ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 ارديبهشت 1391     |     کد : 36816

امام جمعه تبریز خواستار لغو مسابقات رژه همجنس‌بازان شد

امام جمعه تبریز ضمن هشدار به دولت باکو خواستار لغو مسابقات رژه همجنس‌بازان شد و گفت: در غیر این صورت خشم و نفرت مردم جمهوری آذربایجان، مردم مسلمان تبریز و سایر شهرهای ایران اسلامی غیرقابل مهار خواهد بود.

امام جمعه تبریز ضمن هشدار به دولت باکو خواستار لغو مسابقات رژه همجنس‌بازان شد و گفت: در غیر این صورت خشم و نفرت مردم جمهوری آذربایجان، مردم مسلمان تبریز و سایر شهرهای ایران اسلامی غیرقابل مهار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: اسلام‌ستیزی روزبه‌روز در باکو شدت گرفته و حاکمان آلت دست رژیم صهیونیستی سخنان و خواسته‌های این رژیم غاصب را تحقق می‌بخشند.

خطیب جمعه تبریز گفت: این روزها متاسفانه وضع در کشور جمهوری آذربایجان به حدی وخیم شده که قرار است از پول بیت‌المال صرف جشنی شود که حاکمان آن به دستور دشمنان اسلام به راه انداخته‌اند و از همه بدتر و شنیع‌تر رژه همجنس‌بازان در حاشیه این جشن است.

وی با اشاره به نادیده گرفتن احکام اسلامی توسط دولت باکو افزود: مقامات جمهوری آذربایجان علنا به مبارزه با اسلام برخواسته‌اند، در همین راستا مقرر شده فستیوال بسیار ناشایستی با عنوان "یوروویژن" در باکو برگزار شود که البته شرم‌آورتر از آن حضور همجنس‌بازان از 70 کشور جهان برای برگزاری رژه همجنس‌بازان است.

مجتهدشبستری گفت: در حالی‌که در بسیاری از کشورها از رژه گروه‌های منحرف همجنس‌باز جلوگیری می‌شود، حاکمان جمهوری آذربایجان به‌عنوان کشوری مسلمان که اکثریت آن را مسلمانان و شیعیان تشکیل می‌دهند اجازه این حرکت ضداخلاقی را داده و باید از آنان پرسید غیرت مسلمانی شما کجا رفته است که این چنین آلت دست غاصبان صهیونیست شده‌اید.

امام جمعه تبریز به اقدام دولت روسیه در سال 2009 در خصوص لغو رژه همجنس‌بازان اشاره کرد و گفت: کشوری که اسلامی محسوب نمی‌شود رژه همجنس‌بازان را لغو کرد ولی اکنون دولت جمهوری آذربایجان که عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز است از انتشار بیانیه رسمی در خصوص لغو این رژه سر باز می‌زند.

وی ادامه داد: رژه همجنس‌بازان 70 کشور جهان در باکو در یک کشور اسلامی قبیح، شرم‌آور و خلاف اسلام و انسانیت است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تذکرات و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز مردم تبریز و سایر شهرهای آذربایجان‌شرقی و غربی و سایر شهرهای ایران دخالت در امور دیگران نیست بلکه ما مسلمان هستیم وظیفه اسلامی ایجاب می‌کند در برابر اعمال ضداسلامی و بشری در یک کشور مسلمان اعتراض کرده و ناراحتی و انزجار خود را نشان دهیم.

*رژه همجنس‌بازان زیر پا گذاشتن اخلاق اسلامی و پایمال کردن اخلاق انسانی است

مجتهدشبستری تصریح کرد: رژه همجنس‌بازان زیرپا گذاشتن اخلاق اسلامی و پایمال کردن اخلاق انسانی است.

وی در ادامه به ملاقات هفته گذشته خود با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز و وعده وی به انتشار بیانیه رسمی در خصوص لغو این رژه از سوی جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: متاسفانه دولت باکو برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی از انتشار این بیانیه خودداری کرد.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: البته سختی‌هایی که مردم مسلمان جمهوری آذربایجان این روزها از ناحیه برگزاری این مسابقات تحمل می‌کنند خود ماجرای غم‌انگیز دیگری است که از جمله این موارد می‌توان به بلاتکلیفی انسان‌هایی اشاره کرد که خانه‌هایشان به منظور مسیرگشایی و آماده کردن سالن برای رژه همجنس‌بازان تخریب شده است.

خشم مردم غیرقابل کنترل خواهد بود

وی اظهار کرد: امروز از همین تریبون به نمایندگی از ملت آزاده ایران به خصوص مردم غیور تبریز و ولایتمدار آذربایجان‌شرقی این حرکت حاکمان جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم.

خطیب جمعه تبریز گفت: امید است دولت باکو هشدار ملت‌های مسلمان را جدی گرفته و از انجام رژه همجنس‌بازان جلوگیری کند در غیر این صورت به دولت جمهوری آذربایجان هشدار می‌دهیم سریعا لغو رژه همجنس‌بازان را اعلام و از برگزاری آن خودداری کند که در غیر این صورت علاوه بر افزایش نارضایتی مردم جمهوری آذربایجان خشم و نفرت مردم ایران اسلامی نیز غیرقابل مهار خواهد شد.

بحران به عربستان منتقل می‌شود

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه طرح الحاق بحرین به عربستان از ریشه باطل است، گفت: آل‌خلیفه حق حکومت بر مردم بحرین را ندارد و اتحاد عربستان با بحرین یک جنایت است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مردم بحرین ظلم حکومت آل‌خلیفه و حکمرانی آن را قبول نمی‌کنند و کشور ایران طرح ننگین اتحاد کشور عربستان با بحرین را رد می‌کند.

مجتهدشبستری تصریح کرد: ما نمازگزاران تبریز ضمن محکوم کردن طرح خائنانه الحاق بحرین به عربستان خطاب به حکام عربستان و بحرین اعلام می‌کنیم این اقدام نابخردانه موجب اتحاد بیشتر مسلمانان بحرین شده و بحران بحرین را به عربستان منتقل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مردم غیور بحرین همان‌طور که تا به امروز شهید داده و مقاومت کرده‌اند نیز تا آخرین نفس ایستاده و با مشت‌های گره کرده و فریادهای الله اکبرشان که قدرتمندتر از قدرت‌های سعودی و همه قدرت‌های مهاجم بوده و خواهد بود.


نوشته شده در   جمعه 29 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode