآگاهان و قبل از هرگونه اقدام برای فرار یا استفاده از سلاح سرد ، دستگیر و به پایگاه ششم منتقل شدند.

اعتراف به دهها فقره زورگیری خودرو

با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، هر دو متهم در همان ساعت های اولیه دستگیری به دهها فقره زورگیری انواع خودرو به شیوه عمدتا ایجاد تصادف ساختگی و یا تحت پوشش مسافر اعتراف کردند.

«جعفر.م» ضمن اعتراف به داشتن سوابق متعدد دستگیری به علت ارتکاب جرایم خشن از قبیل زورگیری و همچنین انجام سرقت خودروها به همراه خواهرزاده ی خود ، در اظهارات خود عنوان داشت که به مصرف شیشه اعتیاد شدید داشته و پس از آزادی از زندان و آشنایی با «مصطفی.ب» اقدام به زورگیری خودروها کرده است.

«جعفر.م» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از حدود یک سال پیش و پس از آزادی از زندان ، با مصطفی آشنا شدم و او عنوان داشت که در کار سند ـ نمره کردن خودروي مسروقه است ؛ من نیز پس از سرقت چند دستگاه خودرو ، آنها را به او فروختم و پس از مدتی از طریق مصطفی ، با «محمد.پ» آشنا شدم و به او نیز چند خودروي سرقتی فروخته ام.

«محمد.گ» نیز در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به زورگیری خودرو و همدستی با «جعفر.م» در سرقت های اخیر ، اظهار داشت که دارای سابقه دستگیری و زندان به اتهام سرقت اتومبیل به شیوه زورگیری بوده و پس از دستگیری روانه زندان شده ، اما در تیرماه سال گذشته با وجود محکومیت هفت ساله ، با سپردن سند از زندان قزل حضار آزاد شده است.

متهمان در ادامه اعترافات خود به دهها فقره زورگیری انواع خودرو از نوع پراید ، پژو 405 ، پژو 206 ، ماکسیما ، سوناتا ، تویوتا کمره ای در نقاط مختلف تهران بویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از قبیل میدان آزادی ، اتوبان شهید همت ، جاده ساوه ، خیابان سعیدی ، صادقیه ، دهکده المپیک ، پاسگاه نعمت آباد ، .... و همچنین شهرهای اطراف تهران بویژه در شهریار ، اسلامشهر ، چهاردانگه و... اعتراف کردند.

کلکسیونی از جرایم مختلف در سوابق دایی و خواهرزاده

با دستگیری دایی و خواهر زاده و اعتراف صریح آنها به سوابق متعدد دستگیری ، کارآگاهان به بررسی سوابق مجرمانه هر دو نفر آنها پرداخته و مشخص شد که این دو متهم از مجرمان سابقه دار و اراذل و اوباشی هستند که پیش از این نیز بارها از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده اند.

بررسی سوابق «محمد.گ» نشان داد که او پیش از دستگیری توسط کارآگاهان پایگاه ششم نیز چندین بار به اتهام «سرقت مقرون به آزار و اذیت»، «تهدید با سلاح سرد»، «شرکت در ضرب و جرح عمدی»، «اخلال در نظم عمومی»، «تخریب اموال عمومی» و «روابط نامشروع» دستگیر و روانه زندان شده و «جعفر.م» نیز به مانند خواهرزاده خود دارای سابقه طولانی در دستگیری به اتهام ایراد ضرب و جرح با چاقو ، سرقت مقرون به آزار و اذیت ، تهدید با سلاح سرد ، اخلال در نظم عمومی ، تخریب اموال عمومی و روابط نامشروع دستگیر و روانه زندان شده است.

با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری خودرو به شیوه های مختلف «تحت پوشش مسافر» و «ایجاد تصادف ساختگی»، کارآگاهان پایگاه ششم با انجام هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی استان البرز و همچنین پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ بویژه پایگاه های دوم و پنجم آگاهی ، موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که خودروهای آنها در طول سال گذشته و بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته است.

اظهارات تعدادی از مالباختگان

با شناسایی و حضور تعدادی از مالباختگان ، بسیاری از آنها ضمن شناسايی دایی و خواهرزاده (جعفر و محمد) و همچنین مصطفی ، در اظهارات خود عنوان کردند که متهمان به صورت چهار نفره اقدام به زورگیری و سرقت خودرو از آنها کرده اند که بلافاصله تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که برادر «محمد.گ» به هویت «مجید.گ» 23 ساله نیز در تعدادی از سرقت ها بویژه در استان البرز و منطقه شهریار حضور داشته است که با شناسایی «مجید.گ» به عنوان یکی از اعضای گروه ، او نیز در ساعت 10 روز 27 ارديبهشت سال جاري در خیابان نبرد شناسایی و دستگیر شد.

تعدادی از مالباختگان در حالیکه مدارک پزشکی قانونی نیز به همراه خود داشتند ، پس از مراجعه به پایگاه ششم و شناسایی متهمان ، با اشاره به خشونت بالای متهمان در زمان سرقت عنوان کردند که متهمان با خشونت بسیار بالا و با استفاده از چاقو و پنجه بوکس ، آنها را به گونه ای مورد ضرب جرح و تهدید به مرگ قرار داده اند که مدتی را در مراکز درمانی گذرانده و حتی در چندین مورد نیز که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشته اند ، به شیوه آدم ربایی آنها را به نقاط خلوت و تاریک برده و ضمن ضرب و شتم شدید ، با ضربات چاقو و قمه باعث ایجاد جراحات شدید در ناحیه سر و حتی پارگی شدید ناشی از بریده شدن قسمتی از گوش مالباختگان شده اند.

مالباخته ای پس از شناسایی «مصطفی» و «جعفر» ، در خصوص نحوه سرقت خودرو 206 سفید رنگش به کارآگاهان گفت: در ساعت 22:45 روز هشتم اسفند ماه سال گذشته یک دستگاه پراید از عقب خودرو به ماشین من زد ؛ پس از توقف و پیاده شدن از ماشین ، ناگهان یکی از سرنشینان پراید با قمه ضربه ای به گوش و نفر دوم نیز با پنجه بوکس ضرباتی را به سرم وارد کردند و بلافاصله یکی از آنها سوار ماشین من شد و به همراه نفر دوم که او نیز سوار خودرو پراید شده بود ، از محل متواری شدند.

مالباخته دیگری نیز پس از شناسایی «محمد.گ» و «مصطفی»، در اظهاراتی مشابه در خصوص سرقت خودرو 206 خاکستری رنگ خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 21:15 روز 19 دي ماه 1390 به همراه یکی از دوستانم در حوالی دهکده المپیک در حال تردد بودیم که ناگهان یک دستگاه پژو 405 سبز رنگ از سمت چپ ماشین با خودرو من تصادف کرده ؛ به محض آنکه برای بررسی میزان خسارت ناشی از تصادف از ماشین پیاده شدم ، ناگهان یکی از سرنشینان پژو به سمت دوستم رفت و اسپری اشک آور را به چشمان او زد و راننده پژو ( با اشاره به محمد.گ) نیز به سمت حمله ور شد و ضربه ای را به گوش سمت چپم وراد شد که باعث پارگی بسیار شدید آن شد و پس از ان هر دو نفر با رها کردن پژو 405 در محل ، سوار ماشین 206 شده و از محل متواری شدند ؛ پس از حضور پلیس در محل و تشکیل پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی نیز مشخص شد که خودرو 405 رها شده در محل سرقت نیز ، به شیوه ای مشابه سرقت شده است.

مالباخته ای دیگر پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی و شناسایی دایی و خواهزاده به عنوان سارقان تویوتا کمره ای ، با اشاره به شدت جراحت های وارد شده به ناحیه گوش خود ، در خصوص نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: در ساعت 23 روز 24 شهريور ماه سال گذشته در میدان صنعت ، ناگهان سرنشینان یک دستگاه پراید پس از ایجاد تصادف ساختگی به سمت حمله ور شده و با تهدید و ضرب و جرح من با چاقو و قمه ، با رها کردن خودرو پراید در محل اقدام به سرقت خودرو تویوتا کمره ای و متواری شدن از محل کردند که پس از گذشت مدتی از پلیس با من تماس گرفته شد و به من اطلاع دادند که خودرو مرا به صورت تصادفی شدید پیدا کرده اند.

با شناسایی این مالباخته و تأیید اظهارات وی توسط متهمان ، محمد و جعفر در اعترافات خود عنوان کردند که خودرو تویوتا کمره ای را به قیمت پنج میلیون تومان به مصطفی فروخته اند ؛ در ادامه تحقیقات ، مصطفی نیز با تأیید اعترافات همدستانش اعتراف کرد که با خودرو تویوتا کمره ای و برای گردش و خوش گذرانی و به همراه تعدادی از دوستان خود به شهرستان تنکابن رفته که به علت تصادف شدید ، خودرو را در محل تصادف رها و به تهران بازگشته است.

زورگیری از مغازه داران شمال کشور

با شناسایی یک دستگاه خودرو ماکسیمای سفید رنگ که توسط «محمد.گ» و «جعفر.م» به سرقت رفته بود ، مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم و شناسایی دقیق دایی و خواهرزاده ، در خصوص نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: در ساعت 1:30 دقيقه بامداد روز 16 آبان ماه سال 90 در اتوبان آزادگان با یک دستگاه خودرو پراید تصادف کردم ؛ پس از توقف خودرو و جهت بررسی میزان خسارت از ماشین پیاده شده بودم که ناگهان سرنشینان پراید با قمه و چاقو به سمت من حمله ور شده و ابتدا می خواستند که مرا به زور سوار ماشین کنند که توانستم خودم را از دست آنها نجات دهم ؛ آنها نیز با رها کردن خودرو پراید در محل ، سوار ماکسیما شده و از محل متواری شدند ؛ بلافاصله از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 موضوع را به پلیس خبر داده و در خصوص سرقت خودرو تشکیل پرونده دادم که پس از گذشت مدتی ، از پلیس آگاهی با من تماس گرفته شد و ضمن دادن خبر کشف خودرو در شهرستان رامسر ـ به صورت رها شده ـ اطلاع پیدا کردم که از خودرو ماکسیما در چند فقره زورگیری در شمال کشور استفاده شده است.

کارآگاهان پایگاه ششم با توجه به اظهارات صاحب خودرو ماکسیما به تحقیق از متهمان پرداخته و متهمان در اعتراف جدید خود بیان داشتند که با استفاده از خودرو ماکسیمای سرقتی به شهرهای رشت ، لاهیجان ، لنگرود ، رامسر و... رفته و در این شهرستان ها اقدام به زورگیری از تعدادی از کسبه و سرقت اموال داخل مغازه ها کرده اند که با انجام هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی این شهرستان ها ، تعدادی از مالباختگانی که اموال مغازه های آنها توسط متهمان مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است ، مورد شناسایی قرار گرفته که پس از مراجعه به پایگاه ششم ، متهمان را به عنوان سارقان زورگیر مغازه های خود مورد شناسایی قرار دادند.


نوشته شده در   شنبه 30 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode